Június 9-től olcsóbb lesz az Xbox One, mégpedig kereken 100 dollárral, amit úgy sikerült elérni, hogy az eddig a gép elengedhetetlen kellékének nevezett Kinectet kiveszik az alapcsomagból -- persze továbbiakban is lehet majd 500 dollárért a régi kiadást megvenni, vagy külön megvásárolni a perifériát, ha fontosnak tartaná valaki.

A Microsoft döntésének közvetlen hatása nyilván az, hogy az Xbox One árban végre versenyképessé vált a 400 dollárról nyitó PS4-gyel szemben (más kérdés, hogy mi lép majd Redmond, ha a Sony árat csökkent), ám nem csak ennyit jelent az, hogy nem kell többet Kinect a a gép kezeléséhez. A mindennapi használathoz ugyanis a kezelőfelület átalakul, hogy kontrollerrel semmi akadályt ne jelentsen navigálni a korábban inkább hangutasításokra szabott menüpontok között, ezáltal ki is javítva az UI számos zavaró hibáját.

Ezen felül a Kinecttől való megszabadulás teljesítménynövekedést is hozhat -- legalábbis elméletben. A Microsoft már vizsgálja, hogy a felszabadult teljesítményt hogyan lehetne a játékok javára fordítani, ami nagyon fontos lenne, ugyanis sorozatosan arról számolhatunk be, hogy egyre több játék alacsonyabb felbontásban fut Xbox One-on, mint PS4-en. Az egyik ilyen a Watch Dogs, ami alig több mint 720p-ben fut a Microsoft konzolján.

A Kinect és a kezelőfelület egyéb funkcióinak ellátására 10 százalékot különítettek el a mérnökök, így laikusként is belátható, hogy van mit átcsoportosítani a játékokra, de persze nem olyan egyszerű dolog, mint ahogy egy karosszékben ülve gondolhatjuk, s csak később fog erről a cég részletesebben is beszélni.

kinect-xbox-one.jpg