- Drága lesz a PlayStation VR -- ha lehet hinni az Amazonnak
- A kanadai áruház szerint 800 amerikai dollár lesz a VR szemüveg
- A kiírást mostanra levették
- A Sony szerint csak tévedés volt
Éppen elég nagy hidegzuhany volt a virtuális valóság iránt érdeklődőknek, hogy a várnál jóval drágább, 350 dollár helyett 600 dollár lesz az Oculus Rift, de ha lehet hinni az Amazon kiírásának, akkor a Sony még nagyobb sokkolásra készül:
800 DOLLÁR, AZAZ 233 EZER FORINT LESZ A PLAYSTATION VR!
Az ára a kanadai Amazon oldalán jelent meg, nem sokkal azután, hogy bemutatták az Oculus Rift árát, így amíg mindenki azzal foglalkozott, ez elkerülte a radarképernyőinket -- egészen mostanáig. Az árat elsőként a Forbes vette észre, de ha most indulsz te magad is megnézni a horribilis összeget, akkor már feleslegesen izzítod a böngészőt, az oldal ugyanis rövidesen eltávolította a tételt, majd tűzoltásba kezdett a Sony mondván: az egész csak egy tévedés, még nem jelentették be a PS VR árát.
Szóval, akkor meg lehet nyugodni, kacsa volt az egész? Lehet, ám érdemes észben tartani két dolgot: az egyik az, hogy az Oculus Rift kapcsán jóval kisebb árcédulát vártunk, és estünk pofára, a másik pedig az, hogy a Sony korábban már tett egy utalást arra, hogy milyen árkategóriában jelenik meg a PS VR. Andrew House, az SCE vezérigazgatója szeptemberben azt mondta:
A PLAYSTATION VR (KORÁBBI NEVÉN PROJECT MORPHEUS) OLYAN ÁRAZÁST KAP, AMI MEGEGYEZIK EGY ÚJ JÁTÉKPLATFORMÉVAL.
Ha ugyanaz játszódik le, mint az Oculus Rifttel, tehát mondanak egy lehetséges árat, de annál jóval több lesz a végleges összeg, akkor már nem is tűnik lehetetlennek az a 800 dollár -- persze, ugyanúgy könnyfakasztóan sok.
Eredetileg kb 1100-1200 volt kiírva, ha jól emlékszem. (1000 fölött volt, az biztos)
Olyan mint az új trendi gamer laptopokhoz a külső videó kártya. Mitől laptop ha a működéséhez külső egységeket kell ráaggatni?
Az NVIDIA külön logót tervezett a VR ready termékeinek és persze minden gyártó riogatja az embereket hogy ilyen proci meg olyan videó kártya kell hozzá. Erre a PS azt mondja hogy jó lesz az öreg hardware, beledugunk még USB-n egy másik kütyüt azt menni fog az.
Arról nem is beszélve hogy a VR-hoz nem csak kütyük kellenek, hanem hely is hogy hadonászni tudj az érzékelőkkel.
A Sony pedig nem akar kimaradni a VR kezdetéből, ezért ráerőszakolják a PS4-re. Viszont ez nem elég erős, ezért kell venni hozzá egy külső feldolgozó egységet, amivel együtt képes lesz a VR-ra.
Nem várhatnak vele a PS5-ig.
Olyan mint az új trendi gamer laptopokhoz a külső videó kártya. Mitől laptop ha a működéséhez külső egységeket kell ráaggatni?
Az NVIDIA külön logót tervezett a VR ready termékeinek és persze minden gyártó riogatja az embereket hogy ilyen proci meg olyan videó kártya kell hozzá. Erre a PS azt mondja hogy jó lesz az öreg hardware, beledugunk még USB-n egy másik kütyüt azt menni fog az.
Arról nem is beszélve hogy a VR-hoz nem csak kütyük kellenek, hanem hely is hogy hadonászni tudj az érzékelőkkel.
A telefon 4k kijelző egy jó ellenérv volt, erre nem gondoltam. Viszont a 3D és optika továbbra is ott van a VR-nál. Az Oculus tuttommal 4k (csalóka mert külön-külön a két szemre nincs meg a 4k, hanem együtt a kettőre).
Na az Oculusnál ez az egy nem tetszik/nem érdekel, hogy adják hozzá azt a kis fülest. Nekem egy Steelseries Siberia V2-m, van, letakarja az egész fülemet és egy teljesen más hangvilágot kapok mikor azon játszom/filmezek/zenézek. Kamu térhatást az is tud (2 hangszóróval csinálja, kétlem hogy abban a kis fülcimpában több van). Maga a szemüveg egy forradalmian új fejlett készülék és egy ilyen kis hangbisz*****t adnak hozzá? Vagy van valami rejtett funkciója/tulajdonsága amiről nem tudok?
Őszintén szólva a PSVR nem igazán mozgat meg, maximum a játékok amik majd jönnek rá. Eleve nem tudom mit fognak elérni szegény PS4-el ami az 1080p-t is alig hozza. Ez a külső számítóegység meg... Az is elég nagy időkiesés, hogy adatokat kell szállítani a RAM-processzor-videokártya között, most meg még egy külső helyre is szállítania kell. Nagyon kíváncsi vagyok hogy fogják megoldani.
A VR szemüvegek nem állítanak elő 3D-t, pontosabban az agyad teszi 2 majdnem ugyanolyan kép összeállításával. Egy side by side 3D videót egy crt monitor is képes lejátszani, és egy kis karton papirral meg szikszalaggal kapsz valamennyicske 3D "élményt". :D
A periféria áráért összeeszkábálsz egy olyan gépet ami bírja a VR-t, és minden mai játékot futtat non-vr-ban, aztán azon vitázhatunk hogy abban a gépben mi vas van.
A szoftvereket ne keverjük bele, azt külsősök írják, akiknek visszajön a profit az eladott játékokból, és különböző alkalmazásokból.
Maximum a technológia kifejlesztéséért, és a több éves fáradozásért cserébe lehet oké hogy ilyen csini az ára.
Egy okostelefonnak is lehet 4k kijelzője, több funkciót is be tud tölteni mint a VR szemüvegek. Mellesleg, ez messze nem 4k, csak full hd. Az oculushoz legalább jár VR-ra specializált füles (ami lényegében csak a térhangzás miatt vr) meg hasonlók, ez meg, egy szemcsi, be happy.
(Hozzáteszem, rajongok a VR technológiáért.)
A telefon 4k kijelző egy jó ellenérv volt, erre nem gondoltam. Viszont a 3D és optika továbbra is ott van a VR-nál. Az Oculus tuttommal 4k (csalóka mert külön-külön a két szemre nincs meg a 4k, hanem együtt a kettőre).
Na az Oculusnál ez az egy nem tetszik/nem érdekel, hogy adják hozzá azt a kis fülest. Nekem egy Steelseries Siberia V2-m, van, letakarja az egész fülemet és egy teljesen más hangvilágot kapok mikor azon játszom/filmezek/zenézek. Kamu térhatást az is tud (2 hangszóróval csinálja, kétlem hogy abban a kis fülcimpában több van). Maga a szemüveg egy forradalmian új fejlett készülék és egy ilyen kis hangbisz*****t adnak hozzá? Vagy van valami rejtett funkciója/tulajdonsága amiről nem tudok?
Őszintén szólva a PSVR nem igazán mozgat meg, maximum a játékok amik majd jönnek rá. Eleve nem tudom mit fognak elérni szegény PS4-el ami az 1080p-t is alig hozza. Ez a külső számítóegység meg... Az is elég nagy időkiesés, hogy adatokat kell szállítani a RAM-processzor-videokártya között, most meg még egy külső helyre is szállítania kell. Nagyon kíváncsi vagyok hogy fogják megoldani.
Szerintem jóval olcsóbb egy Oculus vagy akár ez a PSVR nem valid ára mint amennyit valójában érnek. Hihetetlenül apró 4k képernyő, elképesztő válaszidő, 3D, fejlett optika, mozgáskövető rendszerek, szoftverprogramozás, rennngeteg programozói munka. Nem is értem ez hogy jött ki 300k alá...
A periféria áráért összeeszkábálsz egy olyan gépet ami bírja a VR-t, és minden mai játékot futtat non-vr-ban, aztán azon vitázhatunk hogy abban a gépben mi vas van.
A szoftvereket ne keverjük bele, azt külsősök írják, akiknek visszajön a profit az eladott játékokból, és különböző alkalmazásokból.
Maximum a technológia kifejlesztéséért, és a több éves fáradozásért cserébe lehet oké hogy ilyen csini az ára.
Egy okostelefonnak is lehet 4k kijelzője, több funkciót is be tud tölteni mint a VR szemüvegek. Mellesleg, ez messze nem 4k, csak full hd. Az oculushoz legalább jár VR-ra specializált füles (ami lényegében csak a térhangzás miatt vr) meg hasonlók, ez meg, egy szemcsi, be happy.
(Hozzáteszem, rajongok a VR technológiáért.)
Szerintem jóval olcsóbb egy Oculus vagy akár ez a PSVR nem valid ára mint amennyit valójában érnek. Hihetetlenül apró 4k képernyő, elképesztő válaszidő, 3D, fejlett optika, mozgáskövető rendszerek, szoftverprogramozás, rennngeteg programozói munka. Nem is értem ez hogy jött ki 300k alá...