A Wii U premierjekor tele volt a sajtó pozitív jóslatokkal a gép jövőjét illetően, hisz a konzolból elég gyorsan elfogyott a kiszállított első hullám, a rajongókat pedig még a megjelenés körüli hercehurca sem kedvetlenítette el. Ugyanakkor az üzleti elemzők óva intettek a messzemenő következtetésektől, és lám, igazuk lett: a Wii U máris bajban van, a Nintendo kezdhet aggódni.
A gyártó eleinte 5,5 millió darab Wii U-t akart eladni 2012-ben. Ezt a számot végül négymillióra csökkentették, de így se jött össze, mert a minap kiadott 2012 Q3-as üzleti jelentésben kerek perec le van írva, hogy mindössze 3 millió darab Wii U-t sikerült elszórni világszerte. Ez bizony kellemetlen a Nintendónak, hisz már évek óta anyagi gondokkal küzd, és nem lett volna tanácsos 20 milliárd jen veszteséggel indítani a 2013-as esztendőt.
Ivata Szatoru elnök egy befektetői konferencián elismerte, hogy a Wii U az ő hibájukból áll úgy, ahogy: nem kommunikálták a gépet eléggé, csak a Nintendo-fanatikusokra figyeltek, így sok millió potenciális vásárlótól estek el. Bár ilyenkor sokan próbálkoznak árcsökkentéssel, Ivata szerint ez nem jó stratégia. Helyette megpróbálják kiszélesíteni az érdeklődők körét, és igyekeznek a Wii U belső értékeire fektetni a reklámkampányokat.
"A gép értékeinek ismertetése a nagy nyilvánosság előtt még várat magára. Másképp fogalmazva, a Wii U-t eljuttattuk azokhoz a vásárlókhoz, akikről gondoltuk, hogy elsőként megveszik, de az információk nem találtak utat azokhoz a játékosokhoz, akiktől a későbbi eladott példányokat vártuk." -- foglalta össze az állást Ivata Szatoru, hozzátéve, hogy játékból sem gyártottak eleget, szóval nagyon bele kell húzniuk, ha meg akarják tartani az ipari pozíciójukat.
A gyártó eleinte 5,5 millió darab Wii U-t akart eladni 2012-ben. Ezt a számot végül négymillióra csökkentették, de így se jött össze, mert a minap kiadott 2012 Q3-as üzleti jelentésben kerek perec le van írva, hogy mindössze 3 millió darab Wii U-t sikerült elszórni világszerte. Ez bizony kellemetlen a Nintendónak, hisz már évek óta anyagi gondokkal küzd, és nem lett volna tanácsos 20 milliárd jen veszteséggel indítani a 2013-as esztendőt.
Ivata Szatoru elnök egy befektetői konferencián elismerte, hogy a Wii U az ő hibájukból áll úgy, ahogy: nem kommunikálták a gépet eléggé, csak a Nintendo-fanatikusokra figyeltek, így sok millió potenciális vásárlótól estek el. Bár ilyenkor sokan próbálkoznak árcsökkentéssel, Ivata szerint ez nem jó stratégia. Helyette megpróbálják kiszélesíteni az érdeklődők körét, és igyekeznek a Wii U belső értékeire fektetni a reklámkampányokat.
"A gép értékeinek ismertetése a nagy nyilvánosság előtt még várat magára. Másképp fogalmazva, a Wii U-t eljuttattuk azokhoz a vásárlókhoz, akikről gondoltuk, hogy elsőként megveszik, de az információk nem találtak utat azokhoz a játékosokhoz, akiktől a későbbi eladott példányokat vártuk." -- foglalta össze az állást Ivata Szatoru, hozzátéve, hogy játékból sem gyártottak eleget, szóval nagyon bele kell húzniuk, ha meg akarják tartani az ipari pozíciójukat.
Az angoltudók és bővebb infókra éhesek figyelmébe inkább az alábbi linket ajánlom:
http://www.ign.com/articles/2013/01/30/nintendo-financials-reveal-wii-u-sales