- A 3DM szünetelteti a játékok feltörését
- Egy évig nem készítenek crackeket
- Arra kíváncsiak, hogyan változnak így az eladások
A 3DM cracker csoport, amely nem olyan régen azt jósolta, hogy a kalózjátékok két év múlva teljesen eltűnhetnek, ugyanis olyan jó védelmet nyújt a Denuvo nevű másolásvédelem, ma egy újabb, hasonlóan váratlan bejelentést tett:
A 3DM, HOLNAPTÓL KEZDŐDŐEN, EGY TELJES ÉVIG NEM FOG JÁTÉKOKAT FELTÖRNI.
A döntést a csoport vezetője jelentette be, a céljuk pedig ezzel az, hogy megnézzék, milyen hatással van a tényleges eladásokra, ha nem készítenek töréseket. A 3DM élen jár a warez programok terjesztésében, így mindenképpen érdekes lesz látni, hogy nélkülük milyen változások jönnek.
Vajon lesz, aki átveszi a stafétát, vagy visszaesik a warez?
A Denuvo egy ausztriai másolásvédelmi megoldás, amely nem egyedül, hanem a meglévő és a már bejáratott DRM szoftverek mellett, azzal közösen nyújt egy második védelmi vonalat, ami láthatólag kifogott a kalózok programozóin.
A Denuvo védi többek között a Just Cause 3-at és Rise of the Tomb Raidert is -- előbbi még tavaly decemberben jelent meg, és azóta sem sikerült feltörni, de Lara új kalandja is úgy tűnik, hogy nagyon nehezen adja magát. Továbbá a Far Cry Primal is ezt a védelmet kapja, sőt, egyre több kiadó választja a Denuvót, ami cseppet sem meglepő ezek után.
Akárcsak a mamutok, a kalózjátékok is kihalnak?
Így is csökkenek az eladások, de ez még rádobna egy lapáttal.
A warezt nem védem annyira, mondjuk nekik is kihívás egy védelem feltörése és ez is olyasmi, amivel kiélhetik magukat. Alternatív módok is vannak már arra, hogy jó játékot olcsón beszerezz, tehát még csak tört verziót sem kell szerezni és bajlódni vele, már leszoktam róla.
Játékkészítőként a meglátásom, hogy olyan tartalmat érdemes kiadni, amivel a játékosok nagy többsége játszana, mert amivel te játszanál azzal nem biztos, hogy mindenki akarna. Ez is részben az oka annak, hogy a fejlesztők és kiadók inkább megmaradnak a bejáratott útnál, mert bocsánat hogy ilyet írok, de a játékosok zöme agyhalott zombi, aki bizonyos szempontok és tartalmak alapján keres játékot, nagyon kevés van, aki tudatos és tág érdeklődésű, tehát egy oktató jellegű játékot vagy egy akció musical játékot pl nem fogok csinálni, mert a kutya nem venné meg és ha 100 embert érdekelne is, az nem térülne meg.
A warezolás meg ilyenkor kivehetően rontja az eladásokat egy olyan cégnél, akinek kevésből kéne kihozni a megélhetésre valót és azoknak igen számít, hogy a játékait megveszik és nem lopják szét.
A warezolással a játékosok zöme soha az életben nem veszi meg a játékot, mert megvan neki ingyen, akkor miért venné meg? Nem mindenki becsületes és veszi meg amit egyszer lekalózkodott. Egy demó és tesztverzió készítése meg erőforrás / időigényes ezért is szoktak le róla a fejlesztők, viszont a játékosok zömének meg kell valami ami alapján el tudja dönteni, hogy kell e neki az adott termék vagy sem, mai formában agyon marketingelt játékok és megvett kritikusok adják el végső soron a terméket, mert mint írtam a birkák megveszik.
Én a legtöbb játékra, ami nem igényel többjátékos módot éveket is tudok várni, ami meg igényel, arra is várok fél évet legalább ameddig nem megy le az ára a játéknak elfogadható szintre.
Ez meg külön kitérés, hogy mi számít annak. Mindenki a maga nemzetéhez mérten kalkulál, vagy veszi alapul a nagyobb piacokat és az árak is ezt tükrözik. A gazdagabb országokban ez nem olyan nagy összeg a játékért, mert ettől minden drágább amire kell fizessenek (megélhetés), ez meg szórakozás és nem is fáj olyan sokba.
Én sem adnám olcsóbban a csoribb régiókban a játékom, mert nem kenya a potenciális piacom vagy laosz, hanem mondjuk magyarország, svájc, németország, románia, törökország etc..
Az szemét húzás, hogy máshol olcsóbban adod, máshol meg drágábban, hogy bejöjjön a pénzed. Ezt játékon belül kell kompenzálni akkor, ha így teszel, mert ez megkülönböztetés és ezzel rontod a híred. Az meg hogy mennyiért adsz el egy játékot az attól függ, mennyi munkát teszel bele és mennyi költséged volt vele, ez az árakon is látszik.
Az hogy elhal a tartalom a játékokban, és az emberek megveszik a SW:battlefronthoz hasonló tartalommal nem rendelkező játékokat, nem befolyásolják a tört játékok szerintem.
Az SWB jól jött ki az ünnepi időszakban, amikor az embereknek volt idejük játszani. Már felnőtt egy generáció akik meg tehetik hogy megveszik, de idejük kb annyit engedett amennyi karácsonykor volt.
Őket nem érdekli ezzel milyen hatást gyakorolnak a kiadókra, akik marketingesek tömegét alkalmazza, hogy megértse és tudja mire vágynak a tömegek, akiknek eladnak.
A Skyrim-et megvásárlók csupán 10%-a játszotta ki a játékot (Steam Achievement szerint). Az emberek szeretik ha egy játék hosszú, de nem igénylik.
Akárhogy is én nem hiszem hogy a tört játékok léte ösztönözné a kiadókat jobb teljesebb játékok készítése felé. Több órányi tartalommal és szórakozással rendelkező játékot is törnek.
Pl: GTA V. És vannak akik így sem veszik meg. Pl nálam első napos vásárlással, 137 órával az kb 100ft/óra szórakozásra jön ki. Egy 2 órás mozifilm mennyibe fáj? Vagy egy 4 órás este a haverokkal egy kocsmában?
Menj már el boltba - akár virtuálisan is és keress már nekem egy PC játékot, ami több, mint 15ezer!
Tomb Raider, Far Cry, Division, Street Fighter v, mind 13 alatt van 1 Ft-tal!
Nekem két denuvos játékom van steam-en és semmi problémám sem volt egyikkel sem, szóval kicsit túl van ez hype-olva. Arról nem is beszélve, hogy mivel erkölcsi alapon döntöttem az eredeti játékok mellett és Én döntöm el miért mennyit vagyok hajlandó fizetni így semmilyen, ismétlem: semmilyen hatással nincs rám hogy van-e tört változat, vagy nincs. Normális gamer így működik: mérlegel, kivár, megvesz, játszik: annyiért amennyit neki megér a cím!
Egyetlen félelmem van a dologgal kapcsolatban, hogy ha nem lesznek tört játékok, akkor még jobban elpofátlanodnak a kiadók ( az EA már így is bicskanyitogatóan, gátlástalanul a lehúzásra megy ). Nyilván nem fogok többet adni egy játékért, mint amennyit eleve szánok rá, csak így későbbre tolódik a hozzáférés dátuma, ami szomorú... :(
Mert akkor is volt egy olyan -meglehetősen jelentős- réteg, akik a "minek vegyem meg, ha ingyen is hozzáférek" kasztot erősítették. Azon érdemes filózni egy kicsit, ha ellehetetlenülne a warez, akkor vajon eme kaszt továbbra is ölné-e a zsét a hardverfejlesztésbe. Ha nem, akkor ez visszafogná-e a hardverek fejődését. Ha nem fejlődik a hardver két FIFA, CoD, AC, stb epizód között, akkor többet kell melózni, hogy az új rész jobb legyen a réginél. Vagy nem melóznak vele sokat, hanem kiszórják a nép szemét minimális változásokkal. Előbbi esetben a költségek szaladnak el, utóbbinál az eladások esnek vissza.
Banyek! Ha nem lenne tartalom a játékban akkor nem warezolnád! Magadnak mondasz ellent, vedd már észre barátom!
Azt én is megértem, hogy ha valaki szerint nincs elég tartalom a játékban a premier árhoz viszonyítva. Ez elfogadható indok. Erre viszont az a törvénytisztelő és becsületes megoldás, hogy nem veszed meg premieráron, hanem megvárod, hogy a játékprogramokra természetes módon kialakult árgörbét követve fél-egy év múlva töredékére esik az induló ár.
És igen. Ha mindenki tudatos fogyasztóként így tesz a tartalomhiányos játékokkal, hogy megvárja az áresést, meg az összes DLC-t egybecsomagoló kiadásokat kiárusításon veszi meg, akkor a kiadók is kénytelenek lesznek elgondolkodni, hogy a "nagy kaszálást" jelentő elsőnapi verziókba tartalmat is rakjanak, máskülönben elmaradnak az elsőnapi vásárlók.
Azért ma már elég sok infóból lehet tájékozódni milyen a játék, igaz előfordulhat ritka esetekben hogy nem jön be, de akkor ott a refund...
Ezt a vállalatos dumát meg hagyjuk már a fenébe, akkor 10 éve miért volt ugyan úgy warez, amikor 10x tartalmasabb játékok jöttek ki?
Mert akkor is volt egy olyan -meglehetősen jelentős- réteg, akik a "minek vegyem meg, ha ingyen is hozzáférek" kasztot erősítették. Azon érdemes filózni egy kicsit, ha ellehetetlenülne a warez, akkor vajon eme kaszt továbbra is ölné-e a zsét a hardverfejlesztésbe. Ha nem, akkor ez visszafogná-e a hardverek fejődését. Ha nem fejlődik a hardver két FIFA, CoD, AC, stb epizód között, akkor többet kell melózni, hogy az új rész jobb legyen a réginél. Vagy nem melóznak vele sokat, hanem kiszórják a nép szemét minimális változásokkal. Előbbi esetben a költségek szaladnak el, utóbbinál az eladások esnek vissza.
Azért ma már elég sok infóból lehet tájékozódni milyen a játék, igaz előfordulhat ritka esetekben hogy nem jön be, de akkor ott a refund...
Ezt a vállalatos dumát meg hagyjuk már a fenébe, akkor 10 éve miért volt ugyan úgy warez, amikor 10x tartalmasabb játékok jöttek ki?
Előbb utóbb feltörik a védelmet, majd készítenek rá újat. Ez mindig is így volt és lesz, ez részben érthető részben pedig bajos, hogy nem akarnak tartalmat beletenni a játékokba, de ez hosszabb sztori.
De mi van a híresebb csapatokkal, mint pl. a Reloaded, Razor1911, Skidrow?
Már több mindent tettek le az asztalra! Ők malmozni fognak?
Mennyiség
"Ez a 3DM csak indie sz*rokat tör fel, a CODEX meg a Reloaded az isten amúgy is"
Ja. Csak utóbbiak eddig semmit nem tudtak kezdeni a denuvos játékokkal, pedig nem most jelent meg az első, hanem lassan két éve. Ha a 3DM leáll, csak a CPY marad, ők meg nem szívesen erőltetik meg magukat (és hát saját bevallásuk szerint is megakadtak az új Denuvo feltörésével, abban amúgy is a 3DMtől ellesett metódusokat használták).
Szóval, istenítsétek csak a kis scene csapataitokat, csak ne látnám a fórumokon folyton hogy "és Just Cause CODEX mikor lesz?"...
Ők voltak azok, akik először feltörték a Denuvo rendszert, és új játékoknál csak ők voltak rá képesek. Lords Of The Fallen, GTA V, Dragon Age Inqisition, MGS V, csak hogy néhányat megemlítsek. Amikor érkezett ezek a játékok közül egy másik crack, akkor az gyakorlatilag a 3DM metodika alapján készült. És amiért ez olyan nagy szám, hogy nem fognak feltörni játékokat: eddig ők voltak egyedül, akik AAA játékokat törtek fel. Persze, ezek után is lesznek crackek a játékokhoz, de nem az AAA címekhez.
Ők voltak azok, akik először feltörték a Denuvo rendszert, és új játékoknál csak ők voltak rá képesek. Lords Of The Fallen, GTA V, Dragon Age Inqisition, MGS V, csak hogy néhányat megemlítsek. Amikor érkezett ezek a játékok közül egy másik crack, akkor az gyakorlatilag a 3DM metodika alapján készült. És amiért ez olyan nagy szám, hogy nem fognak feltörni játékokat: eddig ők voltak egyedül, akik AAA játékokat törtek fel. Persze, ezek után is lesznek crackek a játékokhoz, de nem az AAA címekhez.
Teljesen normálisnak tartom, hogy a jelenlegi (állítólag) legjobb védelmet szánják a termékeiknek. Még ha sz*r is lett akkor is volt vele munkájuk, nem is szeretnék, hogy ellopják (tudom, hogy a lopás szó nem megfelelő, kérem ne térjünk ennek hosszas átbeszélésére, az már megesett hetekkel ezelőtt).
Mellesleg tudjuk mennyibe fáj egy Denuvo?
Hanem hogy pl a Just Cause, Battlefront, BF:Hardline, Akrham Knight, Mad Max esetén az a pénz ami erre a külsős technikára elment talált volna helyet az amúgy igen csak rászoruló játék egyéb pontjain. És mindez azért történt mert szerettek volna nyerni vele pár hetet, amit megjegyzem szerintem a kalózok nagy része türelmesen kivárt az azonnali boltbarohanás helyett...
Teljesen normálisnak tartom, hogy a jelenlegi (állítólag) legjobb védelmet szánják a termékeiknek. Még ha sz*r is lett akkor is volt vele munkájuk, nem is szeretnék, hogy ellopják (tudom, hogy a lopás szó nem megfelelő, kérem ne térjünk ennek hosszas átbeszélésére, az már megesett hetekkel ezelőtt).
Mellesleg tudjuk mennyibe fáj egy Denuvo?