A GDC-n tartott előadásának címe "Hová lett a tárgylistám? A játékmenet csiszolása a Mass Effect 2-ben" volt, és nagyjából arról szólt, hogy mekkora odafigyelés kell egy olyan nívós program folytatásának elkészítéséhez, mint a Mass Effect.
Norman szerint a legfontosabb cél a Mass Effect 2 fejlesztése alatt az volt, hogy élvezetesebb harcot mutasson elődjénél, "intenzív utánérzéssel", ami az első részben nem volt tapasztalható. Szerinte a legnagyobb hiba a Mass Effectben azon tény ignorálása volt, mely szerint a program másnak nézett ki, mint amilyennek éreztette magát játék alatt. Külsőre egy lövöldözős cuccnak tűnt, de a játékmenet ezzel nem mutatott összhangot. A folytatásban tehát figyelembe kellett venni, hogy "a BioWare erős sztoriban, de gyenge a lövöldözésben", és ehhez mérten újra kellett építeni a játékmenet alapjait.
Az eredmény nagy kritikai és anyagi siker lett, de Norman szerint a rajongók reakciója kitaposta az ösvényt a harmadik rész előtt. Példának a hivatalos fórum két topicjának címét hozta fel, melyek "A Mass Effect 2 nem szerepjáték" és a "Gears of War interaktív dialógusokkal" voltak. Szerinte ez jól prezentálja, mit kell megreformálni.
Így hát a konklúzió az, hogy a Mass Effect 3-ban több RPG elemnek kell helyet kapnia, ebből kifolyólag részletesebb harci lehetőségekkel, okosabb ellenfelekkel és a játékélmény általános értelemben vett kiegyensúlyozásával. A játékmenetnek azonban a megszokott sémákra kell fókuszálnia, és a második részben újraalkotott játékmagot sem kell lecserélni.
(A képek a Mass Effect 2-ből valók.)
Norman szerint a legfontosabb cél a Mass Effect 2 fejlesztése alatt az volt, hogy élvezetesebb harcot mutasson elődjénél, "intenzív utánérzéssel", ami az első részben nem volt tapasztalható. Szerinte a legnagyobb hiba a Mass Effectben azon tény ignorálása volt, mely szerint a program másnak nézett ki, mint amilyennek éreztette magát játék alatt. Külsőre egy lövöldözős cuccnak tűnt, de a játékmenet ezzel nem mutatott összhangot. A folytatásban tehát figyelembe kellett venni, hogy "a BioWare erős sztoriban, de gyenge a lövöldözésben", és ehhez mérten újra kellett építeni a játékmenet alapjait.
Az eredmény nagy kritikai és anyagi siker lett, de Norman szerint a rajongók reakciója kitaposta az ösvényt a harmadik rész előtt. Példának a hivatalos fórum két topicjának címét hozta fel, melyek "A Mass Effect 2 nem szerepjáték" és a "Gears of War interaktív dialógusokkal" voltak. Szerinte ez jól prezentálja, mit kell megreformálni.
Így hát a konklúzió az, hogy a Mass Effect 3-ban több RPG elemnek kell helyet kapnia, ebből kifolyólag részletesebb harci lehetőségekkel, okosabb ellenfelekkel és a játékélmény általános értelemben vett kiegyensúlyozásával. A játékmenetnek azonban a megszokott sémákra kell fókuszálnia, és a második részben újraalkotott játékmagot sem kell lecserélni.
(A képek a Mass Effect 2-ből valók.)
Nekem nagyon tetszett a ME2, kétszer végigjátszottam, minden perce élvezhető volt. Tény, hogy lehetett volna több küldetés, de ne legyünk telhetetlenek, majd jönnek a DLC-k...
Szerintem ezek kellettek a játékba, megismerhettük néhány karakter érzékenyebb oldalát. Pl. Garrus tök jó érzelgős dumát nyom le, vagy Subjact Zero (paragon féle verzióban) jó oldalát, vagy Tali verziót, amin meg lehet egy jó mosolyogni. Én csak annyit mondok, hogy remélem a 3. részben is lesznek romantikus pillanatok (persze itt nem azt mondom, hogy vigyék túlzásba). Meg remélem nem játsszák el azt, hogy szakítás és jön egy új csaj (vagy pasi ha női karakterrel megyünk). Mert az már engem is nagyon zavarna. A karakterem had tartson már meg valakit.
a Mass effect 1 játékmenete nekem nagyon tetszett, és én alapból mint RPG elemekkel tűzdelt akciójátékra gondoltam belőle. ezek szerint a 2ik rész inkább sima akciójáték lett(sajnos gyenge konfiguráció miatt nem tudom kipróbálni.
Szefmester szerintem jó lett a tárazás elején zavart még de jobb mint az a túlmelegedéses verzió és akkor még lehetett volna fejleszteni a fegyvereket akkor már őrületen is könnyű lett volna (ami amúgy szerintem elég nehéz de végig toltam)
Mindegy amíg ilyen jó játékokat kapunk,tőlem jöhetne az 5. réz is
A szintezősdi akkor lett volna jó és sikeres, ha legalább az ME1 szintjén lenne, és nem lehetne kimaxolni annyi skillt, csak max a felét. így legalább lett volna értelme a sokszoros újrajátszásnak, a játékosok stílusa különbséget mutathatott volna.
Imperus: lehet a kettőt használni, van külön achievement is rá de a skillrendszer azon része, hogy meg kell tanulni egy dolgot bizonyos szintig, hogy feloldj egy másikat, az most is jelen van, csak most a csodás szintezésnek köszönhetően idegesítőbb
Auchen: akkor nem tudom mitől tartod ezt RPG-nek
Egyszerűen meg kéne érteni, hogy ez nem az a játék, ahol a lvlupok hajtanak meg az eszetlen xp grind, aki ennek a meglétét hiányolja, annak ott van rengeteg ilyen. Ha a story/karakterek/párbeszédek nem kötnek le, akkor + 5 végtelenhosszú xp csúszka meg 20 fegyvermodell nem fog ezen változtatni.
Ezzel nem azt mondom, hogy vegyék ki az rpg-t; inkább csak felhúzott az emberek átlag vélekedése a játékról (nem feltétlen itt olvashatóakra értem, inkább beajánlottam a game-et pár embernél, és erre ezt szűrték le a nyomorékok):
1. Nincs elég skill=szar játék, hatalmas bukás, hánynia kell az illetőnek tőle
2. (kedvencem) Nincs hc pornminigame benne/garrus-t nem mutatják egyszál...milyeisvanneki-ben=szar, totál bukás (mert ugye ezen múlik a dolog)
Benéztem anno xy fórumokra, hogy megkérdezzek vmit... találjátok ki miről ment a vita (1. + 2. pont). Szóhoz se jutottam, mert a legegyszerűbb kérdésből az jött ki, hogy az me2 bukás a fenti 2 ok miatt... XD