2021-ben látta meg a napvilágot a PS5 egyik első exkluzív címe, a Housemarque műhelyében született Returnal. Ebben Selene Vassost irányíthattuk, aki egy bizonyos „White Shadow” jelet szeretne kivizsgálni a tiltott Atropos bolygón. Ám az események nem várt fordulatot vesznek, amikor lezuhan a hajója, ő pedig ott ragad a halálos szörnyekkel teli bolygón. Nem is képes sokáig életben maradni, ám halála után újra átéli a kényszerleszállást. Majd ez minden egyes elhalálozás után újra és újra megtörténik.

Ez nem egy újabb mormota nap

A Returnal egy kellemes és kihívásokkal teli akciójáték lett, ami mellé anno Böjti igen részletes tesztet kanyarított, így én magam már nem mennék bele jobban. Minden, amit ott él, érvényes a PC-s változatra is, hiszen játékmenetét tekintve a program egy az egyben ugyanaz, mint a PS5-re megjelent verzió. Még a Tower of Sisyphus nevű endless játékmód is benne van, és természetesen ezt is nyúzhatjuk kooperatív módban.

Ami magát a PC-átiratot illeti, az meglepően stabilan és jól fut. Az én vasamon (8 magos i7-9700KF 3.60 GHz, GeForce RTX 2060 6 GB VRAM, 32 GB RAM) még simán elindult úgy, hogy mindent Epic-re állítottam. Oké, azért érezhető volt, hogy a gépem nem erre lett kitalálva. Az átvezetők akadoztak, a hevesebb fordulatoknál vagy egyszerre több szörnyeteggel zajló küzdelem során a beépített fps-számláló simán lezuhant akár 30-as érték alá is. Ugyanakkor, ha a ray tracing tükröződést és árnyékokat médiumra vettem, akkor a játék már tartósan futott 60 fps-sel, high beállítások mellett. Sőt, ha a ray tracinget kikapcsoltam, ugyanúgy képes volt tartani a 60 fps-t epic beállítások mellett is.

Szóval a játék maga elég jól skálázható. Nem annyira, mint az eleve PC-re készült játékok, bár őszintén szólva, futottam már bele karrierem során olyan PC-s játékba, amit ennyire sem lehetett variálni. A lényeg, hogy az öt grafikai profilon túl testre is szabhatjuk a vizuális beállításokat, így mindenki megtalálhatja magának a megfelelő opciót.

Galéria
Kattints a galéria megtekintéséhez!

Külön öröm volt számomra, hogy a billentyűzetet szintén kedvem szerint állíthattam be. Sajnos nagyon sokszor tapasztalom, hogy a készítők még PC-re készült játékok esetében sem hagyják meg ezt a lehetőséget, és rákényszerítik a játékost a WASD gombok használatára, ami nekem, aki bal kézzel egerezik és a nyíl billentyűkkel irányít, roppantul nem áll kézre. Nemrég pont a Deliver Us Mars tesztelése közben bosszankodtam ezen. Szóval öröm egy olyan játékot látni, aminél a készítők tisztában vannak azzal, hogy minimum 101 gomb áll a játékos rendelkezésére, és azt ki is használhatja.

És Serena bizony nagyon jól irányítható az egér+billentyűzet kombóval, sőt a tűzharcokat én jobban élveztem így, hogy egérrel kellett céloznom. De a Returnal PC-s változata támogatja a DualSense kontrollert, szóval azzal is könnyedén irányíthatod, ha jobb szereted a gamepadeket.

Nem töri meg a kört

Mindent összevetve a Returnal PC-s változata a Sony-tól már megszokott minőségi port. Hibákkal nem találkoztam, ha csak nem rovom fel neki azt, amikor az egyik frissítés után elindítva a játék minden textúrát eldobott a pályáról. Ám ez egyszer sem ismétlődött meg, más bugba pedig nem futottam bele. A látvány amúgy alacsonyabb beállítások mellett is szép, noha azért érezhető a különbség. Ami pedig a játékmenetet illeti, nos, az iszonyú pörgős és a folyton változó környezetnek, na meg a megannyi fura, de ötletes lénynek hála bitang változatos. Pont, amikor már megunnád a non-stop lövöldözést, jön valami változás, ami felfrissíti az élményt. Egy szó mint száz, a Returnal PC-n is remekel.