A Sony a God of War képében az egyik legjobb gameplay-videót prezentálta az E3 2016-on tartott konferenciájukon, aminek már csak azért is örülhettünk, mert eleddig csak nagyon kevés dolgot tudtunk magáról a játékról. Sőt, sok dolog csak pletyka szintjén létezett, megerősítés csak most jött.
Ezek egyike, hogy a játék a God of War 3 után játszódik, amikor Kratos már rendet vágott a görög istenségek között (szóval most jöhetnek az északi mitológia figurái), és fia született, ami teljesen megváltoztatta az életfelfogását. Mindezt Cory Barlog, a Sony Santa Monica kreatív direktora árulta el, ahogy azt is, hogy a játék „nyitott lesz, de nem nyílt világú”.
Hogy ez mit jelent? Jó kérdés, nem részletezte, bár valószínűleg csak annyit, hogy nagyobb játékteret kapunk, de nem térhetünk le a sztori vágta ösvényről, vagy csak olyan elhanyagolható módon, mint teszem azt a Dead Space 3-ban, ahol „mellékküldetés” címén raktárakat túrhattunk fel lootért.
Barlog emellett elárulta, hogy a játékmenetet is teljesen újraalkották, több szerepet kapnak a QTE-k, emellett Kratos fia végig velünk lesz, és biza tanítgatni kell majd. Fontos szerepet kap a dühkezelés. Hősünk ugye elég könnyen kiakad, s most már nem csak akkor, amikor valami csúf jószágot agyal, hanem akkor is, amikor fia elhibázik, mondjuk egy őzet. Ilyenkor jobb lesz nyugiba vonulni, hogy Kratos agyvize lehűljön. Vagy keresni valamit, amit agyonverhet.
Apropó, végig Kratos lesz az irányítható karakter, nem fog meghalni, a fia sem veszi át a stafétabotot.