- Április 6-án élesedik a PS4 3.50-es rendszerfrissítése
- A frimware lehetővé teszi a PS4-es játékok PC-re és Mac-re való streamelését
- Számos közösségi funkció is debütál a frissítéssel
Ha valaki ellenállhatatlan vágyat érez arra, hogy a kedvenc PS4-es játékait számítógépének monitorján keresztül nyúzhassa, akkor most örülhet, ugyanis a mai napon érkezik meg a Sony masinájának friss firmware szoftvere, ami lehetővé teszi ezt a PC Remote Play funkció élesedésével.
A 3.50-es verziószámú, „MUSASHI” kódnéven is futó rendszerfrissítés telepítését követően a Windows 8.1-et vagy 10-et, illetőleg az OS X 10.10-et vagy 10.11-et futtató gépekre streamelhetjük a PS4-es programokat méghozzá maximum 720p felbontásban (540p az alapbeállítás) és 30, vagy akár 60fps képfrissítési érték mellett is. Ugyanakkor csak egyetlen DualShock 4 kontrollert vethetünk be ilyenkor, amit a PC-hez vagy a Mac-hez kell csatlakoztatnunk USB porton keresztül.
Az új firmware természetesen ezen kívül is hoz magával újdonságokat, például hasznos közösségi funkciókat, ennek hála pedig offline-ra módosíthatjuk online státuszunkat, ha zavartalanul szeretnénk egymagunkban filmet nézni vagy játszani, ugyanis az „Appear Offline” opciót választva még a barátaink számára is azt jelezi a rendszer, hogy nem jelentkeztünk be. Emellett beállíthatjuk, hogy amikor a kiválasztott barátaink elérhetővé válnak online, akkor erről automatikusan értesítést kapjunk.
A közös játék megszervezése roppant egyszerűvé válik a 3.50-es frissítéssel, hiszen az Event fülön, a Create Event opciót választva máris meghívhatjuk a kiszemelt kollégákat egy kis közös lövöldözésre vagy versenyzésre. Csak ki kell jelölnünk a napot és a pontos időpontot, megadni a játszani kívánt program nevét, és máris küldhetjük a meghívó a barátok számára. Amikor az esemény kezdetét veszi akkor azokat a felhasználókat, akik regisztráltak rá automatikusan hozzáadja a rendszer az eseményhez, így azonnal kezdődhet a játék. Meghívót egyébként olyan csoportoknak és közösségeknek is küldhetünk, melyeknek tagjai vagyunk, ilyenkor az vagy üzenetként postázódik, vagy az üzenőfalon jelenik meg, és onnan regisztrálhatnak az adott eseményre a felhasználók.
A Play Together opció szintén a közös játékot támogatja, ilyenkor ugyanis látjuk, hogy a többiek éppen milyen programokat nyúznak, pár gombnyomással pedig becsatlakozhatunk a játékukba, vagy éppen újat kezdhetünk az oldalukon.
Ha monitorra akarom kötni akkor nem veszek egy gépet amire rákötöm a PS-t meg a monitort, hanem mondjuk beledugom a monitorba HDMI-n át mert manapság úgyis mindegyikre ráteszik azt a sz@rt... Ha meg nem akkor 10 kiloért lehet kapni kis boxot ami megoldja a HDMI->VGA konverziót...
USB-n át? Hát akkor 5 méternél (de én inkább 2.5-et mondanék) nem nagyon fog messzebbre merészkedni ez a trükk. Mi volt a gond a mindenki által használt hálózati stream-el?
És végül a minőség... minősíthetetlen. Az előbb említett hálózati stream gond nélkül elbír 4k-t is (igaz az már csúszik meg nem stabil a 30fps), de én wifin át próbáltam lezavarni a nagy asztali gépemről a képet egy Windowsos tabletre és gond nélkül Ryse-oztam egy emelettel lejjebb 1080p-ben... Ha van egy ilyen előre kitaposott út akkor nem értem miért döntöttek emellett a szerencsétlen USB mellett amit már mindenre használunk (telefon töltés, power supply, kép streamelése) csak arra nem amire való...
Még a felvétel miatt meg is érteném (ha valaki a PC-t akarja használni arra, hogy felvegyen videót), de eleve van beépített funkció a PS4-ben erre. PC-n vállalhatatlan a minőségvesztés szóval pont, hogy visszalépés lenne valamint ha valaki profi módon akarja csinálni akkor úgyis valami külső felvevőegységet fog használni...
Kicsit úgy érzem mintha gúnyt akarnának űzni a PC-ből, hogy a PS4-en fut a játék a PC meg csak arra elég, hogy 720p-s monitorként használjuk. Igaz a játékot ami a PS4-en fut az PC-n írták és fejlesztették...
Ha monitorra akarom kötni akkor nem veszek egy gépet amire rákötöm a PS-t meg a monitort, hanem mondjuk beledugom a monitorba HDMI-n át mert manapság úgyis mindegyikre ráteszik azt a sz@rt... Ha meg nem akkor 10 kiloért lehet kapni kis boxot ami megoldja a HDMI->VGA konverziót...
USB-n át? Hát akkor 5 méternél (de én inkább 2.5-et mondanék) nem nagyon fog messzebbre merészkedni ez a trükk. Mi volt a gond a mindenki által használt hálózati stream-el?
És végül a minőség... minősíthetetlen. Az előbb említett hálózati stream gond nélkül elbír 4k-t is (igaz az már csúszik meg nem stabil a 30fps), de én wifin át próbáltam lezavarni a nagy asztali gépemről a képet egy Windowsos tabletre és gond nélkül Ryse-oztam egy emelettel lejjebb 1080p-ben... Ha van egy ilyen előre kitaposott út akkor nem értem miért döntöttek emellett a szerencsétlen USB mellett amit már mindenre használunk (telefon töltés, power supply, kép streamelése) csak arra nem amire való...
Még a felvétel miatt meg is érteném (ha valaki a PC-t akarja használni arra, hogy felvegyen videót), de eleve van beépített funkció a PS4-ben erre. PC-n vállalhatatlan a minőségvesztés szóval pont, hogy visszalépés lenne valamint ha valaki profi módon akarja csinálni akkor úgyis valami külső felvevőegységet fog használni...
Kicsit úgy érzem mintha gúnyt akarnának űzni a PC-ből, hogy a PS4-en fut a játék a PC meg csak arra elég, hogy 720p-s monitorként használjuk. Igaz a játékot ami a PS4-en fut az PC-n írták és fejlesztették...