• Jól sült el a Steam Sale új formátuma, vagyis a napi- és a villámakciók eltörlése
  • Több játékos, több játékot vett, és jobban feltárták a Steam katalógusát
  • Ez azt jelenti, hogy a jövőben már nem lesznek napi- és villámakciók
  • A Steam Spy adatai szerint a Winter Sale alatt 46 millió játékot adtak el
  • A bevétel pedig 270 millió dollár volt

A Valve ősszel megváltoztatta a szezonális vásárának formátumát azzal, hogy eltörölte a közönségkedvenc napi-, illetve villámakciókat, és helyette folyamatos, az akció során végig elérhető leárazást vezetett be. Ezt azért csinálták, hogy több vásárlóhoz, több játék juthasson el, és noha a rajongóknak mindez nem tetszett, a számok a Valve-ot igazolják,

A VÁSÁROK ÚJ METÓDUSA SIKER VOLT.

Tegnap a cég véletlenül a nagyközönség számára is elérhetővé tett egy kimutatást, ami eredetileg csak a partnereknek szólt, ebből pedig kiderült, hogy a Winter Sale során az eddigieknél több játékot sikerült eladni több játékosnak, és a Steam katalógust jobban megismerték az érdeklődők -- utóbbi kategóriában háromszor annyi oldalletöltést mértek, mint tavaly.

steam-winter-sale-2015-oldal-letoltes.jpg

A nagyobb érdeklődés persze nem egyedül annak az érdeme, hogy eltörölték a napi- és a villámakciókat, a Valve noszogatta is a látogatókat azzal, hogy naponta legfeljebb három ingyen kártyát adott annak, ki végigpörgette a Discovery listáját. Ennek köszönhető az, hogy az egyébként megbújó játékok a felszínre kerültek, de ne higgyétek azt, hogy mindenki csak átkattintott a listán a kártya miatt.

A számok azt mutatják, hogy az olyan periódushoz képest, amikor nincs nagy leárazás, 197%-kal több játékot adtak hozzá a kívánságlistához a Winter Sale során, ezek egy részét pedig aztán meg is vették, vagy még most is ott vannak, egy újabb akcióra várva. Más szóval, a Discovery listáját meg is nézte az, akik végigpörgette, és olyan játékokat fedezett fel, amiket egyébként talán észre sem vett volna.

steam-winter-sale-2015-kivansaglista.jpg

Az érdeklődés persze csak egy dolog, az igazán fontos, hogyan alakultak az eladások, és itt is sikerről beszélhetünk. Az talán nem meglepő, hogy a népszerű címek most is jól fogytak, ezeket ugyanis mindig veszik, így érdekesebb, hogy mi van azokkal a programokkal, amik nem a toplistán helyezkednek el. A Valve megnézte a Top 500-on kívül eső játékokat, és azt látta, hogy a forgalmuk megnégyszereződött, az eladások pedig 45%-ot növekedtek.

MINDEZ AZT JELENTI, HOGY EZEK UTÁN NE SZÁMÍTSUNK A NAPI- ÉS A VILLÁMAKCIÓK VISSZATÉRÉSÉRE.

A Valve új formátuma bevált, ezt alátámasztják a belső adatok is, várható azonban, hogy még finomítani fognak ezen, hogy még jobban megismerkedhessünk a Steam folyamatosan bővülő kínálatával, így maximalizálva az eladásokat.

Érdekes adalékinformáció még, hogy a Steam Spy által gyűjtött adatok szerint a Winter Sale alatt 46 millió játékot adtak el és összesen 270 millió dollárra rúgott a bevétel, a legnépszerűbb címek pedig azok voltak, amik 75- vagy 50%-os leárazást kaptak. A nyári vásárhoz képest egyébként majdnem kétszer többet vásároltak az emberek, annak ellenére, hogy az átlag leárazás alacsonyabb volt (57.52% vs. 66.63% ). Fontos megjegyezni, hogy ezek nem hivatalos információk, a Steam Spy statisztikai adatokkal dolgozik, és így nem 100%-osan pontos.