Hitman
Ki ne ismerné a kopasz 47-es ügynököt?! Ha máshonnan nem, hát a Guru mellékletekről biztosan ismerős mindenkinek. Most történetének harmadik fejezetéről szeretnék írni nektek...
Őszintén megvallom eddig egyáltalán nem érdekeltek a Hitman játékok, mivel egy tucatjátéknak néztem őket, melyben megyünk és gyilkolunk, majd eljutunk a bosshoz, aki konkrétan maga a kivégzendő ember. Kellemesen csalódtam a játékban, mikor kipróbáltam.
Mikor elindítjuk a játékot, látjuk amint Hitman sérülten tántorog egy épületben, és különféle képzetei vannak, melyek számunkra egy-egy küldetést jelent. Ezen képzetek nagy része a régebbi részek remakejei, de található köztük pár új.
Ugyan az első pálya, amelyiken ki kell jutni a laborból, ahol szerintem a 47-est tenyésztették, nekem nagyon nem tetszett, le is töröltem a játékot, de utána adtam még egy esélyt neki, és feltelepítettem újra. Nem bántam meg. Ami ezután jött, az elvarázsolt. Hideg orosz tél, hóvihar, oroszok, tengeralattjárók minden ami kell. Egy repülőn kezdünk, ahol meg is ölhetünk valakit, hogy felvehessük a ruháit. Ez a játék nagyon fontos momentuma. Mindig el kell vennünk valaki ruháit, különben felismernek minket (persze így is fel tudnak ismerni, ha nem vigyázunk, és közel állunk valakihez, egyre gyanúsabbak vagyunk neki, míg riadót fúj, és rájön, hogy mi nem is azok vagyunk, akiknek kiadjuk magunkat). A hulla elrejtése is fontos, hisz az sem jó, ha megtalálják, és látják, hogy kinek a ruháit hordjuk, tehát tudják kit keressenek. A repülőt elhagyva, egyből bemehetünk végezni első emberünkkel, aki sok őr közt akar ebédelni, így el kell külínetnünk a többiektől (meg is ölhetünk mindenkit ott, de elég nehéz dolgunk lenne végigmészárolni mindenkit). Egy kis patkányméreg a borscsba (nem tom hogy írják, de ő is nagyon szereti ), amit készül megenni, és kész is a hasmenés. Irány a WC, ahol végezhetünk is vele. A pályán még található sok érdekes dolog, köztük egy csille, mely a térkép másik részére visz, ahol sok érdekes dolog vár még ránk.
A történet folyamán sok helyre eljutunk, Kínába, Párizsba, és Budapestre is. A pesti küldetés az egyik legkreatívabb szerintem, mivel itt egy hotelbe kell beépülnünk, és azt a helyzetet kihasználva, hogy senki nem tudja mit akarunk, csendben ölni. Erre sok módszerünk van, pl a kis zsinegünk, amivel megfolythatjuk az épp minket akadályozó egyéneket, és hangtompítós pisztoly is rendelkezésünkre áll, az ellenfelektől felvehető fegyvereken túl. Ugyan a hotelben csak a zsineg lesz segítségünkre, mivel mindenhol fémdetektorok vannak, amik mellet egy rendőr is áll (ha a rendőrrel végzünk, akkor nincs gond a kapuval )...
Térjünk az ellenfelek eszességére. Nem mondanám, hogy buták, mert azért jól csinálják a dolgukat (magas szinteken még jobban), de azért messze nem tökéletesek. Ugyan én a legkönnyebb fokozaton játszottam, melyben nem kell figyelni az álcára, hisz nem céloznak az ellenfelek jól, és könnyen lehet mészárolni is (sajna sokszor végződött így a küldetések nagy része). Ami nagyon feltűnő vot, az az, hogy sokan nem tudnak támadni egyszerre, jól. Tehát lövik egymást is, ráadásul egymáson fennakadnak. Volt egy kínai küldetés, amiben egy emeletes épület tetejéről öltem meg a célpontot, ők egyből ostromolták a házat, én átmentem a szomszéd szobába, és beálltam az ajtó mellé. Mikor jöttek gyorsan tüzelni kezdtem. Meg se tudtak fordulni, mire holtak voltak, és sajnos csak jöttek, és jöttek, és jöttek, nem érdekelte őket, az hogy én ott vagyok, és hogy hogy halt meg sok társuk. Így mire végeztem velük, a fél Chinatwon ott feküdt az ajtóban. Ugyan én biztos vagyok, hogy ez csak azért jött elő, mert normalon játszottam vele, de azért erre figyelhettek volna jobban. Másoknak is volt problémája a nehézséggel, ám pont az ellenkezője, hogy túl nehéz (bevallom ez igaz, ugyan én normalon játszottam, de voltak nehéz pillanatok).
Volt még egy érdekes bug a játékban, az pedig a sötétség. A sötétben nem vesznek észre. Ez főleg az utolsó küldetésnél volt érdekes, ahol özönlöttek a rendőrök, a sötét (annyira nem volt sötét) folyosón, és nem vettek észre, mikor előttük álltam, így könnyen felvehettem egyik hullájuk ruháját (a hullát sem látták a sötétben, így azzal sem volt gond), és könnyen elmenekülhettem).
Ami még az ellenfelek viselkedését illetően idetartozik, az az, hogy nem hal meg mindenki egyből. Volt például, hogy a tetőről hangtompítós pisztollyal lelőttem az egyik célpontot, már épp másztam le a létrán, mikor láttam, hogy még a térképen (mely hihetetlen stílusos, nekem nagyon tetszett a térkép), még élőként van feltűntetve. Visszamentem, és láttam hogy ott fetreng a földön, és a sok őr csak nézi. Hát gyorsan megszabadítottam a kínjaitól.
A játékban van fizika is természetesen, mely elég korrekten működik. Ugyan ne várjunk tőle csodákat, de jól működik. Ha megölünk egy embert, az jól esik össze, és a terepnek megfelelően gurul, zuhan esik, dől. Pl amikor az első küldetésnél, egy falnál szorongó klónt lőttem le, annak a feje hátra vetődött a falnak, majd onnan vissza a mellkasának, és kicsit lejjebb csúszott a faltól. Természetesen vért húzva végig a falon, és a vér is ráfröccsent a falra (ok, most ez úgy jön le, mintha ezt én kifejezetten élveztem volna , de csak mint szemléltetés írom ), tehát a grafikára sem lehet sok panasz. Az ellenek ugyan gyakran ismétlődnek, de elég kidolgozottak. A környezet is korrekt (bár nálam két-három kivétellel mindig esett, és esett az eső), a fegyverek is kidolgozottak (mind grafikailag, és "irányitásban" is).
Rátérnék a hangokra, melyek nekem hihetetlenül nem tetszettek. Ez a leggyengébb pontja a játéknak (ami még így is elég jó, tehát nem vészes). Minden játék lelke a hangokban van, és itt sincs másképp. A hangok minden országban mások, így franciáknál franciául beszélnek, van orosz is (ami nekem a legjobban tetszett, hisz hangosbemondóban hallatszott fel a legtöbbet orosz hang a szibériai pályán, és ott olyan unottan beszélt /valószínű csak poénból volt unott, de az ellenkezőjét is el tudom képzelni/, nekem ez még tetszett). Eddig sem voltak perfektek a szinkronok, Hitmant kevésszer hallani, szerencsére, mert nekem nem tetszett a szinkronja, ám ami kiverte a biztosítékot, az a magyar szinkron volt. Egyszerűen gyalázatos, szánalmas, és rémes.
Olyan hihetetlenül rossz a magyar szinkron hogy az valami borzalom. Amikor megérkeztem a hotelhez, akkor megszólalt a csávi, hogy "Állj! Stop! Weapons". Ezt olyan akkcentussal mondta, hogy valami szörnyű. Jó, gondoltam ez csak egy szinkron, a többi jobb lesz. Bent a hotelben is ugyanez. Rémes angol szinkron, sőt, sokszor még a magyar is hihetetlen unott, pl van egy nő, aki telefonál, és olyan sablonszöveget mond (ok még ezzel nem is lenne baj, hisz nem magyaroknak készült), és olyan unottan, hogy hihetetlen (nah inkább ezzel volt a baj, a hitelességgel), ráadásul vagy hatszor telefonáltak így neki (jó, biztos más résznél is ismétlődött a szöveg, de csak itt tűnt fel). Azután odamegyek a bárhoz, beszélni a csapossal. Nah mikor az megszólalt hihetetlen idegeslettem. Eddig is volt rossz kiejtés a hotelben, de amikor az beszélt, inkáb elmentem inni. Nem tudtam eldönteni, hogy mi lenne a rosszabb, ha ez igaziból is így beszél, vagy ha direkt ilyen a szinkronja, és azt hiszik hogy a magyarok így beszélik az angolt. Egyszerűen borzalom volt a szinkron terén ez a rész (pedig maga a küldetés zseniális volt). A legéletképesebb magyar megszólalás az volt, mikor egy rendőrt fejbelőttem, és odarohant hozzá a portás, hogy "Jól vagy, öreg?!". Ez volt a legjobb, még akkor is, ha hozzáveszem, hogy fejbelőttem a csávót, tehát a kérdés kicsit fölösleges volt.
Ami a zenét illeti. Jesper Kyd muzsikái szólalnak meg, akit sokan nagyra tartanak, hát nekem nem jöttek be. Nem azt mondom, hogy rosszak mert szó nincs erről. Nekem nem jöttek be, de azért volt hogy szívesen hallgattam. Ami ezen a téren zavart, hogy sokszor ismétlődtek (a kínai pályán vettem észre, ahol volt egy nekem tetsző dallam, és az ismétlődött sokszor), ami annyira nem vészes, hisz legalább nem voltak rosszak.
Végezetül, csak annyit, hogy nem rossz ez a játék, bár biztos nem vettem volna meg, de így, hogy Guru melléklet volt, szívesen játszottam vele. Szabad területek, sok akció, kis logikával, jó játékot eredményez, még olyanoknak is (mint én), akik nem szeretik kifejezetten a TPS akciókat (hát, igazából én a TPS akciókat szeretem csak az akció kategóriában, az FPS-ekért nem vagyok oda ).
Grafika: 8/10 nem rossz, egy szép átlag grafika
Hangok: 5/10 és még jószívű voltam
Hangulat: 8/10 az első pálya nem jött be, és sokszor volt ilyen érzésem
Szavatosság: 7/10 én (ÉN) normalon 8 óra alatt végeztem vele, nehezebb fokozaton sem lesz sokkal több
Összesen: 7/10 Guru mellé tökéletesen megérte, és aki megvette a PC Gurut, az mindenképp telepítse fel
Hozzászólások
A hozzászóláshoz bejelentkezés szükséges.
#4
RaZe14
2008. június. 29. 17:23
Én edig mindegyik Hitman résszt végig vittem, én nagyon tetszet mindegyik.
#3
czibiklaszlo
2008. június. 27. 06:41
Gratulálok az irományhoz.Volt szerencsém eme részhez is.A mazohista-génalapom rendesen szétélvezte magát.