A meglepiken már túl vagyunk. Jöjjön most pár olyan film, amiktől sokat vártam, de nem tudták bebizonyítani rátermettségüket a “harcban”. 2017 legnagyobb pofára esései következnek.

De még mielőtt a Top 10-es bagázsra térnénk, van három film, akik lecsúsztak a listáról. Róluk csak röviden beszélnék. Sajnos egyikük egy magyar film, mégpedig a A Martfűi rém. Nagyon örülök annak, hogy a Vajna által újraszerveződött Filmalap végre mer más vizekre evezni. És nem csak értelmetlen művészfilmekre, vagy proli, suttyó romantikus komédiákra veri el adóforintjainkat. Volt az elmúlt pár évben minden. Időhurkos si-ci, történelmi kalandfilm, thriller, holokauszt téma. A Martfűi rém thriller, ráadásul megtörtént esemény az alapja.
Brutális gyilkosságok a szocializmusban Magyarországon? Végre valami új! Igen. Az ötlet papíron lehet működött. A filmben nem annyira. Az alkotás túl hosszúra sikerült, engem egyszerűen nem tudott lekötni. Sok színész annyira görcsösen és erőltetetten játszik, hogy rossz volt nézni. A párbeszédekben sincs semmi természtesség. Néha olyan a film, mintha a jeleneteket csak össze-vissza egymásra dobálták volna, de nincs meg a megfelelő kohézió két jelenet között. A film ettől nem rossz. Bőven nézhető egyszer, de ebben sokkal több anyag volt.

Csalódás volt a Barry Seal - A beszállító is. Sokan hasonlították a Wall Street Farkasához és a Haverok fegyverbenhez is. Tényleg, stílusra azokat idézik. De azok könnyedsége és egyben elképesztő őrültségei (amik némelyike még valóságos is), nem működnek olyan jól a Barry Seal-nél. Sokszor inkább utánzásnak éreztem. A kokain csempészés témáját meg annyira felszínesen kezeli… Pedig ott tudott volna még villantani. De 3 évadnyi Narcos után, még az is kevés lett volna. Annyi jót hallottam erről a filmről, lehet én ültem le túl nagy elvárásokkal. Szerintem egy erős közepesnél többre nem futotta.

A Jane a célkeresztben is elég nagy pofon volt. Az előzetese több mint bíztató volt. Végre egy western, ahol egy erős női karakter van a középpontban, aki a sarkára áll és megmutajta, hogy ebben a férfi világban is oda tudja tenni magát. És megvédi azt, ami számára fontos. Ezt sugallta a trailer. Egy rendkívül pozitív női előkép lehetett volna. A film viszont valójában arról szól, hogy Natalie Portman karaktere sz*rba kerül. Az első adandó alkalommal, megkeresi a volt pasiját, hogy segítsgen már neki. Mindezt érzelmi zsarolással teszi (ezzel gyakorlatilag minden szimpátiát elvág a nézővel). Aztán ők ketten, de főleg a Joel Edgerton által játszott fickó, kiáll az ellenséggel (alig ismertem meg Ewan McGregort). Közben meg Natalie Portman, csúnyán néz és úgy tesz, mintha ő lenne itt a valaki (És akkor tegyük hozzá, hogy amit most a Golden Globe-on csinált…. Nagyon nagyot csalódtam ebben a nőben.).
Az egész üzenete teljesen félre ment a filmnek, ráadásul a végén van egy olyan negédes csavar, ami az előtte lévő egész szikár és kegyetlen 100 percet tönkre teszi. Nyeh!

No, de most már jöhet az igazi lista:

10. Szövetségesek


Sajnos a lista sereghajtója egy Robert Zemeckis film lett, aki a 2012-es Kényszerleszállás óta szerintem nem csinált jó filmet. A második világháborúban egy angol és egy francia ügynök öszedolgozik. Brad Pitt és Marion Cottilard egyébként. Az akció során természetesen egymásba szeretnek, amikor visszatérnek a “normális életükhöz” összeházasodnak, eltelik pár év, már van gyerek is meg minden és ekkor jön a rossz hír. A nő valószínűleg végig egy német kém volt, szóval elkellene tenni láb alól.

Izgalmas téma, érdekes történet, egy olyan unalmas tálalásban, hogy ilyet még nem hordott a hátán a Föld! Nem bírtam egy helyben maradni a film alatt, annyira nem tudott bevonni a sztoriba. Minden tetű lassan történik, emberek kimérten beszélgetnek egymással sötét alagsorokban. Sokszor a fenyegetőzések is teljesen erőtlenek. Valószínűleg ezt tudták az alkotók is, ezért időnként próbálták valami másfajta dologgal megtörni a csigatempót. Homokviharban szeretkezés, ami annyira gyenge CGI-jal van összerakva, hogy majd elhánytam magam. Van egy egész korrekt lövöldözés egy partin, egy másik partin lezuhan egy repülő. Ez mondjuk pont jól jött, mert itt már kezdtem elszenderedni. Mire igazán izgamas dolgok kezdenek történni, amik tényleg szállítják a drámát is, addigra meg már szinte vége a filmnek.

Marion Cotillard nagyjából menti a menthetőt. Ő egész jól játszik, de Brad Pitt szerintem régen volt ennyire rossz! Nem is az a baj, hogy rosszul játszik, lehet jól csinálná, de nem lehet látni! Mert ez a barom olyan szinten szétplasztikáztatta a fejét, hogy egy arcizma sem képes megmozdulni! Mintha végig egy viaszbábut láttam volna, aminek mozog a szája. Nagyon durva kapufa lett ez a film!



9. Tűnj el


“Az év horrorja!” “Végre valami új!” “Hátborzongató!” Meh…
Egy fekete srácot elhív a fehér barátnője a szüleihez a hétvégére. A szülők nagyon kedvesen fogadják a fiút. Bizarrul kedvesen. A ház körül sertepertélő feketék pedig úgy viselkednek, mintha nem férnének a bőrükbe. Höhö!

Ami tényleg tetszett: A színészek egytől-egyig parádésan alakítanak, ami egy átlagos horrortól nem megszokott dolog. Maga a feszültségteremtés tényleg sokáig jól működik. Egyre furább, egyre kényelmetlenebb dolgok történnek. Mindenki csak gyanúsabb lesz a percek elteltével, én meg tördelem a kezemet, hogy:
“Úristen, mit fognak ebből kihozni?” És itt bukott el nálam a film. Hogy miért, azt csak soileres módon tudom megfogalmazni.

SPOILER On
Szóval a fekete főszereplőnk barátnője csapdába csalta őt. Ez azért elég hamar összeáll mindenki számára. Na de miért? Valami nácik, akik azzal ütik el az idejüket, hogy a pincében feketéket kínoznak? Vagy egyszerűen csak őrültek, akik embereket akarnak megölni? Nem. Ez egy gazdag, elit közeg, akik nem akarnak meghalni. Ezért feketéket rabolnak el. A nő hipnózissal meggyengíti az áldozatok tudatalattiját, majd a dokibácsi kicseréli a feketék agyát, vagy tudatát, nem emlékszem pontosan, egy fehér emberére. Így azok a fekete testben élnek tovább. A hipnózissal foglalkozó nő pedig tesz róla, hogy a test eredeti tulajdonosa, ne tudjon többet felszínre kerülni… Ekkora hülyeséget kitalálni, atyaég! Nevetséges!
SPOILER Off

Az addig iszonyatosan feszült hangulatot, teljesen tönkrevágta számomra ez a fordulat. És hiába jön utána jó pár szaftos jelenet, nem tudtam a filmet tovább komolyan venni. Ráadásul félúton eszükbe jut az alkotóknak, hogy van egy kötelező vicces arc, vele is foglalkozni kellene, mégha csak 5 percre is, ami tovább rombolja a hangulatot. Őszintén szólva kicsit úgy érzem, ez a film is a fekete botrány miatt lett felkapva. Különös módon itt nem lehet panaszkodni, hogy a fehéreket mind szemétládáknak állítják be, de a feketék mind atom jó arcok. Érdekes… Ez nem horror volt, hanem hülyeség!



8. Az éjszaka törvénye


Szegény Ben Affleck! Lehetett hallani róla, hogy a Batman szerepe és a munkája a Warnerrel, nagyon durván rányomta a bélyegét a többi projectjére. Köztük erre a filmre is. Amit Affleck írt, rendezett és főszerepet is játszott benne. Az éjszaka törvénye alapötlete számomra egy igazi kis aranybánya volt. Egy igazi gengszter sztori, Boston a szesztilalom idején! Fhak yeah! Mi baj lehet?

Hát mondjuk az, hogy elfelejtik jól megírni. Ez az egyetlen baj a filmmel, de ez olyannyira súlyos, hogy majdnem ki is nyírja a filmet. A film egyszerűen túl sok mindennel akar foglalkozni. Affleck személyes drámájával, karrierjével, magánéletével, a szesztilalommal, a Ku Klux Klannal, politikai játszmákkal… Ez egy 3 órás filmbe is alig férne bele! Nem hogy kettőbe! Ez nem azt jelenti, hogy van ami megkapja a maga játékidejét, míg másokkal alig foglalkoznak. Nem, a lehető legrosszabb következik be. Semmivel nem tudnak igazán törődni! Semmit nem tudnak normálisan kibontani. Mindenbe csak belekapnak. Olyan az Éjszaka törvénye, mintha egy 10 részes évadot összevágtak volna két órába. Mintha egy sorozat recap verziója lenne. Ez simán 2017 egyik legjobb mozija is lehetett volna. Vérzik érte a szívem!



7. A Fegyvertelen katona


A meglepetéseknél Mel Gibson színészi visszatérése volt a téma, itt meg hát… Sajnos a rendezői visszatérése. Igaz történet alapján! Mert ugye ma már semmi sem fikció! Volt egy felcser a II. VH alatt, a Japán hadszintéren, aki nem fogott fegyvert! Nem ölt meg senkit! Viszont a hite és az ima ereje átsegítette őt minden bajon és megannyi társát megmentette. A film bizonyos részeit természetesen alátámasztják a katonai feljegyzések. Valóban nem ölt meg Desmond Doss senkit, viszont rengeteg bajtársát megmentette és egyébként egy jó keresztény. Ez eddig rendben van. Az a baj a filmmel, hogy ahogy Mel Gibson ezt bemutatja! Az nem lehet igaz! Képtelenség! Egy kiszínezett undorító pátosz! A Fegyvertelen katona ugyanis elsősorban nem háborús film, hanem egy agresszív keresztény propaganda film! Egy őrült, vallási fanatikus szemén keresztül láthatjuk ezt a sztorit. Az őrültet pedig, Mel Gibsonnak hívják.

A film egy pontján, a csapat már olyannyira bízik a társuk hitében, hogy felsőbb utasításra sem indulnak. Mert a felcser még nem imátkozott értük! Ki az a hülye, aki ezt elhiszi? Hát úgy a torkára léptek volna az egész szakasznak egy ilyenért, hogy még az unokájuk is legzőszervi rendellenességel született volna! És tele van ilyenekkel a film! Egyszerűen rossz nézni ezt a fajta vak őrületet! Hogy valaki szerint ez egy normális hívő hozzáállása. Ez inkább félelmetes! A főszerepben egyébként Andrew Garfield-ot láthatjuk, förtelmesen játszani! Úgy viselkedik, mint egy értelmi fogyatékos. Pofákat vág, de persze a jó csajt még így is összeszedi valahogy… Hogyne… Ha valaki ma így viselkedne, és ilyen pofákat vágna nőknek, mint ez a gyerek, bezárnák, mert azt hiszik valami szatír! Komolyan ezt a gyerket nem láttam még jól játszani, csak a Némaságban! Scorsese lehet elkapta a tökét.

A filmnek persze vannak elvitathatatlan érdemei. Amikor nem a vallásos hülyeségét akarja lenyomni a torkunkon, hanem tényleg a háború borzalmaival foglalkozik, na azok brutálisak! Szó szerint! A film harci jelenetei mocskosak, gusztustalanok, véresek. Akit meglőnek az vérzik ahogy kell. Ilyen élethűen talán még nem láttam embereket darabjaira robbanni. Technikailag elkpesztő a film! Bár volt egy-két gyenge vetített háttér.

De továbbra is tartom, hogy ez a film, kifejezetten káros! És felháborító módon mutatja be Mel Gibson torz hitét. Mert ez nem egy normális keresztény látásmód, az tuti! Nem is értem, hogy nem lett ebből nagyobb balhé.



6. Nyomd Bébi, nyomd!


Hatalmas rajongója vagyok Edgar Wright-nak! Egy igazi üde színfolt a filmvilágban. Remek, egyedi stílusa van, ahogy a filmjei vágva vannak, úgy semelyik másik film sincs! Haláli Hullák Hajnala, Vaskabátok, Világvége, Scott Pilgrim! Nagyon nagy kedvenceim! Amikor hallottam, hogy most kicsit szakít az eddig stílusával és nem vicces akció filmet fog készíteni, hanem vegytiszta akciófilmet, nagyon megörültem neki! Jöttek az infók, hogy az akciójelenetek mind az aláfestő zenék ritmusára vannak vágva és mindenki totál el van mosva a filmtől. Imádják a népek, én meg csak hátradőltem és vártam, hogy végre megnézhessem ezt a csodát.

Hát… Nekem ez nagyon nem… Csak… ehhhh
Kezdjük ott, hogy amitől mindenki elélvezett, ez a ritmusra vágott akciójelenet… Hát nem tudom, hogy ötnél több ilyen jelenet van-e a filmben. A zenék nagy része nekem egyáltalán nem tetszett, hiába voltak egyébként nagyon jók az akciók és az a kevés poén is egész vicces! Kevin Spacey nagyon jó volt, bár őt mostanában már nem szokás szeretni. Jamie Foxx is jól hozta a szemét szerepét, nagy kedvencem Jon Bernthal atomkemény, mind a 10 percben amíg szerepel (majdnem leborítottam a monitort, mikor ezt megtudtam). De nem tudok elmenni szó nélkül amellett, hogy az összes szereplő egy p*cs! Nagy pofájú, antipatikus idióták. Mindenki valami őrült nagy jam*****k képzeli magát. Főleg a főszereplő. Utáltam ezt a gyereket! Jajj rossz a füle és akkor zenét kell mindig hallgatnia, de nem beszél senkivel, meg mindig morcos fejet vág, de azért ő is összeszed egy jó nőt meg érző szívű “aranytyütyükeapjának”… Pfff takarodj már! És szerintem a főszereplő srác is rosszul játszott, semmit nem hittem el, amit csinált. Pontosan ugyanazt éreztem, mint a Kingsman főszereplőjénél. Mondjuk ott szerintem az egész film rossz volt.

Nem tudott a film megfogni, az akciójelenetek miatt egyszer meglehetett nézni, de szerintem ez egy iszonyatosan túlértélet valami! Fasorban sincs Wright korábbi munkáihoz képest! Óriási csalódás!



5. Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei


És indul a mélyrepülés! Innentől kezdve olyan filmek vannak a listán, amiket rosszaknak is tartok. Sajnálatos módon egyik kedvenc rendezőm, Tim Burton legutóbbi alkotása is idekerült. Az előzetesek biztatóak voltak, Burton megint valami őrült mesét akar elénk tárni de… Nekem végig az volt az érzésem, hogy a vad ötletek és vizualitás mögött igazából nincs semmi. Nincs valódi fantázi, szeretet. Csak rettentő módon erőlködik, hogy olyasmi legyen, mint amiket a rendezőtől korábban megszokhattunk. De láthatóan kiöregedett már. Tényleg minden erejével próbál olyasmi lenni, mint az Ollókezű Edward, a Beetlejuice, amit az X-mennel akar keresztezni de egyszerűen nem megy neki.

Semmi varázslatos nincs a történetben, hiába vannak benne mindenféle rémek, meg szemeket evő Samuel L. Jackson (rettenetesen rosszul állt neki ez a szerep). A filmnek az évilágon semmilyen hangulata nincs, egy tucat gyerek fantasy, ami itt-ott mégis elég brutális próbál lenni. Teljesen érthetetlen módon. A karekterek unalmasak, egydimenziósak és teljesen jellegtelenek is. Még a címszereplő is, hiába játssza Eva Green, akit én nagyon kedvelek. Annyira steril a játéka. Próbáltak valami védelmező, tanárnéni jelleget adni neki. Nem sikerült. Az egész filmben végig olyan, mintha csurig lett volna nyomva kábítószerrel és azt se tudta merre szédeleg.

És tele van bosszantó hülyeségekkel is a film, ahogy megpróbálja elmagyarázni a világát, az teljesen nyakatekert, fárasztó és unalmas! A főellenségek ijesztőek akarnak lenni, de ezek is inkább gagyik és teljesen fantáziátlanok. Ráadásul mindenki úgy beszél róluk, hogy micsoda ellenfelek ezek. Ehhez képest, úgy szétkapják a film végén, mint hülyegyerek a papírtigrist. A szerelmi szál pedig annyira bizarr. A főszereplő srác nagyapja ugye ismerte ezt a “vízalatt is jól elvan” lánykát. Valamiféle románc is volt köztük és a csaj is ezt hozza fel, hogy nagyon hasonlít a nagyapjára és ez tetszik neki… Fffúúúújjjjj!!!

Hihetetlen! Elképesztően rossz film volt! Tim Burton életében nem csinált ennyire vacak filmet! Sőt, szerintem ezelőtt nem is volt rossz filmje. Hát ez most elmúlt.



4. Széttörve


Sokan úgy tartották, hogy M. Night Shyamalan a Visit című filmjével visszatért és ezért megkapta újra az esélyt Hollywoodtól, hogy stúdió filmet készítsen. Nos, szerintem a Látogatás egy nézhetetlen szemét volt és a Széttröve… Nem nézhetetlen, de eléggé szemétrevaló ez is. Szóval van egy őrültünk, aki lányokat rabol el, hogy valami szörnynek adja őket áldozatnak. Az őrült figura többszörös személyiségzavarban szenved. 23 személyiség osztozik a testén és a szörny a 24.

Elég vad, Shyamalan-ra jellemző felállás. Kár, hogy az egész egy parasztvakítás. A 24 különböző személyiségből például látunk talán ötöt. Tipikus Shyamalan túlkapás, nem elégszik meg 5-tel, nem! 24 van, mert az jól hangzik, de arra már lusta volt, hogy be is mutassa őket ha már kitalálta ezt a hülyeséget.

Innentől viszont masszívSPOILER On
A film egy teljes káosz, először azzal magyarázzák a több személyiségetm hogy a fickó szimplán bolond. Ok. Aztán elviszik természetfeletti irányba, ez akár meg is magyarázhatná azt is, hogy a film végén, amikor jön a “démon”, a 24. személyiség, miért tud a falonmászni, és miért pattog róla le a golyó. De nem, hiszen Shyamalanról van szó, ez nem elég, kell egy: “úúúúú,, fóóóhhhdulat” by Sanyi, Üvgtigris 2. És itt veszített el a film teljesen. Azért tud a gonoszunk démon lenni, mert aki nagyon elhisz valamit… az úgy is lesz…
Szűzmáriaédesanyám
SPOILER Off

A filmenk persze vannak jó pontja, itt-ott eléggé hangulatos, és amikor nem tripla csavarral akarják teljesen hülyének nézni a saját közönségüket, még egész szórakoztató is. Csak aztán kiderül, hogy az egész egy blöff és minden varázsát elveszti. A film stáblistájában van egy plusz jelenet, amire viszont tényleg elégedetten csettintettem. Remek ötlet volt! És nem mehetünk el szó nélkül a gonoszt játsszó James McAvoy mellett. Nekem ő az egyik kedvenc színészem és itt is, valami elképesztően zseniális az ember! Ahogy egyik pillanatról a másikra átvedlik egy másik figurává és mindegyikben teljesen hihető. Olyan beleéléssel alakít, hogy az állam végig a padlón volt, amikor megjelent! Lélegzetelállító a fazon! Kár, hogy ilyen ócska filmben. Talán majd a Sebezhetetlen folytatása jó lesz.



3. Assassin’s Creed


Újabb szög a videojátékos filmek koporsójában, sőt, már a földet is dobálják rá! Pedig minden jel remek volt. Jó szereplők: Marion Cottilard, Michael Fassbender, a rendező legutóbb a remek Macbeth filmet forgatta, ugyanezekkel a színészekkel. Ráadásul Fassi azt mondta, hatalmas AC rajongó és még producereskedett is a filmben. Mi baj lehet? Hát minden!

Az alkotók gyakorlatilag meg sem értették, hogy az AC világa miről szól és mitől működik. Ennek minden jelét magán hordozza a film. A széria mindig is legjobb része volt a történelmi kor és a leggyengébb a jelenben játszódó szál. Értelemszerűen, a játékokban 70-80%-ban a múltban akciózunk és keveset a jelenben. Sőt, ezt a szálat egyre jobban próbálják részről részre visszafogni már. Itt el is bukott a film, mert ezek a dilettáns, kontár, vadbarom ökrök a múltban játszódó részekkel alig foglalkoznak. A két órás filmből kb. 20 percet tesz ki a spanyol inkvizíciós szál, ráadásul olcsó és értelmetlen flashbackkánt kezelik őket, ami egyszerűen vérzlázító! Pedig az mind látványban, hangulatban, történetben, messze erősebb, mint a jelen.

A jelenben játszódó szál meg… Konkrétan értelmetlen. Steril helyeken beszélgetnek jó színészek, teljesen érdektelen és értelmetlen dolgokról. A párbeszédek 90%-nak konkrétan semmi értelme. A karakterekről szinte nem tudunk meg semmit, ha mégis, az annyira fantáziátlan és sablon sz*rság, hogy a néző érzi tőle kínosan magát. Ezerszer látott sablonokkal dolgozik a film és nem hülyéskedek, az összes színész rossz! Nagyon rossz! Cotillard, mintha végig nyugtatókon élne, Jeremy Irons szintén. Fassi meg láthatóan azt se tudja hol van és mit kell csinálnia. Ráadásul van valami éneklős része a filmben, aminél konkrétan azt éreztem, hogy nem játszik, hanem effektíve megbolondult forgatás közben. Rettenet amit csinál, soha az életben nem láttam ennyire rosszul játszani!

Ötlettelen, unalmas, a rajongókat és az alapanyagát semmibe sem néző okádék! Ez lett az Assassin’s Creed! Gratulálok!



2. Anyám!


Fffffhhhhúúúúúúú!
Szóval van ez a Darren Arronofsky nevű zseni! Tényleg az! Az egyik kedvenc rendezőm (Rekviem egy Álomért, A Forrás, A Pankrátor, Fekete hattyú). Néhány éve készített egy meglehetősen harmatos Noé filmet, amit különösebben nem kedvelt senki. Ezen annyira felhúzta magát, hogy 5 nap alatt megírta ezt a filmet. Ami igazából egy metafóra. A férfi főszereplő az Isten, a női főszereplő, az Anyatermészet. A megjelenő alakok pedig az emberiség. Akik mást sem tesznek, csak gyötrik a Jennifer Lawrence által alakított anyát, míg Javier Bardem figuráját imádáják és ő mindig megbocsájt nekik és vágyik a szeretetükre.

Ez, szerintem egy teljesen jó és érdekes ötlet. Az Arronofskytól megszokott, művészi tálalásban ez egy mestermű is lehetett volna. De nem, mert ez csak művészfilmnek próbálja eladni magát. Valójában ez nem az aminek látszik és aminek a rajongói próbálják magyarázni. Ez a film csupán egy masszív provokáció. Kicsinyes bosszú a nézők és kritikusok felé, akik utálták és a sárba tiporták a Noét. Az egész filmen végig érződik, hogy Arronofsky ül a kamera mögött, és vicsorogva ordít: “Nem tetszett a bibliás filmem? Akkor itt van egy másik, amivel meggyötörlek benneteket nesztek! Úgyis lesznek, akik belelátnak majd mindenféle hülyeséget a filmbe és megvédenek! K*pjátok be! És ha nem értetek egyet, akkor hülyék vagytok és nem értitek a művészetem!”

Nem. Ebben a filmben semmi művészet nincs, csak úgy tesz, mivel pontosan tudja, hogy lesznek akik tényleg megvédik ezt az undorító szemetet, amit egyébként az előzetese horroként próbál eladni. Nem az! Színtiszta blöff! Aminek csak az a célja, hogy felidegesítse az embereket! Olyan bicskanyitogató stílussal kommunikál, hogy azt szerintem normális ember nem hajlandó eltűrni! És ez tök szomorú, mert Arronofky-ra ez nem jellemző! Ő ennél az álművészkedéses stílusnál sokkal többet ér és jóval efölött áll. A rajongók szokták mondani ugye, hogy nem érti az ember a szimbólumokat, ezért vannak kiadakva az emberek. Mert nem értik. Nos a testvérgyilkosságig én tényleg nem értettem, hogy mit akar a film. Annál kezdett el összeállni számora ez a Bibliás dolog, aztán később a sztár kultusz. Ott kezdtem el reménykedni, hogy na, majd most kap erőre ez a film… Hát nem! A film végére már meg sem próbál művészi dolgokkal mesélni, gyakorlatilag mindent az ember szájába rág és próbálja lenyomni a lehető legerőszakosabb módon a rendező haragját és elmebaját a szerencsétlen néző torkán. A film utolsó bő fél órája egy totális káosz és van egy bizonyos jelenet… Fhú

A spoileres szakasz következik és lesz benne egy elég durva dolog, ezért szeretném kérni, hogy csak erős idegzetűek olvassanak bele. Komolyan!

SPOILER On
Ugye a házban megjelenő alakok az emberiség. Először jön Ádám, akinek fáj az oldala és egyedül van, Isten segít rajta. Majd a semmiből megjelenik Éva, a feleség. Aztán a két gyerekük Káin és Ábel. Testvérgyilkosság, közben ugye folyamatosan tesznek tönkre maguk körül mindent, de a hiú író mindent megbocsájt nekik, hiába kéri a felesége, hogy dobja már ki őket a fenébe! Tényleg minden fontosabb Bilbiai dologra van valami jelkép, az özönvízre, Krisztusra, mindenre! De olyan vállalhatatlan stílusban elődava. Csak ismételni tudom magamat, bosszantani akarja a nézőit. És igazából Arronofksy sem tesz mást. Csak ismétli ugyanazt. Milyen szemét az emberiség, milyen hülyék a hívők, milyen hülye Isten! Nézd, te hülye aljas néző, te is ilyen vagy! Bardem karakterében nagyon látom a rendezőt. Ezt a szeretetéhes, önelégült gyökeret.

De amiért a spoiler szekciót elkezdtem:
Szóval ihletet kap Isten, megírja a Bibliát, a felesége teherbe esik. Megszületik Krisztus. Isten elragajda a gyerket, hogy mutogassa a híveinek, mekkora csodát teremtett megint. Ők gyakorlatilag rögtön keresztre is feszítik. Konkrétan premier plánban mutatják, hogy kitörik az üvöltő csecsemő nyakát, aztán meg is eszik, mert hát Krisztus tetstét esszük, te hülye néző! Ez szimbolizus!
Érdekes módon, amikor a szimbólumok nem passzolnak, arról valahogy kussolnak a rajongók és kínosan kerülik a témát. Ugyan mi a fenéért az anyatermészet szülné meg Krisztust? Az egy ember volt könyörgök! És van még pár ilyen a filmben.
SPOILER Off

Olyan szinten dühös voltam erre a filmre, hogy… Áh, hagyjuk. Nem alacsonyodunk le Arronofksy szintjére. Valóban vannak benne érdekes és értékes gondolatok. Én ezzel nem vitatkozok! De a stílus maga az ember. És ha csak így tudsz, vagy így akarsz kommunikánli, akkor egy sz*r ember vagy és kész! Szavalhat egy költő, egy érdekes verset az utcán, de ha közben ezt úgy teszi, hogy tökön rúg, megrugdos, elvágja egy kutya nyakát, a tetemét a hátamra dobja és azt megerőszsakolja, mert ez szerinte a performansz része, akkor nem leszek hálás érte, hogy micsoda gondolatébresztő élményben volt részem. Hanem hívom a bolondokházát, hogy egy degenerált szabadlábon van és elkellene vinni, de talán jobb lenne rögtön tarkón lőni!



1. Death Note


És a dobogó legfelső részére is elértünk. Nem akarom tovább koptani a MacBook-om billenytyűzetét, hogy a Netflix katasztrofális DN filmjéről írok. Volt már róla kritikám. Egy kultikus széria teljes félre értése. Totális casting csőd. Az eredeti anime sorozat izgalmait és zseniális írói húzásait minden szinten mellőző, igazi Hollywoodi f*s remake. Pedig szigorúan nézve nem is ők készítették, de tényleg tőlük szoktak ilyesmi katasztrófák kikerülni. Ötletem nincs, hogy a Netflix hogy bólinthatott rá erre!



The End. Legközelebb már belenyúlunk 2017 legrosszabb filmjei közé. Lesznek innen is visszatérők természetesen. Nem is egy!