- 1,5 milliót hozott a Wasteland 2
- Mindezt négy nap alatt
- Pontos eladott példányszám nem ismert
Bár az első hírek még másfélmillió eladott Wasteland 2-ről szóltak, azóta kiderült, hogy valójában nettó profitról beszélt az InXile, és valaki jól félreértette a dolgokat. Nade sebaj, ez is nagyon jó hír, hiszen azt jelenti, hogy a Kickstarter nélkül soha meg nem valósuló RPG sikeresnek mondható, még úgy is, hogy a támogatók már régen megkapták a saját példányukat.
A Wasteland 2-t 2012 tavaszán lőtte fel az InXile a legnagyobb közösségi finanszírozással foglalkozó oldalra, a Kickstarterre. Az eredeti programot is megalkotó Brian Fargo 24 évvel később döntött úgy, hogy visszanyúlna a posztapokaliptikus szerepjátékok gyökereihez, mivel azonban az ötletét egy nagy kiadó sem díjazta volna, a játékosokra bízta a Wasteland 2 sorsát. A projekt hatalmas siker lett, a munkálatok finanszírozásához kért 900.000 dollár helyett közel 3 millió folyt be, majd két és fél év fejlesztés után végre megjelent a játék.
Nem semmi utat járt be tehát a Wasteland 2, ezt pedig nemcsak az InXile-nak köszönheti a játékvilág, hanem a pénzükkel bőkezűen bánó játékosoknak is. Kösz, srácok, nagyok vagytok!
volt 60k backer, akik 3m pénzt adtak.
1,6m a netto profit, a játék keenan szerint 5m-ba került, aszondja a játék összesen 6,6m-t hozott, ebből 3,6m-t az új vásárlók perkáltak.
40 usd/példánnyal számolva - az csak 90k új vásárló, ősszesen 150k kópia? na vmit eltoltam...
(tudom, van aki 40eu-t fizetett, meg volt early access, meg fargo is dobott bele pénzt, meg volt backer aki több kópiás verzióba fektetett bele, de csak nagyságrendekre lettem volna kiváncsi.)
na mind1, örülök hogy pluszban vannak, és a sok naysayer ellenére is sikerült jó munkát letenni az asztalra.
egy "kolléga" másfél hónapja még azt írta: gyülekeznek a felhők... 8)