Az XCOM 2 bejelentése várható, mégis örömteli volt, számomra a narratíva tekintetében mégis kicsit csalódás – és remélem, nemcsak én vagyok így ezzel. Sőt, biztos, mert még a Firaxis is elvesztette a fonalat...

[SPOILERVESZÉLY!]

Szóval az én bajom az, hogy az Enemy Unknown végén kiválasztott hősünk ugye az idegenek vezérhajóját megsemmisíti (Jake Solomon vezető tervező szerint ő maga azonban nem hal meg), ezzel megmenti a Földet. Épp ezért én arra számítottam, hogy valahonnan innen folytatjuk a sztorit, ám az XCOM 2 azzal nyit, hogy le vagyunk igázva, az XCOM romokban, mínusz egyről kell kezdenünk mindent. De akkor mi van az expanzió, az Enemy Within összes bónuszával, a szuperkatonákkal, a MEC Trooperekkel, az EXALT-tal, a meldből kifejlesztett technológiákkal? Nos, látod ezt a piros fényt a tollam végén? Nézz bele...

[SPOILER VÉGE]

Garth DeAngelis, az XCOM2 vezető producere a PC Gamernek adott interjújában elmondta, hogy be kellett látniuk: a folytatás felütése feltételezi, hogy az emberiség már kb. az Enemy Unknown első harmadának végén elbukott, így az Enemy Within ebben a kánonban meg se történt... Az XCOM2 történetében a tudósaink még nem értek el magas technológiai szintre, nem találták meg a meldet sem – bár utóbbival kapcsolatban azért egy ismerős mechanizmus azért visszatér.

Az Enemy Withinben ugye az volt a játék, hogy amint beléptél egy pályára, elindult a visszaszámlálás, és ha adott kör alatt nem jutottál el a meld tartályokig, búcsút inthettél nekik. Nos, a második részben hasonlóan gyűjthetjük be az idegenek fegyverét: miután lelőtted a csúfságot, X köröd lesz, hogy elérj az elejtett csúzlijához és felvedd azt, különben beindul az önmegsemmisítés. Ez megadja ugyanazt a feszes dinamikát, ami az expanzió egyik legjobb eleme volt – ha már egyszer maga az expanzió soha nem is létezett, ugye...