- Andrew Wilson szerint máshogy kell kezelni a hosszú távú játékokat
- A soft launch megközelítésben van a jövő szerinte
A februárban megjelent Anthem óriási lecke volt az Electronic Arts számára, mert bár a digitális eladások tekintetében rekordot döntött a játék, összességében csalódást okoztak a bevételek - ami annak tükrében persze nem meglepő, hiszen a játékosok és a kritikusok körében alaposan elbukott a BioWare játéka.
A kiadó vezérigazgatója, Andrew Wilson ennek kapcsán elárulta, hogy a játékipar komoly átalakuláson megy keresztül jelenleg, és az ehhez hasonló óriási, élő szolgáltatásként működő játékok megjelenését teljesen máshogy kell kezelniük, mint korábban. Hiszen amíg korábban egy BioWare-játék mondjuk 40-80 órányi offline játékélményt nyújtott, addig most már ehhez hozzájön több száz órányi online játék is.
"Ahogy a játékok egyre nagyobbá válnak, a korábbi rendszer nem működik már olyan jól, mint évekkel ezelőtt. Emiatt arra számíthattok tőlünk, hogy nemcsak a fejlesztési folyamat, a minőségellenőrzés és a tesztelés fog megváltozni, hanem az is, hogy miként jelentetjük meg a játékokat" - mondta Wilson.
Az elnök az ázsiai piacon, főleg mobilos játékoknál gyakran alkalmazott "soft launch" megoldás mellett érvelt, amely mind a készítők, mind a játékosok számára ad egy kiindulási pontot, amire aztán lehet építeni a későbbiek folyamán.
"Arra számíthattok, hogy soft launch-szerű dolgokkal fogunk próbálkozni - mint ami a mobilos ágazatban is gyakran látható manapság. Valamint az is változni fog, hogy miként kommunikálunk a játékosainkkal. A komplett marketing részlegünk átvált "bemutató" módból "társalgó" módba, megváltoztatva azt, hogy milyen kapcsolatban állunk a játékosainkkal."
Wilson abban bízik, hogy az új megközelítés sokkal komplettebb és megbízhatóbb játékokat eredményez majd az éles premiernél, valamint hogy a játékosok is jobban megértik majd, hogy milyen élményre számíthatnak a megjelenés napján, illetve azt követően.
És ez igenis már szolgáltatás mivel online ótvar amibe az életed beleölöd és folyamatosan ömlesztik a tartalmat (persze ha nem bukik meg) és nem egy "sima" single game amit 1 év után elfelejtesz jobb esetbe