- Késik a Mass Effect Andromeda
- 2017 elején jelenik meg
- Az EA pénzügyi igazgatója jelentette be
Elég kevés részletet tudunk, de arra azért eléggé számítottunk, hogy a BioWare fejlesztésében készülő Mass Effect Andromeda még az idei év végén, az ünnepi szezonban meg fog jelenni, noha ennek ellenkezőjét már hallottuk. Most kiderült, hogy tényleg csúszik a premier:
A MASS EFFECT ANDROMEDA CSAK 2017 ELEJÉN JELENIK MEG.
A Morgan Stanley Technology, Media and Telecom konferencia során hangzott el a hír, mégpedig az EA pénzügyi igazgatójának szájából. „Nagyszerű év áll előttünk. A harmadik negyedévben jön egy új Battlefield, illetve a külsős partnerünktől, a Respawntól a második Titanfall. Mind a kettő egy belső nézetes lövölde, amik a pörgős, akciódús lövöldék illetve stratégia központú játékok piacán állnak rajthoz. Az első negyedévünkben jön a Mirror's Edge, aztán a negyedik negyedévben a Mass Effect, ami egy sci-fi akció játék. Szóval, nagy év áll előttünk és eléggé izgatottak vagyunk.” -- mondta Blake Jorgensen, és te magad is meghallgathatod ezen a linken. A lényeg 18:30-nál kezdődik
A fogalmazás egy kissé zavaros lehet, hiszen a negyedik negyedévet említi, ám fontos tudni, ha gazdasági esztendőről van szó (lásd a Mirror's Edge Q1-ban való feltüntetése, ez április-május-június, a megjelenés pedig május 17-én lesz), ami negyedéves késésben van a naptárhoz képest, így jön ki az, hogy az EA-féle Q4, az nekünk 2017 első három hónapja.
A késés talán nem véletlen, az utóbbi hetekben ugyanis pár rossz hírt hallottunk a BioWare háza tájáról. December végén olvashattátok, hogy távozott a vezető fejlesztő, Chris Wynn, majd február közepén arról számoltunk be, hogy a vezető író, Chris Schlerf is lelépett, ráadásul már hónapokkal ezelőtt, csak most jelentették be.
Nem nehéz belátni, hogy két ilyen vezető figura hiánya komolyabban is hátráltatni tudja a munkálatokat, még akkor is, ha gyorsan tudják őket pótolni, ugyanakkor nem csak ez játszhatott szerepet a késésben, hanem a gazdasági megfontolások is. Az év vége hagyományosan egy elég zsúfolt időpont, így lehet, hogy az EA inkább egy nyugisabb dátumot keresett, hogy maximalizálja az eladásokat.
De az ME2 és ME3 is "Q4"-ben jött, szóval ez megszokott.
És nagyon remélem, hogy nem a harmadik részt követve agyatlan akció játék lesz RPG elemekkel, hanem visszatérnek a kezdeti ösvényre és igazi RPG-t kapunk.
Ez a jobbik forgatókönyv, de a rosszabbra is számolni kell, hogy a játéknak még adnak időt, mert nem egészen jó még, vagy pedig halasztások jönnek, mert át kell dolgozni mindent. Az EA re amúgy sem jellemző az, hogy hagy időt másoknak, inkább ők hamarabb kiadnák a játékokat és gyors patchekkel és dlckell operálnak, mondván a hibát utólag is ki lehet küszöbölni.
Ezt legalább nem fogják félkészen, optimalizálatlanul kiadni, mint néhány korábbi címet. Legalább is, a csúsztatásból kiindulva. Aztán lehet, hogy pont nem érdekli őket milyen lesz a végeredmény, csak valamilyen üzleti döntés hatására tolták arrébb a megjelenést. Majd kiderül.
És nagyon remélem, hogy nem a harmadik részt követve agyatlan akció játék lesz RPG elemekkel, hanem visszatérnek a kezdeti ösvényre és igazi RPG-t kapunk.
Technikai gondja nem igazán voltak emlékeim szerint, nagyon szépen futott. A történet és a lezárás az már más kérdés. Azt azonban kétlem, hogy azokat az utolsó pillanatra hagyták.
Az egyetlen félelmem az, hogy olyan lesz, mint a batman. Ott az első három játékra nem volt technikai panasz, a negyediknél meg tudjuk mi lett.
Ezt legalább nem fogják félkészen, optimalizálatlanul kiadni, mint néhány korábbi címet. Legalább is, a csúsztatásból kiindulva. Aztán lehet, hogy pont nem érdekli őket milyen lesz a végeredmény, csak valamilyen üzleti döntés hatására tolták arrébb a megjelenést. Majd kiderül.