Bocs mindenkitől, hogy most nem a BiA 3 cikkel rukkoltam elő, de egyszerűen nem volt erőm befejezni a cikket. Szóval az valószínűleg holnap-holnapután kerül majd föl a blogra. Nos, de nem is "húznám tovább az időt", belekezdenék a cikkbe.
A Far Cry 2-nek még csupán a 45%-át játszottam ki, de ennek ellenére ugyhiszem, hogy bírok egy nagyjából reális képet formálni a játékról.
Miután föltelepült a gamma a gépemre, egyből feltűnt a csodásan kivitelezett menü. Tényleg kifejezetten szép, és ötletes. Na, de rátérnék a lényegre. Miután kiválasztottuk karakterünket, a játékba kerülve egyből egy "interaktív átvezetővideó" fogad (tehát nézelődhetünk stb.); hősünk egy terepjáró utasaként éppen egy falu felé tart, de amikor végül odaér, hirtelen rosszul lesz, és elájul. Ezután egy házban találja magát, ahol egy ember elbeszéléséből kiderül, hogy maláriásak vagyunk. Eme "örömhír" megtudása után kezdődik gyakorlatilag a játék. Mikor átvesszük az irányítást, és neki vágunk a szavannának, a grafikus motor, névszerint a Dunia, megmutatja, hogy mit tud. Hihetetlenül részletesen kidolgozott táj, gyönyörű napsugarak, csodás blur effektek...egyszóval tényleg azthihetjük, hogy ott vagyunk Afrikában. A fizika itt is jelen van, méghozzá elég magas szinten. Omlanak a házak, dőlnek a fák, égnek a bokrok, a fű. A tűz terjedése, és magának a tűznek a lemodelezése valóban példaértékű. A grafikára tehát nem lehet panasz, szerény véleményem szerint a legmagasabb beállításokkal, szinte Crysis (maximum beálltásokkal!) szintű a látvány.
Most egy keveset a játékmenetről. Alapjában véve, a Far Cry 2 leginkább egy RPG és egy FPS keverékének nevezhető, hiszen itt is van hent-lövöldözés és más hasonló alap akció játék elemek, de rengeteg szerepjáték elemmel is színesítették a fejlesztők az amúgy sem valami sivár játékmenetet. Ilyen elemek, pl. a teljesen nyitott játéktér, és ez itt nem csupán olyan ígéret, mint a Crysis elvben teljesen bejárható szigete, hiszen itt, tényleg oda megyünk, ahova csak akarunk. Az egyedüli korlát csupán az a néhány szükséglet, amiket ha nem "teljesítünk" akkor végleg kipurcanunk. Pl. ha nem vesszük be a malária miatt a gyógyszerünk, akkor egy "érdekes" videó kiséretében összerogyunk és utána elsötétedik a kép, majd jön a menéts betöltése dolog.
Az afrikai kaland bővelkedik gyilkoló eszközökben. Van itt mindenféle mesterlövészpuska, gépfegyver, pisztoly, shotgun és persze nem hagyhatom ki a játék legeslegjobb fegyóját, a lángszórót. Ha már szóba kerültek a fegyverek, még megemlíteném a sebzés modelt, és az AI-t is. Fegyvertől és célzástól függően vagy összerogynak, vagy kidőlnek az ellenfelek. Példának okáért ha egy kispisztollyal lábon lő az ember valakit, akkor az először összeesik, vagy ha mesterlövészpuskával távolról tesszük ugyanezt, akkor az ellenség egyik másik tagja fölsegíti a földről a lábon lőtt emberkét. Az AI tehát elég fejlett.
Nekem eddig nagyon bejön a játék, ajánlani tudom csak mindenkinek. Tömören ennyi lennne. Remélem tetszett a cikk.