A legfontosabb téma, amit érintett a játék hivatalos fórumán elkövetett
terjedelmes hozzászólásában, a veszély hatására elvörösödő képernyő.
Mint mindig, most is leszögezte, hogy, mint a Brothers in Arms játékok
fejlesztői, a Gearboxnál nem hisznek a hirtelen felgyógyító
elsősegélycsomagokban vagy a regenerálódó életerőben. Az egészségi
állapotunkat sem számokkal jelzik, megmaradnak a bevált zöld színű
figuránál a képernyő aljánál, ami egyre pirosabb lesz, ahogy kapjuk a
találatokat. És kapunk egy új eszközt, ami a szóban forgó veszélyt
jelző effekt.
Amit az eddigi videókban láttunk, azért tűnhetett "soknak", mert mindig be volt kapcsolva a halhatatlanság, tehát volt ideje a képernyőnek teljesen vörössé válni. De kezdjük az alapoknál. Ha fedezék nélkül álldogálunk, mialatt lőnek ránk, akkor veszélyben vagyunk, kockázatos ott maradni. Ezt a játék úgy hozza a tudomásunkra, hogy először egy kicsit homályosabb lesz az a rész, ahonnan tüzelnek, majd lassan elkezd vöröses színt kapni. Ez azt a harci szituációt szimulálja, mikor az adrenalinszintünk az egekbe szökik és kialakul az úgymond csőlátás. Persze, nem tökéletes, de jobbat még nem csináltak.
Emellett a hangok és a hozzájuk kapcsolódó effektek is segítenek a játékosnak. Más hangja lesz a fejünk mellett elszáguldó golyóknak és azoknak, amelyek messzebb száguldanak tova. Az említett effektek fények és apró torzulások a képernyő szélénél, ahol elhaladnak a lövedékek. Ehhez szorosan hozzátartozik az is, hogy a játékban, hasonlóan a valós élethez, a lövések jó része nem talál, így ez a "vészjelző" hasonlítható a Halóban látott pajzshoz, ahol amíg abból még van valamennyi, nem eshet bajunk, ilyesmi ez a rendszer is. A Halóban minden golyó eltalál, itt csak felénk lőnek, viszont nem találnak el, de egyre növelik a veszélyszintet. Amint ez elér egy csúcspontot, golyót kapunk, ha nem vonultunk addigra fedezékbe (ami nem színeződik vagy homályosodik el, ezzel is jelezve a biztonságot), és nehézségi szinttől is függően hamarosan elpatkolunk.
A korábbi bemutatók óta is változott az, hogy mikor és mennyire lesz vörös a képernyő és még mindig hangolják, hogy a lehető legjobb legyen. Végleges verziót valószínűleg október környékén láthatunk, mikor már elvileg a finisben lesznek.
Randy ezen kívül csak annyit árult el, hogy nagyon keményen dolgoznak azon, hogy év végére elkészüljenek és megpróbál hamarosan előkeríteni néhány képet, amit máshol még nem láthattunk. Ráadásul nagy valószínűség szerint a multiplayerről is lerántják a fátylat az egy hónap múlva esedékes Games Convention alatt. Azt meg már csak úgy mellékesen megjegyezte, hogy a minap látta a játékban, ahogy egy tank ment az úton, miközben fedezékeket rombolt le és felrobbantotta, ami az útjába került. Úgy van, forgasd csak a tőrt a gyomrunkban, hadd szenvedjünk, hogy mi még nem játszhatunk vele...
Amint felkerülnek a beígért anyagok, jelentkezünk, illetve ha egyéb információk látnának napvilágot még a lipcsei show előtt, ti sem maradtok ki belőle.
Amit az eddigi videókban láttunk, azért tűnhetett "soknak", mert mindig be volt kapcsolva a halhatatlanság, tehát volt ideje a képernyőnek teljesen vörössé válni. De kezdjük az alapoknál. Ha fedezék nélkül álldogálunk, mialatt lőnek ránk, akkor veszélyben vagyunk, kockázatos ott maradni. Ezt a játék úgy hozza a tudomásunkra, hogy először egy kicsit homályosabb lesz az a rész, ahonnan tüzelnek, majd lassan elkezd vöröses színt kapni. Ez azt a harci szituációt szimulálja, mikor az adrenalinszintünk az egekbe szökik és kialakul az úgymond csőlátás. Persze, nem tökéletes, de jobbat még nem csináltak.
Emellett a hangok és a hozzájuk kapcsolódó effektek is segítenek a játékosnak. Más hangja lesz a fejünk mellett elszáguldó golyóknak és azoknak, amelyek messzebb száguldanak tova. Az említett effektek fények és apró torzulások a képernyő szélénél, ahol elhaladnak a lövedékek. Ehhez szorosan hozzátartozik az is, hogy a játékban, hasonlóan a valós élethez, a lövések jó része nem talál, így ez a "vészjelző" hasonlítható a Halóban látott pajzshoz, ahol amíg abból még van valamennyi, nem eshet bajunk, ilyesmi ez a rendszer is. A Halóban minden golyó eltalál, itt csak felénk lőnek, viszont nem találnak el, de egyre növelik a veszélyszintet. Amint ez elér egy csúcspontot, golyót kapunk, ha nem vonultunk addigra fedezékbe (ami nem színeződik vagy homályosodik el, ezzel is jelezve a biztonságot), és nehézségi szinttől is függően hamarosan elpatkolunk.
A korábbi bemutatók óta is változott az, hogy mikor és mennyire lesz vörös a képernyő és még mindig hangolják, hogy a lehető legjobb legyen. Végleges verziót valószínűleg október környékén láthatunk, mikor már elvileg a finisben lesznek.
Randy ezen kívül csak annyit árult el, hogy nagyon keményen dolgoznak azon, hogy év végére elkészüljenek és megpróbál hamarosan előkeríteni néhány képet, amit máshol még nem láthattunk. Ráadásul nagy valószínűség szerint a multiplayerről is lerántják a fátylat az egy hónap múlva esedékes Games Convention alatt. Azt meg már csak úgy mellékesen megjegyezte, hogy a minap látta a játékban, ahogy egy tank ment az úton, miközben fedezékeket rombolt le és felrobbantotta, ami az útjába került. Úgy van, forgasd csak a tőrt a gyomrunkban, hadd szenvedjünk, hogy mi még nem játszhatunk vele...
Amint felkerülnek a beígért anyagok, jelentkezünk, illetve ha egyéb információk látnának napvilágot még a lipcsei show előtt, ti sem maradtok ki belőle.
Egész jól ellet találva ez a "vörös képernyő". Nekem tetszik...