A király visszatér
A meglepő önuralommal generációnként mindössze egyszer felbukkanó sorozat legújabb tagja esetében a legnagyobb kérdés persze az, hogy az elődökhöz viszonyított elengedhetetlen előrelépés mellett mivel képes elhódítani a Wiivel meghódított szélesebb közönséget, beleértve a Nintendo-újoncokat és a misztikus alkalmi játékos tömegeket. Előbbire a válasz a számokban rejlik utóbbira pedig a többjátékos módokban és az irányítás újszerűségében. Mindent egybevetve 25 választható karakter esik egymásnak a játékban négy játékmódban 36 jármű nyergében összesen 42 pályán és ezeknél az adatoknál csak az megdöbbentőbb, hogy semmi sem hat fölöslegesnek, a számok miatt beszuszakolt hasztalan extrának. Fontos újítás még a motorok felbukkanása is, melyek teljesen eltérő taktikát és ügyességet kívánnak meg a játékostól a hagyományos négykerekű járgányokhoz képest.
A szereplők három kategóriába vannak sorolva magasságuk alapján, és velük együtt a járművek is, így ízléstől, vagy a Miik esetében testalkattól függően egyszerre maximum 12 közül választhatunk. Maximum, mert a játék elején nem elérhető a teljes tartalom, ahhoz a különböző versenyszámok teljesítése mellett a válogatott megpróbáltatásokon kell átesnie a játékosnak. A választható karakterek az eddigi legnagyobb szeletét ölelik fel a Mario univerzumnak a Kartok történetében, tulajdonképpen minden fontos személyiség tiszteletét teszi, így mindenki megtalálhatja a személyiségéhez, ízléséhez vagy versenystílusához illő figurát. Akinek pedig túl gejl a kínálat még a csont-Bowserrel együtt is, némi játékidő befektetésével elérheti, hogy a Nintendo büszkeségének számító Wii avatarokból, a Miikből is választhasson, tehát akár saját magát irányítva taposhassa az aszfaltba Mariót és társait.
A taposás offline három, interneten négyféle versenyszámban lehetséges. Egyedül játszva a hagyományos recept szerint három nehézségi szinten, azaz három motorkategóriában – 50, 100 és 150 köbcentis járművekkel – játszhatunk bajnokságokat, illetve ezek teljesítése után elérhetővé válik a játék tükrözött pályákkal is, amik számos kellemetlen meglepetést tartogatnak a harcedzettebbek számára is. A bajnokságokon belül 8-8, a Mario játékok ikonikus tárgyairól elnevezett kupát találunk melyek megszerzéséért négy pályán kel bizonyítanunk, hogy jobbak vagyunk a gép által irányított 11 másik játékosnál. A kupák fele-fele arányban állnak jelen részhez fejlesztett pályákból és a korábbi inkarnációk remixelt kedvenceiből, egyszerre biztosítva a veteránok számára a nosztalgia lehetőségét az újoncoknak pedig a végtelen változatosságot. Ezeken a pályákon persze egyedi versenyeket is van lehetőségünk indítani, de a Time Trial sokkal inkább megállja a helyét, mint külön játékmód, különösen, ha a Ghostokat is bekapcsoljuk, és így a többi játékos internetről letöltött szellemmását megverve igyekszünk minél jobb eredményt elérni. Wi-fi kapcsolat híján sem kell magunkra hagyatkozni a pályák trükkjeinek kiismerésében, a Nintendo apró meglepetésként saját fejlesztőinek rekordjait is a lemezre pakolta, méghozzá pályánként kettőt, garantálva egyrészt a sikerélményt, másrészt a kihívást, hiszen az Expert Ghostok legyőzése nem kis feladat. A harmadik játékmódban pedig arénákban játszhatunk csapatokban egymás ellen egy érmegyűjtögetős játékot és egy másikat, amelyik tulajdonképpen a team deathmatch Mario Kart megfelelője.



Interkontinentális csaták
Az egyetlen, csak online elérhető megmérettetés a Nintendo által havonta kétszer szervezett bajnokságok formájában elérhető, amikoris ismerős, vagy új pályákon kell az eddigiektől eltérő módon vetélkedni a baráti, kontinens, vagy a világranglistán elért helyezésért. Eddig volt kissé megváltoztatott hagyományos pályán verseny a gép és/vagy az idő ellen, kapukon áthaladás időre, arénában és egy űrben játszódó lökdösődés a Super Mario Galaxy óriás búgócsigái ellen.




Korona
A játék tehát jó vételnek bizonyult, és a kezdeti aggodalmaim is szertefoszlottak. Ezek két dolog körül keringtek, az egyik az irányítás, a másik a játékosok által készített tartalom hiánya voltak. Nos, a Kerék, amely valójában a Wiimote számára öntött egyszerű műanyag foglalat, mesésen megállta a helyét, és csak a legelvetemültebb konzervatívok utasítják el kategorikusan. Számukra ott van a további három módja az irányításnak, de a Nintendo aktívan próbál téríteni is. A nemrég szervezett, csak kormánykerékkel játszható online megmérettetés eredménye pedig meg is látszik, egyre több játékos neve mellett tűnik fel a fehér vagy arany piktogram, aszerint, hogy mióta választják ezt a módját az irányításnak. Ami pedig a pálya- és karakterszerkesztők hiányát illeti, előbbiekre a pályák száma miatt nem fájdult még meg a fogam, utóbbit pedig meglepően hatékonyan kiváltja a konzol avatarépítő funkciója, így volt lehetőségem Darth Vadertől Chuck Norrison át péniszarcú emberekig a legkülönfélébb versenyzők ellen küzdeni, és a nekem tetsző Mii-ket akár el is menthetem.
Nehéz szó nélkül elmenni az MKW kezelőfelülete mellett is, hiszen nagyon ritka, hogy ez egyáltalán szót érdemel. Az online versenyek előtt a játékosokat bemutató animációktól a Wii főmenüjéből is indítható Mario Kart Channelen át, ahol a játék közösségi funkcióit (rekordok, meghirdetett versenyek) tették elérhetővé a fejlesztők, egészen a menükig minden eleméből gondoskodás és átgondoltság sugárzik. Mindezt pedig úgy sikerült elérni, hogy hosszú távon sincsenek bosszantó és megkerülhetetlen akadályai annak, hogy gyorsan és egyszerűen a játékba vessük magunkat.
A Mario Kart Wii újabb bizonyítéka a Nintendo zsenialitásának. Egy játék, ami mellett, hogy mindenki számára képes kihívást nyújtani, egyszersmind a legkülönfélébb ízléseket is kiválóan kiszolgálja a rengeteg tartalomnak köszönhetően. A pályák között egyaránt vannak ügyességi és gyorsasági versenyek, a tárgyak elosztásának köszönhetően pedig szinte soha nincs elveszve (vagy megnyerve) egy futam. Egyszerre könnyen hozzáférhető és szédítően mély a játék, és oldalakon keresztül lehetne részletezni a pályákhoz vagy a 19 féle, gyakran egyszerre fegyverként és pajzsként szolgáló tárgyhoz kötődő taktikákat, de egyszerűbb, ha rövidre zárom azzal a dolgot, hogy mindenkinek érdemes kipróbálni, a Wii tulajdonosoknak pedig erősen ajánlott a beszerzés, különösen, ha van lehetőségük internetre csatlakozni a konzollal.