
Kedden írtam a DemonWare-ről, mely kész, többjátékos üzemmódhoz
való programozói eszközkészletet készít igen sikeresen. Abban a cikkben is
megemlítettem a többi hasonló vállalkozást, a Havokot vagy a SpeedTree-t. Nos,
most újabb nevet vehetünk fel a listára: a holland, amszterdami székhelyű
Streamline Studiost. Az öt éve működő cég CGI-ben, mo-capban, koncepciók
készítésében, következő generációs grafikai megoldásokban (3D-s alkalmazások
bedolgozói, normal map, speciális hatások), muzsikában érdekelt, elképesztő
hátteret építettek ki: bivalyerős renderfarm dolgozik az animációkon, a
korszerű hangstúdiót az a Tom Pearce irányítja, aki többek között a Londoni
Szimfonikusokkal, Eric Claptonnal vagy Paul McCartney-val is dolgozott már.
Portfoliójukban hatalmas nevek sorakoznak: a Ghost Recon 2 nyitó és záró
animációi plusz a tévéreklámok, az X3 Reunion normal map megoldásai, mellyel
életre keltették az űrállomásokat és hajókat, a Saint’s Row motorjának
különféle kiegészítői, vagy épp az AMD Athlon 64 X2 promóciója, miközben saját,
Xbox Live Arcade-os játékon is dolgoznak, ez lesz a HoopWorld.
Az Epickel hagyományosan jó a kapcsolatuk, hiszen ők
készítették el az UT2004 nyitóanimációját és az igen népszerű, annak idején a demóval
debütált ONS-Torlan pályát, de jelentős mértékben besegítettek a Gears Of War
projektbe is. Most újabb megállapodást írtak alá: az Unreal Tournament 3-hoz
komplex tartalomszolgáltatási megoldást szállítanak. Sajnos ennek mibenlétéről
sem a sajtóközlemény nem szól, sem a nyilatkozatokban nem esik szó, de a
srácokat ismerve ez sem lesz majd gyenge produktum.