A Bethesda kétségtelenül ellopta a show-t – a csapat E3-as bemutatója után a fél világ ismét Fallout-lázban ég. Az is biztos, hogy a marketingesek zseniálisat húztak, amikor kitalálták, hogy a felfokozott érdeklődést kiaknázandó a fejlesztőkkel összedobatnak egy mobilapplikációt a Fallout 4 mellé – bár lehet, hogy a siker még őket is meglepte.
A Fallout Shelter ugyanis olyat tett, amire három éve nem volt példa: az AppStore ranglistáján, mind az Egyesült Királyságban, mind az Egyesült Államokban felverekedte magát a három legnagyobb bevételt termelő applikáció közé, ráadásul úgy, hogy a harmadik helyről a Candy Crush Sagát ütötte ki – ez 2012 decembere óta senki másnak nem sikerült. Kanadában egyébként a negyedik helyen áll a program, és számos európai országban is a legjobb öt, illetve legjobb tíz között van, továbbá a briteknél és az USA-ban ez jelenleg a legtöbbet letöltött applikáció.
Hogy ez mekkora bevételt jelent, nem tudni – az biztos, hogy a Candy Crush az idei év első negyedévében napi (igen, napi!) 2 millió dollárt kapart össze, bár ez ugye összplatformos, míg a Fallout Shelter egyelőre csak iOS-re érhető el. Ráadásul a Bethesda gyermeke ingyenes, pénzt csak a random cuccokkal megtömött uzsisdobozokért lehet kiadni, de ezek elnyerhetők küldetésekkel, feladatok végrehajtásával. A nagy bevételt nyilván az generálta, hogy az első letöltők kíváncsiságból rögtön vásároltak pár dobozkát – ez a láz majd alábbhagy, és a Candy Crush visszaveheti a trónust, mert a háború, a háború még a mobilappok világában sem változik.