Nagyon szuper volt a Sonyval dolgozni, főleg mert nem szóltak bele a fejlesztésbe” írta, majd hozzátette „Az emberek a Playstation 4 miatt elsősorban Sony játékként tekintenek a No Man's Sky-ra, de továbbra is saját tőkéből dolgozó független fejlesztők vagyunk. Ez egy elég őrült szituáció.”

Fejlesztőként ennek lehet örülni, de a gárda szempontjából kétélű fegyver az ilyen kapcsolat: ha nem ér fel az elvárásoknak a játék a stúdió bukik, a Sony mossa kezeit; ha viszont siker, akkor mindketten örülnek. Na nem sározni akarjuk a Sony-t, de be kell látni, hogy ez nekik nyert szituáció, amennyiben a marketingre szánt pénzt behozza a játék. Persze játékosként is profitálhatunk a sikerből, ha figyelembe vesszük, hogy egy indie stúdió ambiciózus projektje került a rivaldafénybe, ami ha siker lesz, a kiadók is másként fognak tekinteni a független fejlesztőkre. És talán, de csak talán nem éreznek majd mindig kényszert, hogy elnyomják az újító szándékot, hanem beállnak mögé.

Talán bilibe lóg a kezem, de ti hogy látjátok?

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!