A Star Citizen 2012-es bejelentése óta még mindig nem készült el, de Chris Roberts már a világmindenséget megígérte a támogatóinak, az űrharctól kezdve a szabadon bejárható bolygókon és FPS játékmódon keresztül az egyedileg kitalált idegen nyelvekig... Idén márciusban a játékra adott támogatás összege megközelítette a 80 millió dollárt, a tegnap napon késő este pedig átlépte a 100 milliót, ezzel pedig rekordot állított fel. Összehasonlításképpen, a The Witcher 3: Wild Hunt "csak" 81 millió dollárból készült el.
A valamivel több, mint egy hónapja beharangozott alfa 2.0 is megjelent, melyről Chris Robert így nyilatkozott: "Az alfa 2.0 egy fontos mérföldkő a Star Citizen fejlesztésében. A játékosok megtapasztalhatják a játékmenet első igazi szeletét, és megmutatja, hogy mi vár rájuk, ha a program egyszer elkészül: intenzív űrharc hatalmas játékterületen, első személyű harcok, olyan hajók, melyeken többen szolgálhatnak, és közösen kalandozhatnak az univerzum ugyanazon szegletében."
Az alfa 2.0 többek között új felfedezhető területeket hozott, illetve húsz véletlenszerűen generált kihívást, melyben elhagyatott űrállomásokat és hajókat kell felfedezni.
Chris Roberts természetesen kitért a támogatókra is: "Örökké hálásak leszünk nekik. A kezdetektől velünk vannak és támogatnak minket, azóta hogy 2012 októberében bejelentettük a játékot. Ők a játékipar legelkötelezettebb rajongói, akik segítenek minket minden idők legjobb űrszimulátorának elkészítésében."
"még mindig nem készült el, de Chris Roberts már a világmindenséget megígérte a támogatóinak"
Azt hinne az ember hogy egy gamer ujsagiro legalabb kepben van mennyi ideig keszulnek a nagyobb AAA es foleg az MMO jatekok.
"Összehasonlításképpen, a The Witcher 3: Wild Hunt "csak" 81 millió dollárból készült el."
Ami ugye nem MMO igy sokkal egyszerubb a fejlesztese, idoben megis tobb volt mint 3 ev, egy 200 ***** csapattal. Ott a GTA 5 ami tobbmint 4 evig keszult.
Nem akarnek karogni, de miert varjak el sokan hogy a CIG lehetetlent vigyen veghez, mikor joval bonyolultabb mint a fenti jatekok? Sok ember nem tudja hova tenni, hogy a bejelentestol latjuk a fejlesztes, nem csak egy evvel a megjelenes elott jelentik be.
STALKER szindrómát érzek, ott is megígértek mindent a fejlesztők, aztán egy hangulatos, de a megígért ötletek tizedét sem tartalmazó bughalmaz lett, és szerintem ennek a játéknak sem lesz más a sorsa.
Az hogy 3 év után előrébb kellene tartani, ellentétben veled( aki szakmai újságírást és újságírót von kérdőre) nem szakmai szempontra alapozom csakis felhasználóira. :)
"Ami ugye nem MMO igy sokkal egyszerubb a fejlesztese, idoben megis tobb volt mint 3 ev, egy 200 ***** csapattal"
Nem arra hogy kevesen dolgoznak rajta, hanem arra hogy ha van pénz ők is tudják növelni a csapatot, akikkel aztán könnyebben, gyorsabban mehetne a munka. :) Örülök hogy állításod szerint kb 220an dolgoznak rajta, de talán 10 milkából lehetne felvenni (csak mondok egy számot) 10 zseniális programozót, akikkel aztán hónapokat nyernének.
Szóval megnyugtatlak, hogy sosem szoktam semmiről "tájékozatlanul" véleményt alkotni. :) De mondom, ne legyen igaza a kérkedőknek és legyen kész a játék, legyen f@sz@. Az se baj ha 5-6 évig készül, legalább odateszik magukat. Csak ezt az odatevést nem ártana alátámasztani, nem csak havonta beköszönni, hogy "köszi a +10milkát, lemodelleztünk 3 új hajót, ami majd valamikor bekerül a kész programba. Ez a gond egyedül. Nem az ígéretek, hanem hogy 3 év után semmivel sincsenek alátámasztva.
És akkor arról nem is beszéltem még, hogy a piacon az ellenfelek gyorsabban haladnak (tudom hogy két játék nem ugyanaz, de ha éveket csúszik az egyik, könnyen átcsábul az ember a másikra), sőt az sem került szóba, hogy az ígéretek csak elvárásokat szülnek, amik lassan akkorák lesznek a Star Citizen esetében mint a HL3-nál, azt pedig megugrani...
Szóval megnyugtatlak, hogy sosem szoktam semmiről "tájékozatlanul" véleményt alkotni. :) "
Ezzel sikerult is alatamasztanod megis az utolso mondatod ellenkezojet.
Egyreszt: 4 studio es 200+ ***** stab mellett kb havi 2-2.5 millio dollar lehet a koltseguk, de szerintem keveset mondtam. Programozokrol annyit, hogy ugye a jatek alapja Cryengine, es egy ideje a Crytek alkalmazottak egy joresze mar a CIG-nel dolgozik. Nem sokan lehetnek akik jobban ismerik mint akik fejlesztettek.
Most a 3 ev hireit nem kezdenem osszefoglalni es egyenkent taglalni, mert borzalmas sok az info. De hagyjuk is orulok hogy a joszandek megvan benned, es ugy viszonyulsz a projekthez. Ez nekem szimpatikus.
"Mert neked annyira hatalmas kialakult összképed van egy játék belsőfejlesztéséről?"
Felreertetted amit irtam. Nem azert irtam mert hatalmas tapasztalatom lenne ilyen teren, hanem mert total nyiltan fejlesztenek, heti tobb musorban mutatjak be a fejlesztest, interjuk a programozokkal, studio bejarasok, stb. Az elmult idokbol iszonyat mennyisegu informacio amit meg lehet tudni a fejlesztesrol, megis a tobbseg (ne vedd magadra) aki negativ kritikat fogalmaz meg nem veszi a faradtsagot hogy kicsit is utananezzen. Csak meguti a szemuket hogy 100 millio meg harom ev es es mar megy is a "scam" "penznyelo" "bukta" stb hozzaszolas gondolkodas nelkul.
Ilyen aprosagok hogy pl a 3 evben ugye benne van hogy a studiokat/csapatot/infrastrukturat fel kellett epiteni, es a 100 millio nem egyben esett az olukbe, hanem az evek alatt, igy az elejen nem is volt akkora csapat hogy ugy haladjanak eszukbe sem jutnak. Ezt vetik ossze azzal amikor egy kesz studio egy zsak penzen ulve (akar egy elozo reszre epitve, kesz jatekengine-el) repulorajttal ugrik neki egy jateknak, amirol raadasul mondjuk egy evvel a megjelenes elottig nem is hallunk, csak kb beta allapotban.
Jatszottam wowot vanillatol sok even at, es a kiadas utan is olyan bugos volt, hogy az elso 1 eve is meg siman betanak foghato fel.
Vegszo, ez most nem a jelenlevokre vonatkozik, csak altalanossagban:
Nem tisztem vedeni a Star Citizent, csak furcsallom, hogy altalaban a partvonalon allok, akik nem is tamogattak szidjak a leghangosabban, raadasul ugy hogy fogalmuk sincs a fejlesztes meneterol, es akkor jonnek elo a "3 ev alatt mar kesz kellene lennie" meg tobbezer dollar egy hajo, ez lehuzas" fele hozzaszolasok.
Ahhoz kepest hogy ugy kezded hogy: "Ja hogy itt több éves tapasztalattal rendelkező játékfejlesztők vannak..." utana siman kijelented hogy 3 ev utan elorebb kellene tartani...ezt tapasztalatra alapozod?
"100millióból talán belefért volna néhány plusz ember a csapatba, hogy 2 és 3 év után mind a DayZben mind a Star Citizenben legalább egy stabil béta lenne. "
A Star Citizenen kb 220 ember dolgozik.
Illene legalabb utananezni annak amirol velemenyt alkotunk.
Felreertes ne essen, semmi bajom veled es meg pozitivan is allsz hozza, de pont ez a tajekozatlanul velemenyalkotas az ami rossz.
Az hogy 3 év után előrébb kellene tartani, ellentétben veled( aki szakmai újságírást és újságírót von kérdőre) nem szakmai szempontra alapozom csakis felhasználóira. :)
"Ami ugye nem MMO igy sokkal egyszerubb a fejlesztese, idoben megis tobb volt mint 3 ev, egy 200 ***** csapattal"
Nem arra hogy kevesen dolgoznak rajta, hanem arra hogy ha van pénz ők is tudják növelni a csapatot, akikkel aztán könnyebben, gyorsabban mehetne a munka. :) Örülök hogy állításod szerint kb 220an dolgoznak rajta, de talán 10 milkából lehetne felvenni (csak mondok egy számot) 10 zseniális programozót, akikkel aztán hónapokat nyernének.
Szóval megnyugtatlak, hogy sosem szoktam semmiről "tájékozatlanul" véleményt alkotni. :) De mondom, ne legyen igaza a kérkedőknek és legyen kész a játék, legyen f@sz@. Az se baj ha 5-6 évig készül, legalább odateszik magukat. Csak ezt az odatevést nem ártana alátámasztani, nem csak havonta beköszönni, hogy "köszi a +10milkát, lemodelleztünk 3 új hajót, ami majd valamikor bekerül a kész programba. Ez a gond egyedül. Nem az ígéretek, hanem hogy 3 év után semmivel sincsenek alátámasztva.
És akkor arról nem is beszéltem még, hogy a piacon az ellenfelek gyorsabban haladnak (tudom hogy két játék nem ugyanaz, de ha éveket csúszik az egyik, könnyen átcsábul az ember a másikra), sőt az sem került szóba, hogy az ígéretek csak elvárásokat szülnek, amik lassan akkorák lesznek a Star Citizen esetében mint a HL3-nál, azt pedig megugrani...
Jatszottam wowot vanillatol sok even at, es a kiadas utan is olyan bugos volt, hogy az elso 1 eve is meg siman betanak foghato fel.
Vegszo, ez most nem a jelenlevokre vonatkozik, csak altalanossagban:
Nem tisztem vedeni a Star Citizent, csak furcsallom, hogy altalaban a partvonalon allok, akik nem is tamogattak szidjak a leghangosabban, raadasul ugy hogy fogalmuk sincs a fejlesztes meneterol, es akkor jonnek elo a "3 ev alatt mar kesz kellene lennie" meg tobbezer dollar egy hajo, ez lehuzas" fele hozzaszolasok.
Nem az a gond hogy 3 év után is csak egy alfa verzió van. A DayZ is lassan készül mégis sokan játszák és sokan hisznek benne(Köztük én is). Ugyanez elmondható a Star Citizenről is. A gond az hogy mindkét esetben ígéretek sokasága várja a játékosokat, és semmi tobb. Három év, és rengeteg pénz után kicsit előrébb kellene tartani. Ja hogy erre azt mondod, hogy nincsenek annyian a fejlesztők?! 100millióból talán belefért volna néhány plusz ember a csapatba, hogy 2 és 3 év után mind a DayZben mind a Star Citizenben legalább egy stabil béta lenne. De legyen igazatok, és legyen tökéletes játék a SC. Kívánom hogy így legyen. Csak hát eddig ezért a célért csak ígéretet kaptunk.
Ahhoz kepest hogy ugy kezded hogy: "Ja hogy itt több éves tapasztalattal rendelkező játékfejlesztők vannak..." utana siman kijelented hogy 3 ev utan elorebb kellene tartani...ezt tapasztalatra alapozod?
"100millióból talán belefért volna néhány plusz ember a csapatba, hogy 2 és 3 év után mind a DayZben mind a Star Citizenben legalább egy stabil béta lenne. "
A Star Citizenen kb 220 ember dolgozik.
Illene legalabb utananezni annak amirol velemenyt alkotunk.
Felreertes ne essen, semmi bajom veled es meg pozitivan is allsz hozza, de pont ez a tajekozatlanul velemenyalkotas az ami rossz.
Én beleölt pénz nélkül nyugodt vagyok és várom a fejleményeket, aki adott pénzt rá az természetesen azzal szembesülhet, mint a legtöbb játéknál, hogy egyelőre még zsákbamacska a dolog és szkeptikus. Türelem.
Érdemben annyit tennék hozzá, hogy mikor a 2014-es ígéret elhangzott még más volt a büdzsé. Szerintem ők sem gondolták, hogy ekkora érdeklődés övezi majd a játékot. Aztán ahogy nőtt a keret, nőttek az igények, sorra jöttek az ígéretek, és a munkát rendszerezni kell. Majd újrarendszerezni, átírni/újraírni részeket, hogy az új "modulok" is beférjenek, működjenek. Simán hihetőnek és elfogadhatónak látszik egy ekkora csúszás. Csak nehogy bukta legyen (bár pénzem nincs benne)!
És akkor még komoly stressz-teszt nem is volt... Az "éles" első napos sírásokra leszek nagyon kíváncsi, amik garantáltan elárasztják majd a netet ("ratyi szerverek", "mi került ezen sokmillióba?!", "dögöljön meg az összes", "ennél jobb netkódot hegeszt az ékszerteknősöm is")
Röviden szólva egyet tudok érteni a szkeptikusokkal, nem ez lenne az első eset, hogy valami a saját sikerének áldozatává válik (hirtelen a WiiU jut eszembe).
Ugyanez elmondható bármiben is pl utazásnál is az utazási irodák praktikái és reklámjaik, hogy mi mennyi és milyen jó. Az is reklám leginkább és legtöbbször csak kicsit fedi le a valóságot, de többnyire nem, viszont ebből megélnek.
A star citizennél a helyzet inkább az, hogy mivel sokat ígértek és összetett ígéret és komplex elemeket kell belepakolni a játékba, ami egy nagyobb stúdiónak is nehézkesen menne, nem tudom nekik hány emberük van rá, de dolgoznak rajta. Össze kell hangolni a rendszereket, optimalizálni kell és egyáltalán működőképesre feljavítani egyben az egészet az, ami sok időt vesz el, mellette meg raknak bele újabb tartalmakat is.
Azért lett lehúzva annyira sok helyen, mert sok pénz van a játékban és sok ígéretet tettek, meg a kommunikációjuk nem mindenhol elég meggyőző és a külsősöknek félinformációk nem elegendőek.
"még mindig nem készült el, de Chris Roberts már a világmindenséget megígérte a támogatóinak"
Azt hinne az ember hogy egy gamer ujsagiro legalabb kepben van mennyi ideig keszulnek a nagyobb AAA es foleg az MMO jatekok.
"Összehasonlításképpen, a The Witcher 3: Wild Hunt "csak" 81 millió dollárból készült el."
Ami ugye nem MMO igy sokkal egyszerubb a fejlesztese, idoben megis tobb volt mint 3 ev, egy 200 ***** csapattal. Ott a GTA 5 ami tobbmint 4 evig keszult.
Nem akarnek karogni, de miert varjak el sokan hogy a CIG lehetetlent vigyen veghez, mikor joval bonyolultabb mint a fenti jatekok? Sok ember nem tudja hova tenni, hogy a bejelentestol latjuk a fejlesztes, nem csak egy evvel a megjelenes elott jelentik be.
Nem az a gond hogy 3 év után is csak egy alfa verzió van. A DayZ is lassan készül mégis sokan játszák és sokan hisznek benne(Köztük én is). Ugyanez elmondható a Star Citizenről is. A gond az hogy mindkét esetben ígéretek sokasága várja a játékosokat, és semmi tobb. Három év, és rengeteg pénz után kicsit előrébb kellene tartani. Ja hogy erre azt mondod, hogy nincsenek annyian a fejlesztők?! 100millióból talán belefért volna néhány plusz ember a csapatba, hogy 2 és 3 év után mind a DayZben mind a Star Citizenben legalább egy stabil béta lenne. De legyen igazatok, és legyen tökéletes játék a SC. Kívánom hogy így legyen. Csak hát eddig ezért a célért csak ígéretet kaptunk.