Június 9-től olcsóbb lesz az Xbox One, mégpedig kereken 100 dollárral, amit úgy sikerült elérni, hogy az eddig a gép elengedhetetlen kellékének nevezett Kinectet kiveszik az alapcsomagból -- persze továbbiakban is lehet majd 500 dollárért a régi kiadást megvenni, vagy külön megvásárolni a perifériát, ha fontosnak tartaná valaki.
A Microsoft döntésének közvetlen hatása nyilván az, hogy az Xbox One árban végre versenyképessé vált a 400 dollárról nyitó PS4-gyel szemben (más kérdés, hogy mi lép majd Redmond, ha a Sony árat csökkent), ám nem csak ennyit jelent az, hogy nem kell többet Kinect a a gép kezeléséhez. A mindennapi használathoz ugyanis a kezelőfelület átalakul, hogy kontrollerrel semmi akadályt ne jelentsen navigálni a korábban inkább hangutasításokra szabott menüpontok között, ezáltal ki is javítva az UI számos zavaró hibáját.
Ezen felül a Kinecttől való megszabadulás teljesítménynövekedést is hozhat -- legalábbis elméletben. A Microsoft már vizsgálja, hogy a felszabadult teljesítményt hogyan lehetne a játékok javára fordítani, ami nagyon fontos lenne, ugyanis sorozatosan arról számolhatunk be, hogy egyre több játék alacsonyabb felbontásban fut Xbox One-on, mint PS4-en. Az egyik ilyen a Watch Dogs, ami alig több mint 720p-ben fut a Microsoft konzolján.
A Kinect és a kezelőfelület egyéb funkcióinak ellátására 10 százalékot különítettek el a mérnökök, így laikusként is belátható, hogy van mit átcsoportosítani a játékokra, de persze nem olyan egyszerű dolog, mint ahogy egy karosszékben ülve gondolhatjuk, s csak később fog erről a cég részletesebben is beszélni.
Eloszor szerves resze volt a kinect, mostmar nem letszukseglet.
Persze ki venne egy gyengebb gepet dragan. Hisz ez volt az ellen kampany ami bejott. Most egy arban vannak de a kb. 40%-os erokulonbseget ami a 2 gep kozott van azt nemtudja ledolgozni.
Aki a next gentol egy full hdt vart az vagy ps4-et vagy pct vesz.
Az xone-nal mar csak exlusive cimeknel van esely a fhdra.
" A pletykát az indította el, hogy a Kinect által biztosított adatok feldolgozását a közhiedelemmel ellentétben nem maga a szenzor, hanem az Xbox One-ban található SoC végzi. Ez teljes mértékben igaz, és a Microsoft sosem tagadta, hogy a konzolban található IGP az elméleti teljesítményéből 10%-ot direkten kirendel a Kinecthez.
ezt a működést a Microsoft egy firmware-ben megváltoztatta. Ennek megfelelően a fejlesztők ma már opcionálisan kikapcsolhatják ezt a funkciót. A program indításánál ez meg is történik, ami után az adott játék számára már elérhető a hardverben található összes feldolgozó.
A Kinect nélküli Xbox One teljesítménye tehát nem fog különbözni attól, mintha a felhasználó egyénileg kikapcsolná az egységet, de igazából bekapcsolt Kinect mellett is észrevehetetlen a különbség, mivel Kinectet nem támogató játék közben főleg hangfeldolgozás történhet. Ez egyrészt nagyon kevés számítást igényel, másrészt az IGP a feladatot teljesen aszinkron módon hajtja végre, vagyis a teljesítményt igazából nem rontja."
Egy másik hazai oldal friss cikkéből ollóztam össze, linket nem küldök mert szerintem szabályzat ellenes lenne.
A lényeg benne van, szóval mindegy.
Íme.
Sehogy. Hacsak nem akarnak kiszúrni azzal a több millió emberrel, akiknek Kinectes Xbox-uk van.