A Star Citizen űrhajószimulátort az egyszemélyes kampánya mellett igen erős MMO-résszel is felvértezik a fejlesztők, amelyben szabadon garázdálkodhatunk. Lehetünk békés kereskedők, űrkalózok, rendfenntartók, amit csak akarunk.
Chris Roberts most egy majdnem három perces videóban magyarázza el a Star Citizen világát működtető gazdasági rendszer komplexitását. Például ha az egyik bolygónkon fegyvergyár üzemel, az nem lesz képes csak úgy legyártani 20 darab rakétát. Ahhoz szüksége van három tonna ércre, egy tonna robbanóanyagra és egy tonnányi áramkörre. Ezeket más bolygókról szerezhetjük be, tehát üzennünk kell, hogy ezekre van szükségünk. Mire egy másik játékos felajánlhatja, hogy ennyi összegért cserébe küldi a kívánt árut. El is indítja a teherhajó a cél felé, természetesen valós időben.
Igen ám, de a szállítmányt megtámadhatja egy MI vagy játékos által vezérelt kalózhajó és kifoszthatja. Ergo a fém nem ér célba, vagyis a rakéták nem készülnek el. Ebben az esetben a gyárat üzemeltető játékos küldetést írhat ki, hogy szüksége van zsoldosokra, akik megvédik a szállítmányait a kalózoktól.
Hasonló szituáció, ha egy nagyobb kalózbanda blokád alá helyez egy bolygót, így az ellátmány az ő rakterükben landol. Emiatt a bolygó lakói felbérelhetnek pilótákat, hogy pusztítsák el a kalózokat és szerezzék vissza az ellopott ellátmányt. De persze eme felbérelt legények teljesítménye sokban függ majd attól, hogy milyen felszereltségű hajójuk van, ami meg a fent említett gyárak termelésétől függ.
Összefoglalva tehát minden a játékosoktól függ, azok cselekedetei, döntései hatással lesznek a gazdasági rendszerre, így téve a Star Citizen világát élő, lélegző galaxissá.
Star Citizen -- Megjelenés: 2014 tavasz -- Gépigény: CPU: 2 magos / 2400 MHz, RAM: 4 GB, VGA: SM 5.0 / 768 MB, HDD: 10 GB