Lássuk csak az eredményeket: a Richard Garriott által készített, és agyonreklámozott Tabula Rasa oly mértékben megbukott, hogy a szervereket hamarosan leállítják, addig még ingyen lehet játszani, ha valakit még érdekel a játék. Szegény Richard szégyenében inkább a világűrbe menekült, hogy ott ne hallhassa a csalódott játékosok sirámait. (Legutóbb ugyanis minden sajtóorgánumban arról lehetett hallani, és mi is megírtuk, hogy "Lord British" űrutazott.) Hasonló sorsra jutott a szintén leállított Hellgate London, és nem áll túl fényesen az Age of Conan, a Warhammer Online, illetve a Pirates of the Burning Sea sem. Persze a WoW rendkívül erős konkurens, ám az okok szakértői elemzések szerint nem igazán ebben keresendők.
A legnagyobb két hiba, amelyet a játékok fejlesztői elkövettek, hogy egyrészt a játékmenet élvezhetősége szempontjából rossz döntéseket hoztak, másrészt bizonyos címek esetében olyan mennyiségű és jellegű bugok maradtak a programokban, amelyek még induló MMOG-k esetében is elfogadhatatlanok. Az Age of Conanban például egyszerűen nevetséges szoftverhibák maradtak, a Warhammer Online-ban pedig a játékban beígért outdoor PvP nem vált kellően sikeressé, részben azért is, mert a két ellenséges tábor közti megoszlás nagyon rossz arányban alakult, így a legtöbb szerveren sokkal több volt a Chaos oldalon lévő játékos, mint az Order hívei.
A végeredmény: úgy néz ki, idén is a legtöbben WoW-oznak, így enyhén szólva sem sikerült megtalálni azt az erős konkurenst, amely legalább egy kicsit is megszorongathatta volna a Blizzard sikerjátékát.
A legnagyobb két hiba, amelyet a játékok fejlesztői elkövettek, hogy egyrészt a játékmenet élvezhetősége szempontjából rossz döntéseket hoztak, másrészt bizonyos címek esetében olyan mennyiségű és jellegű bugok maradtak a programokban, amelyek még induló MMOG-k esetében is elfogadhatatlanok. Az Age of Conanban például egyszerűen nevetséges szoftverhibák maradtak, a Warhammer Online-ban pedig a játékban beígért outdoor PvP nem vált kellően sikeressé, részben azért is, mert a két ellenséges tábor közti megoszlás nagyon rossz arányban alakult, így a legtöbb szerveren sokkal több volt a Chaos oldalon lévő játékos, mint az Order hívei.
A végeredmény: úgy néz ki, idén is a legtöbben WoW-oznak, így enyhén szólva sem sikerült megtalálni azt az erős konkurenst, amely legalább egy kicsit is megszorongathatta volna a Blizzard sikerjátékát.
Trooper: ez egy kicsit vad, mivel azért nem hiszem, hogy egy játékban mondjuk csak egy égő kazánt akarok nézni, és kattintgatni rá
Trooper: ez egy kicsit vad, mivel azért nem hiszem, hogy egy játékban mondjuk csak egy égő kazánt akarok nézni, és kattintgatni rá
Erre az ingyenes alap - fizetős extrák alapra építenek a kóreai stuffok is. Az ő pédájuk mutatja be tökéletesen, hogy ez mennyire bevállik, és működőképes. Az egy másik dolog, hogy azok között szinte semmi eltérés nincs...
Trooper: Egyet értek veled, tényleg nem ártana már egy kis változatosság, steampunk MMO-ról pedig már én is fantáziáltam...
Erre az ingyenes alap - fizetős extrák alapra építenek a kóreai stuffok is. Az ő pédájuk mutatja be tökéletesen, hogy ez mennyire bevállik, és működőképes. Az egy másik dolog, hogy azok között szinte semmi eltérés nincs...
Trooper: Egyet értek veled, tényleg nem ártana már egy kis változatosság, steampunk MMO-ról pedig már én is fantáziáltam...
Talán majd pont a Blizzard lesz önmaga legfőbb konkurenciája.
És valószínűleg nem úgy lesz, hogy egyszercsak kiürülnek a WOW szerverek, hanem ahogy benépesedtek (ha gyorsabban is), szépen fognak majd (évek múlva) áttérni a játékosok más világokba.
Talán majd pont a Blizzard lesz önmaga legfőbb konkurenciája.
És valószínűleg nem úgy lesz, hogy egyszercsak kiürülnek a WOW szerverek, hanem ahogy benépesedtek (ha gyorsabban is), szépen fognak majd (évek múlva) áttérni a játékosok más világokba.