Ubidays 2008 – Nyitóest összefoglalóA nyitóbuli eléggé bénácska volt, köszönhetően elsősorban a pipogya műsorvezetőnek és a béna poénjainak, de mit számít, ha megannyi exkluzív videót, képet, illetve információt kaptunk a franciáktól, melyeket természetesen egytől egyig megtaláltok letöltéseink között, illetve a galériában. Három várva várt cím bemutatásával kezdődött a banzáj: először a Far Cry 2-ről beszélt az egyik bennfentes. Túl sok újdonságot nem árult el, megmutatták a korábban már kikerült trailert, majd tartottak egy sokkal érdekesebb játékmenet bemutatót, annak tolmácsolásával. Hihetetlen jól néz ki a játék, a szavanna atmoszférája lenyűgöző, valóban egy élő természet benyomását kelti, a játékost egyszerűen beszippantja a terep. A tájékozódás szempontjából elsődleges segítségünk egy térkép és egy iránytű lesz, melyekkel oda mehetünk, ahova csak akarunk, mindenféle töltés nélkül. Történet szempontjából komoly figyelmet kapnak az emberi kapcsolatok, lesz itt dráma, árulás, új barátságok köttetnek, miközben egy hamisítatlan akcióhős módjára perzselhetjük fel a gazfickókat.

Ubidays 2008 – Nyitóest összefoglalóUbidays 2008 – Nyitóest összefoglalóUbidays 2008 – Nyitóest összefoglaló



Ubidays 2008 – Nyitóest összefoglalóEzután következett az egyik legérdekesebb bemutató, azaz a következő Prince of Persiáról árultak el néhány érdekességet. Szakítanak az eddigi történettel és újraindítják a fanchise-t: egy teljesen új Herceget kapunk - illetve az elején még csak egy sima kalandor -, aki az előző részektől független történetbe csöppen bele: a sötétség szétterjedt, új halálos ellenség fenyegeti a királyságot, akivel természetesen le kell számolnunk. De mindezt nem egyedül kell megtennünk, hanem halálos szövetségesünkkel, Elikával vállvetve. A képen látható hölgyemény kulcsfontosságú szerepet kap, mindenhová követ majd bennünket, támogat a harcban, és a producer elmondása szerint rendhagyó mesterséges intelligenciával és erővel látják el őt, aki nélkül hamar elbukna az újdonsült hősünk. Kíváncsian várjuk, miként fog ez kinézni „élőben”, addig pedig gyönyörködhetünk a rendezvény alkalmából kiadott rendervideóban, és a megannyi új játékképben.

Ubidays 2008 – Nyitóest összefoglalóUbidays 2008 – Nyitóest összefoglalóUbidays 2008 – Nyitóest összefoglaló



Ubidays 2008 – Nyitóest összefoglalóAz első turnus végén a Brothers in Arms: Hell’s Highway producerei kapták meg a szót. Elmondták, hogy nem csupán esztelen gyilkolásról lesz itt szó, hanem komoly érzelmi töltettel vértezik fel az egész történetet a főhőssel együtt, aki korábbi szívszorító emlékeitől próbál megszabadulni. Az érzelmek tehát fontos szerepet kapnak, a karakterek arcán látszanak a félelem, az elszántság, a megrökönyödés és hasonló emocionális jelek, amellett, hogy a Rainbow Six: Vegashoz hasonlóan menedzselhetjük majd csapatunkat, és egyszerűbb parancsokat oszthatunk ki nekik. A BiA: Hell’s Highway-hez két videót prezentáltak – természetesen mindkettőt a rendezvényen láthattuk először -, melyek teljes mértékben lenyűgöztek, főként az animációkból összevágott képsorok ütöttek hatalmasat. Remek hangulatfokozóként szolgált az egyik előadó buzdító beszéde a közönség felé: „Mindenki harcol, senki sem hátrál, a végsőkig támadunk!” monológjával próbálta fanatizálni a jelenlévő újságírókat – több-kevesebb sikerrel.

Ubidays 2008 – Nyitóest összefoglalóUbidays 2008 – Nyitóest összefoglalóUbidays 2008 – Nyitóest összefoglaló



Ubidays 2008 – Nyitóest összefoglalóA továbbiakban szó volt egy lányokra is összpontosító casual irányvonalról, de ezt kevésbé értettem, ellenben a Tom Clancy játékok évfordulója alkalmából összeverbuvált turnus beszámolóját már sokkal inkább. Itt szó volt az eddigi sikerekről (Ghost Recon széria, Splinter Cell sorozat stb.), de hamar áttértek az új brandre, méghozzá a vadonatúj HAWX repülőgépszimulátorukra, illetve a hangvezérlésre épülő EndWar stratégiára. Az előbbiről az Ubisoft bukaresti stúdiójából delegált tag beszélt, majd rögtön tartottak is egy bemutatót, először csodálhattuk meg mozgás közben a készülő játékot. Hogy őszinte legyek, egyáltalán nem nyűgöztek le a látottak, a játékmenet eléggé vontatottnak hatott, repkedtek össze-vissza a gépek, mindenféle háromszögek borították el a képernyőt, melyek a helyes irányt próbálták jelezni a játékosnak, de egyelőre az összkép nagyon kaotikus volt. Persze a helyszínen, nagy képernyőn, az ottani hangosítással biztosan más véleménnyel voltak a kollégák, bár az ováció mégis a Tom Clancy’s HAWX-nál volt a legerőtlenebb.

Ubidays 2008 – Nyitóest összefoglalóUbidays 2008 – Nyitóest összefoglalóUbidays 2008 – Nyitóest összefoglaló



Ubidays 2008 – Nyitóest összefoglalóViszont ezután jött az EndWar bemutató, amit szintén élőben prezentáltak nekünk a sanghaji stúdió képviselői. Lenyűgöző, amit ez a játék tud, illetve tudni fog! A hangvezérlés hibátlanul működött, és tökéletes elégtételt nyújtott a kételkedőknek, akik pusmogni kezdtek, mikor arról beszéltek a porondon, hogy a játék elejétől a legvégéig elég lesz csak a hangunkat használni. Ha valaki hadilábon áll az angollal, akkor ideje beiratkoznia egy gyorstalpalóra, ugyanis tényleg olyan érzése lehet a játékosnak, mintha ő lenne egy epikus csata valamelyik felének a parancsnoka; figyelni kell mindenre, de ehhez nem kell megszakadni és rángatni a kamerát ide-oda, hanem elég szolidan bemondani, hogy a bravo egység védje a kettes pontot, a helikopterek pedig vonuljanak vissza és így tovább… Külön érdekesség, hogy például az EndWarban viszontláthatjuk a HAWX vadászgépeit, míg a repülőgépszimulátorban találkozunk majd a Ghost Recon egységeivel, de egyre több ilyen keresztezéssel fogunk szembesülni az elkövetkezendő Tom Clancy játékokban.

Ubidays 2008 – Nyitóest összefoglalóUbidays 2008 – Nyitóest összefoglalóUbidays 2008 – Nyitóest összefoglaló



Miután a Tom Clancy csapat leköszönt, megérkezett egy, a konferanszéhoz képest hatványozottan alacsonyabb és tökkelütöttebb figura, aki az új Raving Rabbits TV Party játékot jelentette be Wii-re. A legnagyobb hangulatot ez az apró emberke csinálta, hiszen a játékos hátsó felét kell használni az egyik bemutatott játékmódban egy speciális szerkezet segítségével, ahol az egyik degenerált nyúllal kell egy rénszarvas hasán ücsörögve száguldozni a befagyott folyón… Ennél nagyobb elmebetegséget én még nem láttam a videojátékok történetében, de most ez is eljött, és nagyon szórakoztatónak tűnt. Ezután jött az igazi buli, mikor egy másik játéktípusban egyszerre négyen ropták a táncot a színpadon – ám itt már a mozgásérzékelős Wii kontrollerré volt a főszerep. Remek mókának látszik, csupán a monitor mögül nézve is beférkőzött a bugi a lábamba, és elhatároztam, hogy be fogok szerezni egy Wii-t ehhez az őrültséghez.



Ezt követően bejelentettek egy teljesen új játékot, mely a Shaun White Snowboarding nevet kapta, és ahogy a neve is takarja, egy új sportjátékot köszönthetünk személyében. Egyetlen bökkenő, hogy csak PS3-ra, X360-ra, illetve Wii-re jelentették be, így mi kimaradunk belőle, pedig a nextgen konzolos verzió az Assassin’s Creed grafikus motorját használja és igencsak jó mulatságnak tűnik, olyan igazi hiánypótló cím. Sajnos csak konzolon deszkázhatunk a hófödte hegyoldalakon, bár én nem zárnék ki egy esetleges csúsztatott PC-s megjelenést, főleg hogy a játék grafikus motorját egyszer már átportolták az asztali számítógépekre is.



Az utolsó előtti attrakció a Soul Calibour IV-ről szólt egy látványos videóval megfűszerezve – ami szintén csak konzolra érkezik -, majd zárásképpen a Beyond Good & Evil 2-ből láthattunk a világon először egy rövidke jelenetet röfi koma, alias Pey’J és az egyszeri légy esetét prezentálva – nem beszélve az új grafikus motorról, ami az egészet megjelenítette. Dióhéjban ennyi volt hát az Ubidays 2008 nyitó rendezvényének történése, remélem sikerült azoknak is kellő tájékoztatást nyújtani, akik nem tudták élőben végigkísérni a ceremóniát az éteren keresztül.

Ubidays 2008 – Nyitóest összefoglalóUbidays 2008 – Nyitóest összefoglalóUbidays 2008 – Nyitóest összefoglaló