- PC
- XBOX One
- PS4
- A legkelendőbb digitális konzolos játék a Call of Duty: Advanced Warfare lett tavaly
- A PC-s címek között a League of Legends nyert
- A PC-s programok még mindig felülmúlják bevételek terén az egyre inkább feltörő mobilos címeket
A Superdata közzétette éves összeállítását a videojátékok digitális eladásaival kapcsolatban, és igencsak lenyűgöző adatokat találunk az összeállításban. A tavalyi esztendőben összesen 61.3 milliárd dollárt mozgatott meg a digitális piac világszerte, ami 8%-os növekedést jelent a 2014-es teljesítménnyel összevetve, ennek pedig egyik legnagyobb letéteményese természetesen az Activision volt, hiszen a konzolos eladásokat a Call of Duty: Advanced Warfare vezette 355 millió dollárral, de az év vége felé megjelent Black Ops 3 sem szégyenkezhet a 224 millió dolláros ötödik helyével, a PC-s címek között pedig a World of Warcraft termelte számolatlanul a pénzt (814 millió dollár). Nem csoda hát, hogy a tavalyi esztendő legtöbb pénzt termelő kiadója az Activision lett (2.9 milliárd dollárt): a platformoktól függetlenül legkelendőbb játékok 30-as listáján hat cím is az óriáscég gondozásában jelent meg. Persze ezen sokat segítettek a felvásárolt King Digital által jegyzett mobilos címek is.
Bár a konzolos Top10-re pillantva úgy tűnhet, hogy az Electronic Arts kevéssel maradt csak el a rivális Activisiontől (a FIFA 15 végzett a második helyen itt, és a kiadó további négy játéka is befért a Top10-be), ám a vállalat a PC-s és a mobilos fronton már gyengén szerepelt, így az összességében elért 798 millió dollárja messze elmarad a mobilos Clash of Clans-szal magát halálra kereső Supercell 1.64 milliárdos, és a League of Legends-szel taroló kínai Tencent 1.62 milliárd dolláros bevételétől.
Utóbbi természetesen a legnépszerűbb digitális tartalom volt a PC-s játékosok körében, ám megdöbbentő, hogy hétszer annyi zöldhasút (1.628 milliárd dollár) termelt, mint a DOTA 2 a Valve számára (238 millió dollár).
Bár a digitális piac az utóbbi időben erőteljesen a mobilos címekre fókuszál, azért a tíz legkelendőbb PC-s cím még mindig kicsivel többet (6.3 milliárd dollár) hozott a kiadók konyhájára az okoseszközökön elérhető programok legjobbjaival szemben (6.18 milliárd dollár), a teljes képet figyelembe véve pedig a free-to-play MMO-k és az előfizetési díjjal elérhető játékok által vezetett PC-s szegmens (32 milliárd dollár) jóval felülmúlta a mobilos bevételeket (25.1 milliárd dollár). A Top10 PC-s programok között pedig három olyat is találunk, melyek a tavalyi évben debütáltak (Grand Theft Auto V, Fallout 4, The Witcher 3), így az is megállapítható, hogy a számítógépeken játszó felhasználók egyre inkább a digitális vásárlásra térnek át a dobozos vételekkel szemben.
Íme, a listák:
A digitális eladásokból származó legnagyobb bevételt elérő konzolos játékok (2015):
- Call of Duty: Advanced Warfare - Activision (355 millió dollár)
- FIFA 15 - Electronic Arts (332 millió dollár)
- Grand Theft Auto V - Take-Two Interactive (322 millió dollár)
- Destiny - Activision (291 millió dollár)
- Call of Duty: Black Ops III – Activision (224 millió dollár)
- FIFA 16 - Electronic Arts (212 millió dollár)
- Fallout 4 - Bethesda Softworks (108 millió dollár)
- Star Wars: Battlefront - Electronic Arts (106 millió dollár)
- Madden NFL 16 - Electronic Arts (76 millió dollár)
- Madden NFL 15 Electronic Arts (73 millió dollár)
A digitális eladásokból származó legnagyobb bevételt elérő PC-s játékok (2015):
- League of Legends - Tencent/Riot Games (1,628 milliárd dollár)
- CrossFire – SmileGate (1,110 milliárd dollár)
- Dungeon Fighter Online – Neople (1,052 milliárd dollár)
- World of Warcraft – Activision (814 millió dollár)
- World of Tanks - Wargaming.net (446 millió dollár)
- Lineage I – NCSOFT (339 millió dollár)
- Maplestory - Nexon (253 millió dollár)
- DOTA 2 - Valve Corporation (238 millió dollár)
- Counter-Strike: Global Offensive - Valve Corporation (221 millió dollár)
- Grand Theft Auto V - Take-Two Interactive (205 millió dollár)
A digitális eladásokból származó legnagyobb bevételt elérő mobilos játékok (2015):
- Clash of Clans – Supercell (1,345 milliárd dollár)
- Game of War: Fire Age - Machine Zone (799 millió dollár)
- Puzzle & Dragons - Gungho Online Ent. Inc (729 millió dollár)
- Candy Crush Saga - King Digital (682 millió dollár)
- MonsterStrike - Mixi (674 millió dollár)
- Candy Crush Soda Saga - King Digital (518 millió dollár)
- Fantasy Westward Journey - NetEase (451 millió dollár)
- Colopl Rune Story - COLOPL NI Inc (356 millió dollár)
- Disney Tsum Tsum - LINE Corp (326 millió dollár)
- Boom Beach - Supercell (297 millió dollár)
Én valami olyasmire számítok mint a 3D TV-k elterjedésekor az eredetileg 2D-s filmet átkonvertálták és újra eladták. Persze a mélység érzet nem ugyan az volt az ilyen hamisított 3D-vel, mint a rendes 3D technológiával rögzítetté, de ára azért volt. ;)