Gears of War
Az Xbox 360 megjelenésével együtt időzítették eme nagyszerű tesztoszterontól túlfűtött shooter játékot, és a konzol egyik hatalmas húzó címévé vált. Már a bejelentéskor elkezdtek találgatni, hogy vajon lesz e PC-s verzió, és persze hogy mikor, 2007 végére meg is érkezett az átírat, és persze hogy mindenki várta, elvégre nem egy szokványos akció programmal van dolgunk. Na de miért is annyira különleges a játék, és miért játszanak vele napjainkban is több millióan (persze a konzolt és PC-t egybe véve )
A játék elindított egy trendet, amit manapság már nagyjából minden játékban viszont láthatunk. Ez pedig nem más: a fedezék harc. Ragyogóan meglett oldva, amint hősünk, Marcus Fenix fedezékről fedezékre, kocsi roncstól falig ugrál, és hol csak a fegyvert kitolva lő, máskor pedig kihajol és célzottan osztja az áldást . Sokan féltek attól, hogy a PC-s átiratoknál az irányítás gyakran elrontják. Nos Xboxon az irányítás nagyon könnyed és egyszerű volt, és szerencsére PC-n is hozza a színvonalat. Nem engedetlenkedik Marcus, mikor a fedezékbe húzódást parancsoljuk neki, nem ragad be és hozza ezzel ránk az agy görcsöt . Hamár fogyóban van az eléterőnk (amit a célkereszten egyre jobban láthatóvá váló COG logó |és egyben a játék jelképéve váló halálfej a fogaskerékeben| szemléltet), csak rácsapunk a space billentyűre és már is várhatjuk a regenerálódást. Ez szintén a mai trendeket követi, mert nincs konkrét életpontunk, csak a képernyő közepén megjelenő logo. Megse említettem, hogy ez egy TPS, vagyis egy nézd-a-hátam akció játék. Szintén egy emlékezetes dolog a játékban, az alapfegyverként is emlegethető COG gépfegyver, a rá erősített lánc fűrésszel. Mondanom sem kell, hogy az utóbbi idők egyik legjobb fegyvere xD. Hatalmas érzés, amint röhögve (ez persze lelki világtól is függ , akár üvöltve is ) neki rontunk az ellenfélnek, és 2é daráljuk szerszámunksal. Vér fröccsen a képernyőre, és csodálhatjuk, amint szétesik a csúnya-bácsi xD.
A játék másik nagy erénye a megjelenéskor a legszebbnek számító látvány világ (ismét csak a konzolos megjelenést említem ). Mind a mai napig gyönyörű, de a korral haladván már akadnak vetélytársai . Elképesztően részletes és élethűek a karakter modellek, a helyszínek és úgy az egész. Az árnyékok is odab*sznak, de rendesen . A hangok szintén dicséretesek. A szinkron hangok nagyon hangulatosak, a vér fröccsenése, az ellenfelek hörgése mind nagyot dobnak az egész játékon. Egy szóval a külsőségekbe se nagyon tudok bele kötni . Még írnák pár szót a csapatunkról is, ugyanis gruppenben szét az élet (rossz az aki rosszra gondol, de hülye aki nem ). Haverunk Dominic Santiago (a játék során csak Dom-nak hívják), aki nemcsak kiszabadít minket a börtönből, de végig mellettünk marad akár a gép által irányítva, vagy pedig egy haverunk irányíthatja, aki így nagyon hasznos Tag , A csapat tagja szintén még Cole, a nagydarab, nagyszájú 'feka izomállat, aki vicces beszólásaival színesíti az öldöklést. Szintén a csapatunkat erősíti Baird, a technikus, aki nem olyan nagy karakter, így nem is nagyon tudok mondani róla semmit xD. Ugyan a csapatunk tagja Jack is, a csoda robot, aki repülő pendrive-ként is funkcionáló, de valójában ajtó nyító varázsló. Csak belefújunk láthatatlan sípunkba, és ő ott is terem, mint egy jól betanított kutyus xD
És most lássuk a véleményen számokban:
Grafika: 10/10 (Az UE 3 még mindig üt)
Zene: 10/10 (ebbe nem tudok belekötni)
Játékélmény: 10/10 (Forradalmi a fedezék rendszer és élvezetes játék menet társul hozzá)
99%ot adok rá, mert majdnem tökéletes produktum, csak a játék rövidsége negatívum, de hát a mai játékok mind elég rövidek sajna
Számomra egy íntenzív adrenalinbomba volt ez a játék és a kedvencemé vált
Amugy jó post