Az Epic éppen most jelentette be, hogy visszatér a legendás Unreal Tournament -- az 1999-ben indult, sok játékosnak kellemes perceket, vagyis inkább órákat hozó játéksorozat következő részét egyszerűen csak Unreal Tournamentnek keresztelte el a cég, s noha konkrét részleteket még nem kaptunk, már pusztán maga a név miatt érdekes a projekt, illetve azért, hogyan akarja mindezt megvalósítani az Epic.
Az új, PC-re, Macintoshra és Linuxra érkező Unreal Tournament természetesen az Unreal Engine 4-re támaszkodik, s mint megtudtuk, a fejlesztés nem zárt ajtók mögött fog folyni, hanem egy igazi közösségi feladatvállalás lesz, ugyanis az Epic szeretné bevonni a rajongókat is a munkába. Úgy tervezik, hogy mindenki részese lehet a fejlesztésnek, s nem csak beszélgetések és ötletbörzék terén, hanem akár be is segíthetnek a kódolásba. Ezt segíti elő, hogy a fejlesztők nagyon nyitottan, rendszeres streamek során adnak helyzetjelentést, s ahogy halad a munka, úgy frissítik a nyilvánosan elérhető állományokat a GitHubon, illetve a fórumokon és a hivatalos oldalon is várnak minden érdeklődőt.
„Évek óta szerettük volna újraindítani az Unreal Tournamentet, de tudtuk, hogy a fejlesztőkkel és a modderekkel összhangban kellett ezt csinálnunk, s megadnunk nekik azokat az eszközöket, amikkel mindezt valóra lehet váltani. Most, hogy megjelent az Unreal Engine 4, elérkezett ez az idő.” -- mondta az Epic vezető programozója, Steve Polge
A fejlesztés ma kezdődött el egy veterán UT csapat vezetésével, akik nulláról indulva építik fel a játékot, közel maradva annak gyökereihez. Megjelenési dátum egyelőre nincs, s azt mondták, hogy akár hónapokba is telhet, mire játszható formába kerül a játék, de ha egyszer kész lesz, akkor ingyenes lesz, mégpedig teljesen ingyenes, free-to-play elemek nélkül -- persze, azért némi pénzt is szeretne keresni az Epic, amit egy piactérrel fog megoldani.
Az új Unreal Tournament azon felül, hogy a közösség bevonásával készül, nagyon barátságos lesz a modderekhez is, akik szabadon készíthetnek majd mindenféle kiegészítést a játékhoz, s ha úgy tartja kedvük ezeket el is adhatják, ám ennek a bevételnek egy része kötelezően az Epichez vándorol, ugyanis ők sem ettek meszet, hogy teljesen ingyen adjanak ki valamit.
Nagyon kíváncsian várjuk az első konkrétumokat a játékkal kapcsolatban, de még inkább kíváncsiak vagyunk arra, hogyan fog elsülni ez a közösségi fejlesztés ötlete, ami bizony egészen jól hangzik, s akár egy csodálatos, a rajongóknak maximálisan megfelelő szerelemgyermek is születhet, egy olyan játék, ami tényleg méltó az Unreal Tournament névhez.