- Cossacks 3 bejelentés
- Ősszel jön az első, 2001-ben kiadott játékot újraálmodó program
- A játékmenet marad ahogy volt, de jobb MI, terepviszonyok és szerkeszthetőségi lehetőségek mutatkoznak be
- Öt kampány,
- Hét főt támogató multiplayer,
- És modkészlet is lesz
- Cossacks 3 megjelenés: 2015. ősz
Túlzás nélkül állíthatom, hogy a középiskola utolsó évének szinte összes informatika óráját játékkal töltöttük az osztálytársaimmal, de nem a tipikus Counter-Strike volt nálunk a menő, nagyon nem. Mifelénk mindig a Cossacks futott, a gyakran dupla vagy tripla órákat pedig vad csatározással töltöttük el, óriási seregeket mozgatva meg. Ezekhez az órákhoz néhány nagyon kedves emlék tartozik, így az örömöm most nem is lehetne nagyobb, hiszen jön a Cossacks 3, ami lényegében az eredeti, 2001-ben megjelent Cossacks remake-je lesz.
A tavaly beharangozott programot a GSC Game World készíti, akik 10 éves szünet után támasztják fel ezt a remek RTS-t. A céljuk az, hogy az eredeti, Kelet-Európában nagy sikerekre szert tett játék esszenciáját megragadva újraalkossák azt, modern elemekkel kiegészítve. Ami marad, az a változatos egységek és nemzetek, az óriási seregek és a nyersanyaggyűjtésre alapozó növekedés, amiket kiegészítenek a csatákban immáron szerepet játszó domborzati elemek, a jobb mesterséges intelligencia és a szerkesztési lehetőségek.
A tervek szerint a megjelenéskor 12 nemzet közül választhatunk majd, és egyszerre akár 8000 egységet is irányíthatunk, bár ezt később feljebb akarják emelni, illetve további nyolc nemzetet terveznek. A single-player mód öt kampánnyal vár minket, a multiplayer módban pedig maximum hét fő csaphat össze. Lesz továbbá modkészlet is, amivel a játék minden egyes részét szerkeszthetjük.
A tervek szerint a Cossacks 3 idén ősszel fog megjelenni PC, Macintosh és Linux platformra.
Ettől függetlenül ez most hatalmasat ugrott előre a wishlist-emen, jó viszont látni a régi egységeket, épületeket.
Kis megjegyzés: Már a régiben is számított a terep, az ágyúk nem tudtak átlőni bármilyen magaslaton, a puskások erdőben és épületek közt kevésbé találták el a célpontot, a pikeman pedig vagy felfele vagy lefele nem tudott szurkálni, erre már nem emlékszem :)