- Az Oculus szerint nem drága az Oculus Rift
- Európában 700 euró lesz
- A gyártó szerint durván olcsó a szemüveg, ahhoz képest, amit nyújt
- Palmer Luckey bocsánatot kért, amiért korábban jóval olcsóbb árat mondott
- Meggondolatlan volt
„Ha valami 600 dollár, akkor nem számít, hogy milyen jó -- ha felhasználó nem engedheti meg magának, akkor nem is érdemes, hogy létezzen az eszköz.” -- mondta ezt Palmer Luckey még 2013-ban, mikor egy interjúban arról faggatták, hogy mennyibe fog kerülni a virtuális valóság szemüveg, majd tavaly októberben azt mondta, hogy 350 dollár körül lesz a végleges ár. Ez nem így lett.
Az érdeklődőket tegnap hidegzuhanyként értre a hír, miszerint az Oculus Rift, ami egyébként márciusban jelenik meg, 600 dollár lesz -- régiónként ez persze változik: Európában például 700 eurót kell a boltokban hagynunk a különböző adónemek miatt. Ez egyenesen átszámítva azt jelenti, hogy 220 ezer forintot kellene fizetni, már ha Magyarországon elérhető lenne az eszköz. Az Oculus Rift első körben csak 20 országban jelenik meg, az elérhetőség pedig csak később bővül.
A kérdés ezek után adott: hogyan jött ki az, hogy az eredetileg jósolt árnak majdnem a kétszeresét kell fizetni. Hát, úgy, hogy Luckey meggondolatlanul fogalmazott.
A feltaláló a Redditen mondta el, hogy az az összeg, amit korábban mondott, frusztráció eredménye volt, sok helyen ugyanis az a hír terjedt, hogy az Oculus Rift 1500 dollár lesz. „Nem volt jól felkészített válasz, a fejemben pedig a 350 és az 1500 dollárt vetettem össze, figyelmen kívül hagyva a belső becslésünket, ami 600 dollár körül mozgott. Ezért mondtam azt, hogy így alakul az ár.”
Ennek ellenére Luckey nem gondolja azt, hogy drága lenne az Oculus Rift, sőt, szerinte durván olcsó az eszköz, ahhoz képest, amit nyújt.
Twitter üzenetében jelezte, hogy nem keresnek pénzt a hardveren, a felsőkategóriás VR pedig bizony nem olcsó mulatság. „Pont annyira durván olcsó, mint amennyire egy 120 inches, 4K OLED tévé durván olcsó lenne, ha az 600 dollárba kerülne.” -- mondta, hozzátéve, hogy ez a 600 dollár többet ér, mint más termékeknél.
Ez a 600 dollár/700 euró azonban csak maga a szemüveg, ahhoz, hogy élvezni is tudjuk a virtuális valóság által nyújtott örömöket egy egészen combos gépre is be kell ruháznunk, ha még nincs. Az Nvidia éppen tegnap közölte, hogy a normál, 1080p/30fps címekkel összevetve a VR játékokhoz hétszer akkora számítási teljesítmény kell, ez pedig erős konfigurációt követel meg. Az Oculus az előrendelések megnyitásával most pontosított a minimum követelményeken, amelyek a következőképpen alakultak:
Oculus Rift MINIMUM GÉPIGÉNY:
- Operációs rendszer: Windows 7 64bit
- Processzor: Intel i5-4590 vagy ezzel egyenrangú AMD processzor
- Memória: legalább 8 GB RAM
- Videokártya: NVIDIA GTX 970 / AMD R9 290
- 3 USB 3.0 port
- 1 USB 2.0 port
- 1 HDMI 1.3 port
Mélyen a zsebébe kell tehát nyúlni annak, aki a virtuális valóságot az elsőként akarja élvezni -- legalábbis az Oculus Rift esetében ez mindenképpen így van. Ezek után érdemes lesz figyelni, hogy mit villant a HTC Vive, illetve konzolos fronton mit lép a Sony a PS VR-ral.
Adóval, vámmal, mindennel együtt 230ezer Ft valóban soknak tűnik, de nézzük már meg mennyibe is kerül egy komolyabb telefon? Na ebben a cuccban 2db olyan kijelző van, mint a csúcskategóriás tapis telókban, vajon mi kerülhet rajta ennyibe?
Egyáltalán nem sok ezért a készülékért az az ár, amit kérnek érte, arra ne is számítson senki, hogy számottevően olcsóbb lesz a következő években, de a konkurencia cuccai sem fognak kevesebbe kerülni, leginkább jóval többe, arról nem is beszélve, hogy gyengébbek is jelenleg is, mint a rift.
Konkurenciáról is alig beszélhetünk egyébként, mert a Microsoft Hololens teljesen más élményt fog adni (ráadásul ott 1500dolláros árról beszélnek), a Vive kijelzője és betekintési szöge közelébe sem ér a Riftnek, a Sonyé meg csak PS-hez lesz jó. A PSVR-ról meg igazából még nem is lehet tudni mikor jön és mire lesz képes, eddig elég jól el volt dugva az az állítólagos PS amiről futott...a mai konzolok éppen nem arról híresek, hogy 90fps-t tudnak produkálni...
A tartalomgyártással sem lesz baj, fel kell menni az Oculus honlapjára és megnézni mennyi minden van már most bejelentve az évre.
Lehet itt rosszmájúskodni, meg fikázódni, de az a helyzet, hogy az Oculus elég jól felépítette a rendszerét, évek óta azon vannak, hogy a PC és a konzolok mellett nyissanak egy új platformot, többek között ezért lehet évek óta rendelni a Dev Kitekből, gyakorlatilag már több tízezer fejlesztő létezik a VR-ra, akik az elmúlt években dolgoztak is...
Véglegesen bebizonyosodott számomra, hogy a gamerek hülye birkák és azt tolnak le a torkukon a fejlesztők amit csak akarnak. :)
+ a Kinect is hatalmas "találmány" volt, és mára már szinte senki nem használja. Kíváncsi vagyok, hogy az Oculus követi-e a példáját...
Remélem hamarosan több konkurenciája is lesz. Emlékszem még az AntVR-ra, de hogy azzal meg mi lett...
A probléma itt az, hogy mindenki azt hitte, hogy a DK-k hoz hasonlóan ez is 300 körül mozog majd, hisz mind a két DK 300 $ volt, a kettőnél +50 volt a kamera.
Viszont az biztos hogy vagy 2 évig még nem fog nagy körben elterjedni, tartalomhiány miatt.