
Lengyelország legújabb fejlesztőcsapata a
Gingerbread Studios, és egyből
magasra is teszik a lécet önmaguk számára, ugyanis egy FPS/TPS
keveréken dolgoznak, két játszható karakterrel, és projektjüket többnek szánják
egyszerű akciójátéknál. A fejlesztők hátteréről nem sokat tudni, de a
stúdió igazgatója James Cato, aki már lassan húsz éve van a játékiparban,
és olyan címekben volt benne kisebb-nagyobb mértékben a keze, mint a
Tomb Raider, a Duke Nukem vagy a Driver. Ezek után visszatért hazájába,
hogy a Mortyr II és a The Mark fejlesztését felügyelje.

A Protector két főszereplője
Jonathan Kane, egy harcedzett brit
zsoldos, ex-MI6 ügynök, és
Jennifer Guile, a gyönyörű és ravasz
archeológus - egy valamikori szerelmespár. Guile kisasszony
édesapját azonban megöli egy terrorista szervezet, a
Scarlet Vengeance, és ez két év után újra összehozza hőseinket, akiknek a múlt sérelmein
is felül kell kerekedniük az életüket fenyegető veszélyeken kívül.
Miután az idősebb Guile eltávozott az élők sorából, a rosszfiúk
figyelme Jenniferre irányul, mivel ő az utolsó, aki ismeri egy
ősi
azték ereklye rejtekhelyét. Erre azért fáj a skarlátosok foga, mert
szerintük, aki azt a nagy hatalmú tárgyat birtokolja, óriási pusztítást
vihet végbe. A fejlesztők megpróbálják a napjainkban nagy problémának
számító globális terrorizmust és a dél-amerikai mitológia világát
összefonni egy izgalmas történetben, aminek
két nagyban különböző
befejezése lesz, attól függően, milyen döntéseket hozunk a játék során.

A
játékmenet sem lesz unalmas, köszönhetően például a két nagyon eltérő
karakternek. Kane-t irányítva főleg az intenzív, de
taktikus harc fog
dominálni, míg Jenniferrel inkább a különféle
fejtörőket oldhatjuk meg,
valamint feszült
lopakodós részekre is számíthatunk, és nála
kihasználhatjuk majd azt, hogy az ellenfelek valósághű látást és
hallást kaptak, tehát csak annyit észlelnek a környezetükből, amennyit
mi, így ideális a terep ahhoz, hogy a hátuk mögé kerüljünk a szőke
amazonnal. A Gears of Warhoz hasonlóan itt is lehet majd
fedezék mögé
bújni és mögüle kihajolva biztonságból tüzelni, igaz erre az MI is
képes lesz. Ha pontosan célzunk, a fegyvert is kilőhetjük a kezükből,
így arra késztetve őket, hogy gyorsan fedezékbe bújjanak, vagy a
pisztolyukat előkapják, és azzal próbáljanak kárt tenni bennünk.
Ha ez nem volna elég, a
játék világát
teljesen interaktívnak ígérik a fejlesztők, amit sok
karakter fog benépesíteni, a járókelőktől, munkásoktól és diákoktól
kezdve a változatos ellenfelekig, melyek közt elit terroristák és
mitikus azték lények is találhatók. A modern elvárásokat teljesítő
fizikának hála a tárgyak darabokra törnek, szanaszét repülnek, és akár
még a vékony falakon is átlőhetünk. A grafika egész szép, de még van
mit dolgozni rajta az egyelőre még ismeretlen megjelenési dátumig.
Azonban mivel még csak a napokban történt a bejelentés, valószínűleg
2009 elejénél hamarabb nem találkozunk a játékkal.
Azért nem lesz minden jó játék, ami onnan jön, de kezdésnek egy új csapattól nem rossz
Azért nem lesz minden jó játék, ami onnan jön, de kezdésnek egy új csapattól nem rossz