Azt eddig is tudtuk, hogy nagy a baj a The Division háza táján. Már a béta is csalóktól hemzsegett, aztán a kész játékban megjelent a Sólyom elveszett (Falcon Lost) küldetés problémája, aminek hála a csalók több hetes előnyre tehettek szert. Mindezután az egész kavalkád csúcsára jött az a hiba, aminek hála a fegyverek egymillió pontot sebeztek.
- PC
- XBOX One
- PS4
A Ubisoft Főnix kreditekkel próbálja kiengesztelni a The Division bosszús játékosait, és természetesen, igyekszik felvenni a harcot a csalókkal. Ehhez a fő fegyvere az lehetne, hogy kijavítja a hibákat, amiket az aljasabb játékosok kihasználnak, de ez talán egy lehetetlen vállalkozás. Legalábbis, ha Glenn Fiedlernek, a Sony és a Respawn egykori emberének és a The Network Protocol Company jelenlegi alkalmazottjának igaza van.
A Titanfallon és a God of War: Ascensionon is dolgozó úriember ugyanis a hálózati kód szemszögéből vizsgálta meg a The Divisiont, és katasztrofális eredményre jutott. Véleménye szerint ugyanis a program alapjaiban lett elrontva, merthogy a mostanában bevett szokással ellentétben nem a szervergépeken, hanem a felhasználók számítógépein futtatnak kulcsfontosságú kódokat. Ezzel pedig az a probléma, hogy így a felhasználók könnyűszerrel módosíthatják azokat, megnyitva a kapukat a csalásokhoz.
Fiedler szerint, ha az elmélete helyt álló – merthogy a kódot valójában nem látta –, akkor bizony nagy a baj, mert ezt egy egyszerű javítással nem fogják tudni a Ubisoft szakemberei orvosolni, legalábbis nem a PC-s változat esetén – PS4-en és Xbox One-on még menthető lenne a helyzet. A PC-s változat kijavításához viszont az egész hálózati és játékkódot kéne az alapjairól újraírni úgy, hogy a kulcsfontosságú folyamatok a szervereken fussanak, így ugyanis a kliensprogramok manipulációja nem lehet hatással magára a játékra.
Hogy igaza van-e Fidlernek, azt természetesen se ő, se mi nem tudhatjuk, de ha igen, akkor a The Division PC-s változatával nagyon-nagyon nagy baj van, amit a Ubisoft talán meg sem fog tudni oldani. Ami jelenleg biztos, hogy hiába foltoz be a Ubi egy glitchet, máris egy új jelenik meg helyette.
Másfelől meg megint a PC-s játékosok vannak szivatva, mert ők mindig szétszednek mindent, csalnak, vagy szétmodolnak, repülő bálnákat tesznek az égre és egyéb baromságok. Ez mind a PC-s játékosok hibája.
Hogy ez miért nem zavarta a GTA5, CoD vagy a CS:GO fejlesztőit, mikor úgy döntöttek hogy fejlesztenek PC-re. Lehet megérte anno várni egy évet a PC-s GTA5 verzióra?
Szakembör. Szakembör 'ázzeg!