- A Valve eltörölte a fizetős modok rendszerét
- Aki vett valamit, az visszakapja a pénzét
- A cég belátta, hogy hibázott
Rettentően nagy negatív visszhangot váltott ki a Valve azon döntése, hogy fizetős modokat kínáljon, pontosabban megadja a lehetőséget a moddereknek arra, hogy pénzt kapjanak a termékeikért. Ez sokak szerint szembe megy mindazzal, amit a modder közösség képvisel, azzal, hogy pusztán szenvedélyből, a többiek szórakoztatására bővítsék a kedvenc játékukat; még azok is szidták a Valve-ot, akik eddig istenítették, de petíció is indult, illetve a warez is felütötte a fejét.
A cég persze védte a dolgot, de ma már belátták, hogy a helyzet tarthatatlan. Alden Kroll hivatalos közleményben erősítette meg, hogy a fizetős modok rendszerét eltávolítják. „Azért tesszük ezt, mert nyilvánvalóan nem értjük, mit csinálunk. Az évek során több olyan lehetőséget is bemutattunk, amivel a közösség kap egy szeletet a jutalmakból. Ez eddig mindig működött, de most világos, hogy nem.” -- mondta.
A cég eltávolítja az összes fizetős modot a Skyrim Workshopjából (csak ez az egy játék támogatta ezt), illetve mindenkinek visszaadják a pénzét, aki vett valamit.
Kroll továbbá elmondta: az volt a céljuk, hogy aki akar, az főállásban foglalkozhasson moddolással, és hogy elősegítsék a jobb támogatást, így összességében emelve a modok minőségén, mind a fizetős, mind az ingyenes tartalmak terén -- a célt azonban elvétették, a Valve belátta, hogy alaposan félreértelmezték, mit szeretnének a játékosok.
A szándék meg kifejezetten jó volt, hogy lehetőséghez jussanak azok a modderek, akik ezt később egy fejlesztőgárdával önállóan új játék ötleteket adjanak be a közösbe, vagy maguk is új játékokat készítsenek. Ezért lett jó pár motor elérhető ingyen, részben a blender modellező is azért van, hogy növelje az érdeklődést a 3ds felhasználási lehetőségek iránt és a játékiparba is bekerülhessenek új tehetséges emberek, akik hoznak új ötleteket és végső soron az ipar önmagát is újítsa.
A lehetőség még megvan rá, hogy legyenek fizetős modok azoknak, akik sok munkát és jó minőséget tettek le az asztalra, de természetesen a közösség reakciói alapján ezeket továbbra is ingyen akarják majd beszerezni.
Hogy a "csak" felület 125 millió célirányos tagot jelent, amiből 10 millió aktívan játszik. Szóval ez egy igen komoly reklám felület amit egyetlen egy Modder sem, mint ahogy játék fejlesztők sem tudnak elérni. Nem véletlen nagy dolog egy kis csapat életében az Early access.
Szóval vita tárgya lehet az hogy ezért mennyit kérjenek de ennek igen is díja van.
Eddig is voltak fizetős modok, nem új keletű. De a MOD önmagában nem szokott másolás védett lenni, így eddig is warezolták. (Csak példaként a legtöbb szimulátorhoz a modok fizetősek, repülők, repterek, vonatok. )
Szóval ahogy Namur is mondta ebből semmi nem volt új csak az hogy a Valve felajánlotta a reklám felületét a Moddereknek. És mint nagyvállalat, gondolom egyeztetniük kellett a Bethesdával hogy ők mit gondolnak.
A sajnálatos az, hogy ezzel most ez a lehetőség látszik elúszottnak, pedig csak tovább kellett volna ezt finomítani. Bízzunk benne hogy még valamilyen módon tovább gondolják.
A steam szerint az Arma 2 -vel játszottam a legtöbbet, 740 óra. És elhiheted azt sem tudom miről szól az a játék még a tutorialt sem néztem meg. Az első azt volt hogy feltettem a Dayz Epoch-ot és azzal játszottam. Ezzel csak azt szerettem volna mondani, hogy a modolási lehetőség és a jó mod a játék fejlesztőjét is segíti, önmagában + bevételhez juttatja.
10 éven át bárki fel rakhatta a home-made modjait és ingyen le lehetett tölteni mindet. És éltek is vele. Csupán szenvedélyből csinálták és pénzt nem kaptak érte.
Ennyi idő után hirtelen eszébe jut a Valve-nek, hogy hoppá, most már pénzért lehessen venni a modokat,
Több probléma is felvetül ezzel:
A modokért a Valve és a játék készítője 75%-ot(30-45) rak el, a modder csak 25-öt kap, holott a Steam csak felületet biztosít, a játék készítőjének meg köze nincs a játékosok modjaihoz, így csak a pénzt tették volna zsebre.
Főleg ezen akadtak ki a játékosok. de nem csak ennyiről van szó.
Sokan vannak, akik 10-20-50-100 modot is felraknak a játékhoz, hogy normálisan kiegészítsék azt.
Most, hogy ezt pénzhez akarták kötni, az embernek el kellett volna költeni-e a játék árának 2-3szorosát is akár. ami teljesen irreális.
A DLC-k is ilyenek, de azt maga a fejlesztő készíti, de itt sima otthoni hobbi modderekről van szó.
Amit még olvastam és tényleg nagyon irreális, hogy volt sok 4-5$-ba kerülő mod, ami alsó hangon is sok. Egy 30-40$-os játékhoz veszünk 3-4 modot, azt már másfélszeresét elköltöttük az alapjáték árának.
A Valve hangoztatta végig, hogy ők nem mondják meg, hogy mit KELL csinálni a játékosoknak és mit NEM KELL. Meg hogy a játékos az első, meg hogy ezzel biztosítanák a lehetőséget, hogy modderek is pénzhez jussanak és esetleg főállásban ezt csinálják... stb. de ez olyan szinten nyilvánvaló volt, hogy ilyen árral és ilyen hozzáállással, hogy a modder csak ilyen kis részét kapja, akkor bizony még a legnagyobb Steam és Valve rajongók is ki utálják őket.
Nem gondolták át ezt.
A modderek támogatása egy remek ötlet, csak nem ezekkel a feltételekkel. Ennyiről van szó szerintem.
A steam szerint az Arma 2 -vel játszottam a legtöbbet, 740 óra. És elhiheted azt sem tudom miről szól az a játék még a tutorialt sem néztem meg. Az első azt volt hogy feltettem a Dayz Epoch-ot és azzal játszottam. Ezzel csak azt szerettem volna mondani, hogy a modolási lehetőség és a jó mod a játék fejlesztőjét is segíti, önmagában + bevételhez juttatja.
a Betesda meg röhögött a markába hogy lenyúlhat 45% ot és senki hozzá se szól.
Azért na, szépen megmutatta magát a communiti....
És ez a 75% -on lovagol mindenki, pedig a Valve 30% -ot sápolt le ami teljesen normális piaci rés, főleg hogy ezért több milliós reklámfelületet biztosított a nevesincs modder gyereknek, aki arra használta ezt hogy "+ egy alma" semmi modot gyártson.
Az hogy istenített Bethesda gondolta hogy őt megillet 45% mert elkészítette az alapjátékot már senkit nem bosszant.
Persze megvan a lehetőség hogy mindenki felkeresse a Modder weboldalát és adományozzon:
De biztos lehetünk benne hogy egy modnak legalább olyan sikeresnek kell lennie mint a Dayz-nek hogy a média segítse sikerre az ilyen Modokat esetlegesen önálló játékká.
Remélem azért nyitva marad a kapu, hogy később ha felnő a társadalom elfogadja ezt.
Innentől kezdve nem értem ezt az egészet. Az miért fáj bárkinek, ha tehetséges emberkék csinálnak klassz kiegészítőket amit egyébként mások szeretnek és ebből egy kis bevétele is származhat ?! Ez olyan nagyon magyaros, dögöljön meg a szomszéd tehene kategória. Gondolom attól fél a sok paraszt, hogy amit eddig ingyen beszerzett ( amivel másnak egyébként egy csomó melója volt ) majd most pénzért tudja csak megvenni ?!
Másfelől egy támogatási rendszer ( ami nem kötelező ) lehet tényleg jobb lett volna...
Gondolom ez a nyugaton felsőbb rendű emberek fasszság az ő drágalátos média szemetüknek köszönhetően alakult ki...
Legfrissebb példának csak a magyar értelmifogyatékos lányt mondanám akit Svédországban fogadtak örökbe ... Nézz utána mit akart tenni vele a "fejlett" nyugati svéd kormány ...
De ez a steames fizetős mód fasszság se a magyarok miatt bukott meg .... Upssz nyugaton se olyan rendesek a emberek pedig jobban élnek még se akarnak fizetni akkor hogy is van?
1, csak 25%ot kapott a mod készítője.
2, nem volt bemne igazán kontroll, ezért akármilyen sz@r kis modért lehetett volna pénzt kérni.
Ami viszont jó lett volna benne, hogy aki megérdemli, az ki tudott volna törni a szürkeségből. Legalábbis könnyebben, mint így.
Innentől kezdve nem értem ezt az egészet. Az miért fáj bárkinek, ha tehetséges emberkék csinálnak klassz kiegészítőket amit egyébként mások szeretnek és ebből egy kis bevétele is származhat ?! Ez olyan nagyon magyaros, dögöljön meg a szomszéd tehene kategória. Gondolom attól fél a sok paraszt, hogy amit eddig ingyen beszerzett ( amivel másnak egyébként egy csomó melója volt ) majd most pénzért tudja csak megvenni ?!
Másfelől egy támogatási rendszer ( ami nem kötelező ) lehet tényleg jobb lett volna...
A kérdésedre, hogy miért fáj bárkinek: Mert volt egy cég aki támogatta a modolást szinte minden nagyobb játékában (Bethesda), de abban a pillanatban. hogy a "játékukon más is kereshetne pénzt" pofátlan sarcot szabtak ki. Ez egyrész csalódás, másrészt megmutatná azt a tendenciát amit a Valve "kiskapuja" lehetővé tesz a játékok jogi tulajdonosai számára.
Végszóként: Én rendkívül szívesen modolok (magam is) játékokat, és a TES / Fallout széria szinte kiált a lehetőségért, de ezen a hozzáállásomon és az általam megismert közösségen SEMMIT sem változtat(ott) a Valve. Tessék a témát pihentetni...
És ez a 75% -on lovagol mindenki, pedig a Valve 30% -ot sápolt le ami teljesen normális piaci rés, főleg hogy ezért több milliós reklámfelületet biztosított a nevesincs modder gyereknek, aki arra használta ezt hogy "+ egy alma" semmi modot gyártson.
Az hogy istenített Bethesda gondolta hogy őt megillet 45% mert elkészítette az alapjátékot már senkit nem bosszant.
Persze megvan a lehetőség hogy mindenki felkeresse a Modder weboldalát és adományozzon:
De biztos lehetünk benne hogy egy modnak legalább olyan sikeresnek kell lennie mint a Dayz-nek hogy a média segítse sikerre az ilyen Modokat esetlegesen önálló játékká.
Remélem azért nyitva marad a kapu, hogy később ha felnő a társadalom elfogadja ezt.
Innentől kezdve nem értem ezt az egészet. Az miért fáj bárkinek, ha tehetséges emberkék csinálnak klassz kiegészítőket amit egyébként mások szeretnek és ebből egy kis bevétele is származhat ?! Ez olyan nagyon magyaros, dögöljön meg a szomszéd tehene kategória. Gondolom attól fél a sok paraszt, hogy amit eddig ingyen beszerzett ( amivel másnak egyébként egy csomó melója volt ) majd most pénzért tudja csak megvenni ?!
Másfelől egy támogatási rendszer ( ami nem kötelező ) lehet tényleg jobb lett volna...