
Amint a cím is sugallja, a lényeg ezúttal a békés, vagy kevésbé békés egymás mellett élés lesz. Nem kizárólag bérházakban: bármilyen lakóhelyet létrehozhatsz, ahová beköltöztethetsz maximum négy családot anélkül, hogy egyesítenéd őket a szokott módon. Sőt. Egy ilyen közös légtérben hat família élhet – ha felépítesz egy ilyen hat apartmant tartalmazó épületet, és azt mondjuk négy családdal töltöd fel, az üresen álló két lakrészbe a játék NPC-ket pakol, akikkel ugyancsak haverkodhatsz, interakciózhatsz, csak épp őket nem irányíthatod. Természetesen egyszerre, egy időben csak egy családot pesztrálhatsz – amikor belépsz egy lakóházba, a családválasztó képernyőn rábökhetsz, a négy bagázs közül épp kivel akarsz mókázni, a többiek ezután ugyancsak NPC-ként viselkednek; ha a másik famíliát akarod istápolni, ki kell lépned a szomszédságba, és kiválasztani őket ugyanígy.
Rámozdulva...
Maga a beköltözés hasonló lesz, mint a Jó utat esetében a szállodába vonulás: választasz egy apartmant annak ajtaját leipiapacsolva, ha rábólintasz, egy heti lakbért levonnak simed számlájáról, és becuccolhatsz. A bérházélet egyik velejárója a házmester, aki rendszeresen fel fog bukkanni, ellenőrzi, minden rendben van-e, és neki kell szólni, ha valami elromlik, ő gondoskodik a javításról, ami kétségtelenül hasznos dolog. A másik „kötelező elem” maga a szomszéd, így aztán azt is meg kell gondolni, kik mellé költözünk, különben simed lehet, hogy az első este máris kipróbálja az egyik új interakcióját, a falon dörömbölést, amiből igazi ellenségeskedés is lehet, sőt akár egy jó kis bunyó a folyosón... Amúgy minden szombaton a házmester tart egy amolyan lakóbulit is, ahol összejöhetünk a házbeliekkel, de ilyet magunk is szervezhetünk, ha mondjuk ismerkedni vágyunk a friss beköltözés után.

Ha egy magányos simünk van, a heti rezsi kifizetése persze húzós lehet, így aztán lakótársat is vehetünk magunk mellé, akit a helyi lap hirdetési oldalán, vagy az interneten keresztül választhatunk ki. Ő egy szál gatyában fut be, azaz semmiféle bútort nem hoz, viszont beszáll a költségekbe, besegít a házkörüli munkákba és a kapcsolatépítésbe is. Hasznos dolog, hogy mielőtt rábökünk valakire, láthatjuk a képességeit is, így ha emberünk tudósforma, aki inkább a könyveket bújja, lecsaphatunk egy jól főző komára, és máris rendben van a kaja. Persze ezt a figurát sem irányíthatjuk, ám a személylapján láthatunk majd egy kijelzőt, mely azt mutatja, mennyire elégedett a körülményekkel, az életével. Aki pedig jobban szeretne négylábú társat maga mellé, örülhet: kapunk pár ölebet, akik teljes értékűek, mégsem igénylik a Házi kedvenc expanziót, ami megsüvegelendő döntés a fejlesztők részéről.
Lekenyerezve...

Mindehhez körítésül kapunk egy vadonatúj szomszédságot Belladonna Cove néven, a szokásos előkészített sztorikkal, családokkal, épületekkel, díszítőelemekkel és sok-sok közösségi területtel (parkok, kávézók, élelmiszerboltok, könyvtár), igazi városi környezetet, amelyben még szemetes sikátorokat is építhetünk, sőt, a híres San Franciscó-i színes fa sorházak másai is ott figyelnek a kínálatban.
Felcsigázva...

Külön izgalmas, hogy végre plafont is húzhatunk az egyes szobák fölé, ezekre a padlóburkolatokat is ráapplikálhatjuk – ez nemcsak esztétikus dolog, hanem a videokészítőknek is nagy-nagy öröm lesz. A tárgyaknál ránk váró radiátorok szintén nemcsak reálisabbá teszik a lakást, de például az Évszakok expanziót feltelepítve értelmet is nyernek, hiszen a didergő simek nagy boldogan vetik majd hátukat a meleg fűtőtesthez. Sőt, elszívó/szellőzőrendszert is kiépíthetünk, akár külső csatornákkal is, ami az új, pofás gerendákkal együtt igazi ipari környezet, nagy belterű raktárépület kialakítását is lehetővé teszi. A srácok rengeteg játékszert kapnak: mászókát, körhintát, csúszdát, a totyogók rugós hintalovat, a felnőttek pedig dumaszínházat játszhatnak egy új móka segítségével. A lakberendezők attól fognak elcsöppenni, hogy immár egy falszakaszra két cuccot is helyezhetünk, és ezeket fel/le pozícionálhatjuk, azaz egy radiátor fölé rakhatunk képet, polcot is akár.
Elvarázsolva...
Természetesen egy igazi EP-ben kell egy új „faj is”, amilyenek az eddigiekben a zombik, farkasemberek, virágsimek, vámpírok és a többiek voltak. Nos, aki hozzám hasonlóan rajongója volt az első rész Abrakadabra (Makin’ Magic) kiegészítőjének, az most nagyon örülhet: visszatérnek a boszorkányok! E nők és férfiak lehetnek jók, gonoszak, semlegesek, és e beállítottságuknak megfelelően változik ruhájuk a hófehértől a feketéig, sőt, az igazán ördögieknek a bőre is megváltozik haragoszöld színűre. Szintén e tulajdonságuk határozza meg, milyen bűbájokat süthetnek el, miféle varázsleveket főzhetnek, milyen „bűvészkönyvük” van, és milyen egyedi cuccokat (trón, különféle lámpások) készíthetnek. Az italok készítéséhez a könyv tartalmazza a recepteket, ezekhez persze sok reagenst kell beszereznünk, majd megfőznünk azokat üstünkben, de meg is vásárolhatjuk a helyi „boszorkányellátó” NPC-től, illetve a két (külön a fényben- és a sötétben járóknak) titkos helyen, ahová csak e lényeknek szabad a bejárás (illetve seprűn berepülés). A mágiákat magunkon, másokon, tárgyakon is kipróbálhatjuk, ezekből kb. 30 lesz. A jó oldalon például tűz eloltása, halott sim feltámasztása, lepkék vagy szentjánosbogarak idézése, boldogságteremtés (házibulik értékét nagyban megdobja!), vagy egy olyan bűbáj, melyet valakire dobva az a következő öt szociális interakciót elfogadja. A gonoszok palettáján is van újraélesztés, ám ez zombit eredményez, átok, melytől hányni fog az áldozat, vagy épp méhraj kergeti meg, sőt, tűzgolyót is szórhatunk, amitől lángra lobban a bútor. Persze mint eddig, simünk is átváltozhat boszivá, ehhez csak össze kell haverkodnunk egy efféle szerzettel, a többi már megy a maga útján.
Nos, akárhogy is berzenkedtem az elején, úgy tűnik, az EA Maxis lányai-fiai most még egyszer utoljára (?) belehúznak, és bezsúfolnak mindent egy csomagba, ami talán eddig kimaradt a második rész kínálatából, amolyan „jobb későn, mint soha alapon”. Bár az is lehet, hogy már a harmadik rész újdonságait készítik elő... Akárhogy is, én ismét örömmel várom ezt az expanziót, mely PC-re és Nintendo DS-re (ott persze más körítéssel) augusztus 22-én jelenik meg.
mert ez nagyon jónak igérkezik!
mert ez nagyon jónak igérkezik!