Sokat hangoztatott frázis, hogy régen minden jobb volt. Volt ugye flopimeghajtónk, ami hatalmas királyság volt! Pár éve még jelentek meg repülőgép-szimulátoraink, és persze volt a Quake 3-unk, aminek a nyomába sem érhet a Counter-Strike. De ha már itt tartunk, a CS: Global Offensive sem lesz soha olyan jó, mint az eredeti. Továbbá a BF4 előtt is minden jobb volt. A harmadik részben például olyan szuper pályák voltak, mint a Caspian Border, a Metro vagy a Firestorm, és ami a legfontosabb: nem volt ennyi programhiba. Nos, jó hírünk van! Mielőtt teljes uninstallra ítélnétek a Battlefield 4-et, jó, ha tudjátok, hogy megérkezett a második DLC-csomag, amiben négy klasszikus pályán tehetünk lőporszagú körutazást!
Na, mi a pálya?
2013 novemberében jöttek az első izgalmasabb információk a Second Assaultról, konkrétan négy szuper Battlefield 3 pályát ígért nekünk a svéd fejlesztőcsapat. Bevett szokás ez, a Gulf of Oman vagy a Wake Island térképek nevei valószínűleg ismerősen csengenek még azok számára is, akik csak felületesen kísérik figyelemmel a Battlefield-sorozat körüli eseményeket, hiszen sokadszorra melegítik őket újra a fejlesztők. Hasonló a helyzet most is, kedvenc Battlefield 3-as térképeink ugyanis új köntösben térnek vissza.
Az első a Caspian Border, amely tökéletesen kialakított szakaszainak köszönhetően egyaránt kedvez a gyalogos és a járműves csatározásoknak. A pálya közepén elhelyezkedő domb tetejének birtoklása kulcsfontosságú mindkét csapat számára, a környező erdős területeken, valamint utakon és pusztaságokon pedig folyamatosan dúl a látványos háborúsdi. A Second Assault különlegessége itt azonnal megmutatkozik, a készítők ugyanis nemcsak átmásolták az eredeti környezetet a negyedik részbe, hanem alaposan felfrissítve nyújtják át nekünk a korábbról ismerős helyszínt. A táj elrendezésén látszik, hogy hónapokkal járunk a Battlefield 3 háborúja után. A határvonalon lévő kerítést hatalmas betonfalra cserélték, már csak komoly biztonsági rendszereken keresztül juthatunk át, a rádiótorony pedig még mindig romokban pihen valahol az alfa ellenőrzőpont környékén. Megjelent továbbá egy újabb óriási torony az egyik domb tetején, innen vígan lövöldözhetnek a sasszemű orvlövészek, a fák lombjai pedig sárgán árulkodnak az aktuális évszakról.
Hasonló változásokat fedezhetünk fel a többi három pályán is. A Firestorm színvilága teljesen megváltozott, kihalt és fakó lett, valamint az építkezések is befejeződtek, a hatalmas darukat új területekre irányították át. Mindenki kedvenc dühöngője, az Operation Metro is új útvonalakkal bővült, melyeknek köszönhetően még több irányból közelíthetnek egymás puskacsöve felé a játékosok, valamint a térkép közepén lévő lift is használhatóvá vált. Végezetül pedig megkaptuk a Gulf of Oman felújított változatát (eredetileg a BF2-ben bukkant fel először), ami még ennyi év után is eszméletlenül izgalmas színpada a battlefieldes csatározásoknak.
Levoluuuutiooooon!
A négy új térkép igazi pikantériája viszont az, hogy nemcsak új pályaelemekkel gazdagították őket a fejlesztők, de a Battlefield 4 egyik legnagyobb királyságát is aktívan beépítették a régi helyszínekbe, azaz mindegyiken van levolution! Az előző DLC, a China Rising után ez különösen nagy öröm, hiszen az annak térképein még egy árva lámpát sem lehetett felkapcsolni, a Second Assault levolution trükkjei viszont már szép számban kápráztatják el a látványra és változatosságra kiéhezett közönséget. Felemelhetjük vagy leereszthetjük a barikádot a Caspian Borderen, liftezhetünk a torony közepén, és bezárhatjuk a biztonsági redőnyt a határvonalon felhúzott őrtornyok mindegyikében (egészen addig, amíg egy tankkal le nem rombolják azokat). A Firestormon is dübörög az élet: hatalmas lángcsóvák csapnak ki a pálya közepén álló torony szellőzőiből, amin gyakran orvlövészek tanyáznak. Ledönthetővé váltak a daruk, lángol az egész környék, a földön lévő olajfoltokon pedig sokszor életveszélyes átgyalogolni. Viszont a leglátványosabb dinamikus játékelem a Gulf of Oman pályán felbukkanó homokvihar, ami nagyjából a mérkőzés indítása utáni ötödik percben tör ki, és teljesen lecsökkenti a látótávolságot, valamint tompítja a hallásunkat. Bár tény, hogy alapból mi sem voltunk elájulva a levolution által nyújtott extráktól, de ezeken a pályákon már sokkal jobban érezhető, hogy ez a játékelem mennyi pluszt adott a Battlefield-sorozatnak.
Nincs új a nap alatt
A Second Assault megjelenésével – szokás szerint – nemcsak új hadszíntereket, de új fegyvereket is kapunk. Sajnos az „új” jelzőt ezúttal is muszáj idézőjelbe tenni, ugyanis hasonlóan a China Risinghoz, most is csak a harmadik rész legnépszerűbb mordályait markolhatjuk újra. Megkapjuk a DAO-12-es sorozatlövő sörétest, az F2000-es gépkarabélyt, az M60-as könnyűgéppuskát, a hangtompítós AS VAL-t, illetve a mesterlövészek egyik nem túl népszerű gyilkoló eszközét, a GOL Magnumot. E fegyvereket nem azonnal, hanem bizonyos feladatok teljesítése után szerezhetjük meg, melyekről részletes listát készítettünk nektek cikkünk mellé. Viszonylag könnyen teljesíthető tennivalókról van szó, bár a „lőjünk le öt játékost a Caspian vagy a Firestorm pályákon található tornyok egyikéről” valószínűleg csak az egészen elvetemültek számára jelenthet szórakozást. Apropó feladatok! Nem tudjuk, melyik okostojás fejéből pattant ki az a kihívás, melynek célja, hogy a játékosok ejtőernyővel landoljanak az említett tornyok tetejére, de nem volt túl jó ötlet, ugyanis ennek köszönhetően az első 10-15 vadászgépet csakis olyan „bolondok” emelik fel a földről, akik ezt próbálják teljesíteni – nagyjából 20 százalékos sikerrel. Az égből potyogó és oszlopnak csapódó ejtőernyősök hada leginkább egy tavaszi pitypangmezőre emlékeztet, annyi különbséggel, hogy ennek látványa kevésbé melengeti szívünket. Az új fegyverek és kihívások mellé visszakaptuk még a CTF játékmódot is, ami nagyjából olyan élményt nyújt, mintha vajazókéssel próbálnánk meg körmöt vágni. Ez a játékmód már a BF3-ban sem volt túl népszerű az öncélú vagy megmozdulni képtelen játékosok tömegei miatt, úgyhogy a kipróbálását most is csak a legerősebb idegzetűeknek ajánljuk. Persze a játékmód ettől még jó, nem a készítők hibája, hogy a vásárlók nem képesek felnőni hozzá, csak megfelelő hozzáállás híján egyáltalán nem érezzük a módozat fontosságát és értékét.
Megéri a Premium
Minden nyavalygásunk ellenére azért elmondhatjuk, hogy jóval nagyobb örömmel forgattuk fegyvereinket a Second Assaultban, mint az alapjátékban vagy a China Risingban. Bár ezúttal különösebb extrák nélküli csomagot kaptunk, a négy klasszikus pálya olyan magával ragadó és felülmúlhatatlan játékélménnyel ajándékozott meg minket, amihez foghatót már nagyon rég nem éreztünk. A Second Assault tehát egy értékes kiegészítőcsomag, nagy kár, hogy a Battlefield franchise-t még mindig beárnyékolja a negyedik rész nem túl zökkenőmentes startja. Azok viszont, akik az elmúlt hónapok alatt hanyagolták a játékot, jól teszik, ha most újra előveszik a programot, és belekóstolnak az új pályákba. Hibák szerencsére már alig-alig akadnak, a Second Assault pedig remekül feledteti minden korábbi bánatunkat.