Az Activision a legutóbbi gazdasági konferenciáján nyilvánosságra hozta a World of Warcraft előfizetőinek aktuális számát, az eredmény pedig negatív rekord lett: jelenleg 5,6 millió ember választja Azerothot a kikapcsolódásának helyszínéül, ilyen kevesen pedig még sosem voltak az elmúlt kilenc évben. Március óta 1,5 millió előfizető lépett le.
A World of Warcraft előfizetőinek száma folyamatosan csökken, amit csak a kiegészítők tudnak mérsékelni -- a Warlords of Draenor megjelenése után újra 10 millió fölé került ez a mutató, de láthatjuk, hogy ez nem volt tartós. Talán éppen ezért kapcsolt nagyobb tempóra a Blizzard, akik már a héten bejelentik a játék következő expanzióját, holott eddig, az előző kiegészítő megjelenésétől számítva, legalább egy évet vártak az új csomag leleplezésére.
SC2-es motorral jöhetne részemről. Megint elvesznék benne :)
A grindelés a legtöbb játékban jelen van, mással nem nagyon lehet az ilyesmiket eladni, mert ha egy fix történet idővel rendelkező játék lenne, akkor csak szóló játékok készülnének történettel, de ebben nagyobb pénz van és tovább játszanak a játékaikkal. A többi mmo is ugyanabban a dologban szenved és nem nagyon tudnak játékosokat elhalászni, mert a legtöbb ember már valamivel játszik és a népesség sem olyan arányban nő, hogy rájuk lehessen testálni egy játékot.
Az mmoknak meg külön még ez az átka is, hogy ha nincs pénzed akkor kb semmit sem tudsz csinálni, ha meg van pénzed mert van munkád, akkor időd nem lesz játszani. Ezért is van az, hogy más jellegű játékok, amik rövid időn belül adnak nagy kikapcsolódást életképesek és amiknek a története hosszadalmas azok alul maradnak. Most ezt az mmo játékokra értem, mert egy singleplayert bármikor előveszel és játszol, nincs időhöz kötve, itt viszont köt a havidíj.
Daermon: Egy warcraft 4 nek én is örülnék, de ebből addig nem lesz semmi, ameddig van wow, mert a játék története és történései folyamatosan mennek előre az időben és nincs összhang akkor, ha csinálnak egy mellékágat, mert azt valahogy le is kellene nekik zárni, ezt meg nem tudják máshogy megoldani, csak ha lelövik a wowot. Ezt nem teszik meg, mert sok pénzt hoz, másrészt a stratégiai játékok piaca szűk és most nem az a trend. Amit remélhetünk az a modder közösség munkája és a felújított verziójú 3 as részek. Elvileg ezeket akarnák újrakiadni kicsit felturbózva, ami egy sc2 es szintű graffot jelentene.
SC2-es motorral jöhetne részemről. Megint elvesznék benne :)
A grindelés a legtöbb játékban jelen van, mással nem nagyon lehet az ilyesmiket eladni, mert ha egy fix történet idővel rendelkező játék lenne, akkor csak szóló játékok készülnének történettel, de ebben nagyobb pénz van és tovább játszanak a játékaikkal. A többi mmo is ugyanabban a dologban szenved és nem nagyon tudnak játékosokat elhalászni, mert a legtöbb ember már valamivel játszik és a népesség sem olyan arányban nő, hogy rájuk lehessen testálni egy játékot.
Az mmoknak meg külön még ez az átka is, hogy ha nincs pénzed akkor kb semmit sem tudsz csinálni, ha meg van pénzed mert van munkád, akkor időd nem lesz játszani. Ezért is van az, hogy más jellegű játékok, amik rövid időn belül adnak nagy kikapcsolódást életképesek és amiknek a története hosszadalmas azok alul maradnak. Most ezt az mmo játékokra értem, mert egy singleplayert bármikor előveszel és játszol, nincs időhöz kötve, itt viszont köt a havidíj.
Daermon: Egy warcraft 4 nek én is örülnék, de ebből addig nem lesz semmi, ameddig van wow, mert a játék története és történései folyamatosan mennek előre az időben és nincs összhang akkor, ha csinálnak egy mellékágat, mert azt valahogy le is kellene nekik zárni, ezt meg nem tudják máshogy megoldani, csak ha lelövik a wowot. Ezt nem teszik meg, mert sok pénzt hoz, másrészt a stratégiai játékok piaca szűk és most nem az a trend. Amit remélhetünk az a modder közösség munkája és a felújított verziójú 3 as részek. Elvileg ezeket akarnák újrakiadni kicsit felturbózva, ami egy sc2 es szintű graffot jelentene.
SC2-es motorral jöhetne részemről. Megint elvesznék benne :)
A grindelés a legtöbb játékban jelen van, mással nem nagyon lehet az ilyesmiket eladni, mert ha egy fix történet idővel rendelkező játék lenne, akkor csak szóló játékok készülnének történettel, de ebben nagyobb pénz van és tovább játszanak a játékaikkal. A többi mmo is ugyanabban a dologban szenved és nem nagyon tudnak játékosokat elhalászni, mert a legtöbb ember már valamivel játszik és a népesség sem olyan arányban nő, hogy rájuk lehessen testálni egy játékot.
Az mmoknak meg külön még ez az átka is, hogy ha nincs pénzed akkor kb semmit sem tudsz csinálni, ha meg van pénzed mert van munkád, akkor időd nem lesz játszani. Ezért is van az, hogy más jellegű játékok, amik rövid időn belül adnak nagy kikapcsolódást életképesek és amiknek a története hosszadalmas azok alul maradnak. Most ezt az mmo játékokra értem, mert egy singleplayert bármikor előveszel és játszol, nincs időhöz kötve, itt viszont köt a havidíj.
Daermon: Egy warcraft 4 nek én is örülnék, de ebből addig nem lesz semmi, ameddig van wow, mert a játék története és történései folyamatosan mennek előre az időben és nincs összhang akkor, ha csinálnak egy mellékágat, mert azt valahogy le is kellene nekik zárni, ezt meg nem tudják máshogy megoldani, csak ha lelövik a wowot. Ezt nem teszik meg, mert sok pénzt hoz, másrészt a stratégiai játékok piaca szűk és most nem az a trend. Amit remélhetünk az a modder közösség munkája és a felújított verziójú 3 as részek. Elvileg ezeket akarnák újrakiadni kicsit felturbózva, ami egy sc2 es szintű graffot jelentene.
Csak gondolj bele, hogy az új kieg + előfizetés mennyit hoz nekik. Hülyék lennének F2P-re váltani.
És akkor majd a film körüli hypekor jövő plusz előfizetőkről nem is beszéltünk.
Igen, az 5,6M kevés. A WoW-hoz mérten, de többi MMO-t így is keresztbe-hosszába veri.
Így egy darabig még marad ez a modell.
Én jó magam egy Warcraft 4-nek örülnék, de az nem lesz :)
grind, grind és grind kb. ennyi a game...