- A Clock Tower egy meghatározó horrorjáték volt
- A sorozat egy ideje már nem a régi
- Az eredeti alkotó most szellemi folytatást készít
- A Project Scissors munkálataiba a Silent Hill-játékok szörnytervezője is besegít
- Sőt, a The Grudge alkotója írja a sztorit
Talán a PC-s olvasóknak nem mond túl sokat a Clock Tower cím, pedig egy, a túlélő-horrorjátékokat alapjaiban meghatározó programról van szó, ami legalább annyiban felelős a műfaj sikeréért, mint az Alone in the Dark vagy a Resident Evil. Az 1995-ben, kizárólag Japánban megjelent alkotásban egy fiatal lányt irányíthatunk, Jennifert, aki egy elátkozott kastélyban bolyongva próbálja megmenteni barátait egy őrült gyilkostól, aki egy hatalmas kertészollóval rohangál keresztül-kasul az épületben. Játékmenetét tekintve a Clock Tower egy klasszikus kalandjáték, ám az említett gyilkos véletlenszerű fel-felbukkanása egyedi ízt kölcsönöz neki. Mivel sosem lehetünk biztosak benne, hogy épp merre jár a veszélyes férfi, állandó szorongás lesz úrrá rajtunk, amikor pedig belefutunk az ollós őrültbe, legfeljebb elmenekülni próbálhatunk meg, harc ugyanis nincs a Clock Towerben.
Ismerősen hangzik mindez? Nem csoda: manapság a hasonló felépítésű horror-kalandjátékok nagy népszerűségnek örvendenek, elég csak az Amnesiára vagy az Outlastre gondolni. A Clock Tower azonban évtizedekkel előzte meg a korát, népszerűsége pedig éveken át töretlen maradt -- igaz, később az egyre gyengébb folytatásokkal csak sikerült kiherélni az egyébként töménytelen potenciállal megáldott szériát. Az eredeti fejlesztőcsapat Human Entertainment már csak a második részt jegyezte, az alapjátékot kitaláló és a kreatív folyamatokat koordináló Kouno Hifumi viszont már akkor sem vett részt a munkában, és ez sajnos meg is látszott a kritikusok által hatalmas csalódásnak mondott Clock Tower 2-n. A megannyi mellékágra és újrakiadásra, na meg a PS2-es harmadik részre a karaktereket is kár lenne pazarolni, hisz vásári ijesztgetésre cserélték a Super Famicomra kiadott első epizód pszicho-horror jellegét. (Apró érdekesség még, hogy tervben volt egy Clock Tower filmadaptáció is, de végül a fejlesztési pokol bugyraiban végezte, és 2011 óta nem hallottunk felőle.)
És hogy miért mondom el ezt nektek? Nos, Kouno Hifumi a Clock Tower jövőre esedékes, 20. születésnapját (illetve a fejlesztés megkezdésének idei jubileumát) egy izgalmas bejelentéssel ünnepli: Project Scissors címen új horrorjátékot készít Nude Maker nevű csapatával, ami a Clock Tower szellemi folytatása lesz, azaz telerakják bizonytalansággal, rettegéssel és megoldandó rejtélyekkel. A helyszín ezúttal egy nyílt tengeren rekedt óceánjáró lesz, melynek fedélzetén brutális és titokzatos gyilkosságok történnek. A játékos egy utast alakít majd, aki megpróbál rájönni, hogy ki áll a kegyetlenkedések hátterében.
A Nude Maker egyébként igazi all-star csapat. A kreatív igazgató szerepét Kounu látja el, de csatlakozott hozzá Sizimu Takasi filmkészítő is, aki a The Grugde című agyterrorral hozta ránk a frászt néhány évvel ezelőtt (ő jegyezte az eredeti japán és a hollywoodi változatot is). Sizimu írja a Project Scissors történetét, mely klasszikus japán horror hangulatot áraszt, és rendezni fog egy rövid élőszereplős trailert is a játékhoz, mert miért is ne. Mivel pedig a Project Scissorsban várhatók természetfeletti elemek, kell egy olyan művész is, aki igazán félelmetes kreálmányokat tud alkotni. Nosza, Ito Maszahiro tökéletes választás lesz, elvégre évtizedeken át riogatott bennünket a Silent Hill-játékok groteszk kreatúráival!
A Nude Makerhez más ismert fejlesztők is csatlakoztak, de őket csak később leplezik le – na nem mintha e három úriembernek a kooperációja ne volna éppen elég izgalmas ahhoz, hogy egy hozzám hasonló horrorrajongó tövig rágja a körmeit. További jó hír, hogy a Nude Maker egy független csapat, és nem is szándékoznak kiadóknál házalni, szóval nem kell attól tartani, hogy valamelyik öltönyös nagykutya túl félelmetesnek találja a prototípust. A magam részéről csak sok sikert és kitartást kívánhatok a Nude Maker csapatának: hajrá srácok, sokkoljatok bennünket!