A meglepetés még csak nem is ez, hanem az, hogy a srácok most bejelentették: osztottak-szoroztak, körülnéztek a piacon, és arra a következtetésre jutottak, hogy jelenleg jobb beruházás nincs, mint a Crytek CryENGINE2 motorja, amely egy csomagban kínálja a számukra és egy AAA-szintű játék számára - szükséges grafikai és fizikai támogatást egy kezes szerkesztőrendszerrel, így rögtön meg is vásárolták a licencet. Azért pár moddertől elég nagy ugrás ez, lássuk be, ráadásul a kaliforniai Pacific Beach-en található főhadiszállásuk sem egy szerény iroda...
No de, örüljünk annak, hogy van pénze a srácoknak, és lássuk magát a terméket! A Merchants of Brooklyn, vagy röviden M.O.B. (mely egy kis szójáték is egyben, hiszen a mob angol szó jelentése maffia) egy egy- és többjátékos üzemmódot is kínáló FPS, mely az úr 3100. évében játszódik. Hősünk Matteo Savio, aki egy Matty becenevű brooklyni kölyökből Savio professzorrá, a Paleo bolygó genetikai igazgatójává érik, és az ő galaktikus-tudományos kalandozásai jelentik a játék magját. A sajtóközleményből és a galériánkban is fellelhető koncepciórajzokból azt hámoztam ki (nem volt egyszerű), hogy neandervölgyi és cro-magnoni ősemberek klónjai lesznek a főgonoszok, akik a klasszikus, 1930-as évek gengsztereire hajaznak úgy öltözködésben, mint fegyverzetben (a jó öreg dobtáras Tommy Gun is látható az egyik rajzon), és ez keveredik a futurisztikus, cyberpunkos ruházattal és arzenállal. A srácok mókás, élvezetes, heves akciókat, és látványos külsőségeket ígérnek, melyekben jómagam is bízom. A csapatban úgy tűnik, van spiritusz, a Crysist is hajtó erőmű és egy jó adag tehetség, ilyen elborult alapötlettel nagy reményekre adhat okot. Meglátjuk, természetesen figyelemmel fogjuk követni a projekt további sorsát.