- Jól sült el a Steam Sale új formátuma, vagyis a napi- és a villámakciók eltörlése
- Több játékos, több játékot vett, és jobban feltárták a Steam katalógusát
- Ez azt jelenti, hogy a jövőben már nem lesznek napi- és villámakciók
- A Steam Spy adatai szerint a Winter Sale alatt 46 millió játékot adtak el
- A bevétel pedig 270 millió dollár volt
A Valve ősszel megváltoztatta a szezonális vásárának formátumát azzal, hogy eltörölte a közönségkedvenc napi-, illetve villámakciókat, és helyette folyamatos, az akció során végig elérhető leárazást vezetett be. Ezt azért csinálták, hogy több vásárlóhoz, több játék juthasson el, és noha a rajongóknak mindez nem tetszett, a számok a Valve-ot igazolják,
A VÁSÁROK ÚJ METÓDUSA SIKER VOLT.
Tegnap a cég véletlenül a nagyközönség számára is elérhetővé tett egy kimutatást, ami eredetileg csak a partnereknek szólt, ebből pedig kiderült, hogy a Winter Sale során az eddigieknél több játékot sikerült eladni több játékosnak, és a Steam katalógust jobban megismerték az érdeklődők -- utóbbi kategóriában háromszor annyi oldalletöltést mértek, mint tavaly.
A nagyobb érdeklődés persze nem egyedül annak az érdeme, hogy eltörölték a napi- és a villámakciókat, a Valve noszogatta is a látogatókat azzal, hogy naponta legfeljebb három ingyen kártyát adott annak, ki végigpörgette a Discovery listáját. Ennek köszönhető az, hogy az egyébként megbújó játékok a felszínre kerültek, de ne higgyétek azt, hogy mindenki csak átkattintott a listán a kártya miatt.
A számok azt mutatják, hogy az olyan periódushoz képest, amikor nincs nagy leárazás, 197%-kal több játékot adtak hozzá a kívánságlistához a Winter Sale során, ezek egy részét pedig aztán meg is vették, vagy még most is ott vannak, egy újabb akcióra várva. Más szóval, a Discovery listáját meg is nézte az, akik végigpörgette, és olyan játékokat fedezett fel, amiket egyébként talán észre sem vett volna.
Az érdeklődés persze csak egy dolog, az igazán fontos, hogyan alakultak az eladások, és itt is sikerről beszélhetünk. Az talán nem meglepő, hogy a népszerű címek most is jól fogytak, ezeket ugyanis mindig veszik, így érdekesebb, hogy mi van azokkal a programokkal, amik nem a toplistán helyezkednek el. A Valve megnézte a Top 500-on kívül eső játékokat, és azt látta, hogy a forgalmuk megnégyszereződött, az eladások pedig 45%-ot növekedtek.
MINDEZ AZT JELENTI, HOGY EZEK UTÁN NE SZÁMÍTSUNK A NAPI- ÉS A VILLÁMAKCIÓK VISSZATÉRÉSÉRE.
A Valve új formátuma bevált, ezt alátámasztják a belső adatok is, várható azonban, hogy még finomítani fognak ezen, hogy még jobban megismerkedhessünk a Steam folyamatosan bővülő kínálatával, így maximalizálva az eladásokat.
Érdekes adalékinformáció még, hogy a Steam Spy által gyűjtött adatok szerint a Winter Sale alatt 46 millió játékot adtak el és összesen 270 millió dollárra rúgott a bevétel, a legnépszerűbb címek pedig azok voltak, amik 75- vagy 50%-os leárazást kaptak. A nyári vásárhoz képest egyébként majdnem kétszer többet vásároltak az emberek, annak ellenére, hogy az átlag leárazás alacsonyabb volt (57.52% vs. 66.63% ). Fontos megjegyezni, hogy ezek nem hivatalos információk, a Steam Spy statisztikai adatokkal dolgozik, és így nem 100%-osan pontos.