Kissé talán eltérő módon, jelen hír első részében egy összefoglalót adok a játékról, akiket pedig érdekelnek a részletek, az alsó, elkülönített szekcióban megtalálják!
Az említett germán oldalon lévő információk, jelentem,
bíztatóak. Úgy tűnik, valóban visszakapjuk a régi mechanizmust, azaz középkori
birodalmunk ezernyi apró alattvalójának igazgatását. A fejlesztők a rajongók
kéréseit és a széria tradícióit gyúrták egybe a modern idők látványvilágával,
így valóban a legapróbb részletekig megfigyelhetjük, ahogy polgáraink élik
életüket, és szorgos hangyák módjára gyűjtögetik a rengeteg féle-fajta
nyersanyagot, készítik a különböző szükségleti cikkeket. Sőt, a szériában
először immár némi intimpistáskodás is megjelenik, ugyanis a hölgyek és urak
szerelembe is eshetnek egymással, és meg is házasodhatnak (ami, jelzem, valóban
csak itt nóvum, hiszen egyik személyes kedvencem, a Funatics remek kis klónja,
a Cultures már „tudta ezt”). Azért a Ubisoft nem akarta ezt a játékot sem hősök
nélkül hagyni, így különböző, egyedi képességekkel rendelkező nemes
lovagot bérelhetünk fel, akik majd nyilván a harcokban segíthetik népünket.
Mint említettem, a cucc igen büntetős külcsínt kap, részlet- és színgazdag
látványra, aprólékos, hiteles animációra számíthatunk. Négy éghajlati zónában
kell tevékenykednünk, évszak- és időjárás-változással, melyek természetesen azt
is befolyásolják, épp milyen nyersanyagot gyűjthetnek-termelhetnek embereink.
Örömünket tetézi, hogy a dobozban mindenki megtalálja majd a
neki valót: kapunk egy dinamikus szólista kampányt, melyet, ahogy azt korábbi
híremben írtam, Jeff Grubb ismert szerző (többek között a Guild Wars: Nightfall
írója) jegyez, szabadjátékot jó pár különféle térképpel, és egy nagy halom
többjátékos módot (LAN, internet), mindezt pedig egy pályaszerkesztő koronázza
meg.
Ha minden jól megy, szeptemberben kezünkbe kaparinthatjuk a portékát – teljes szívemből remélem, a nemzetközi verziót is, nemcsak a németet. Addig is nézegessétek a most felpakolt galériát, igencsak gusztusos a kínálat, és ha ezek valóban a játékból kiemelt képek, nem előre rendereltek... hm, „kell ez nekem, most”...
És akkor a részletek, melyeket a fórumból vadásztam össze. Elsődleges célunk a játékban, hogy egy működő és effektív gazdasági rendszert építsünk ki. Ez a szisztéma – kissé eltérően az elődöktől – az egyes telepesek igényeinek kielégítésén alapul, ezek pedig: étel, ruházat, karbantartás, higiénia, prosperitás és biztonság (utóbbi az egyetlen, amit nem lehet szükségleti cikkel kielégíteni).
A gyűjthető nyersanyagok, ezek forrásai, és a belőlük előállítható alapanyagok listája így néz ki:
- erdő -> fa
- vadállatok (vadászat) -> hús, bőr
- hal (halászat) -> halhús
- gyógynövények -> orvosság
- kőfejtők, vasbányák -> kő, vas
- farmok -> búzatermesztés, állattenyésztés (birka, tehén)
Természetesen ezek jó része még további feldolgozást igényel, a megfelelő mesteremberekkel. Élelmet a nyers hal- és vadhúsból, búzából, tejből lehet előállítani, ruhát a vadak bőréből és a birkák gyapjából, a higiénia kielégítéséhez seprűt fából, szappant állati zsiradékból. A gyógyszerek a járványok leküzdéséhez kellenek, később a fa és a fém a katonaság felszereléséhez kell majd, ám egy sereg kiállításához erős gazdaságra lesz szükségünk.
A nyilvános fürdők és a kocsmák is fontos szerepet töltenek
be a mindennapi életben, és jó tudni azt is, hogy mind a vadállatok, mind a
halak kiirthatók, azaz nem szabad túl mohónak lennünk, figyelnünk kell a
gazdaság egyensúlyára. Mint mindig, most is kiemelt szerepe lesz a logisztika
megszervezésének, az utak megépítésének, hogy a nyersanyagok minél gyorsabban
eljussanak a feldolgozókhoz, onnan a fogyasztókhoz. Mindebben a házfejlődés is
segít: három szinten lehet a kunyhókat „tuningolni”, mindegyik szakasz egy-egy
plusz telepesnek ad otthont. Második szinten már kordé, harmadikon csacsifogat
is rendelkezésére áll a lakóknak, ami ugye nagymértékben meggyorsítja a
termelést.
Ugyancsak fontos lesz ebben a folyamatban a házasság: városi
ünnepségek szervezésével elősegítheted, hogy embereid párt találjanak maguknak,
ha ez megtörténik, összeházasodnak, összeköltöznek, és így közösen elégítik ki
a háztartás szükségleteit, ami kedvező hatással lesz a gazdaságra.
Természetesen mindennek alapja és fő hajtóereje a pénz lesz (ez kell ahhoz is,
hogy új területeket annektálhassunk, és hogy megfelelő sereget építsünk),
melyet adókból, kereskedésből, és a templomi adományokból (!) szedhetünk össze.
Persze az adószintre is figyelni kell, hiszen ez közvetlenül befolyásolja
telepeseink hangulatát, ezáltal munkakedvét és így teljesítményét.
A kereskedés úgyszintén kulcselem lesz, hiszen lesznek cuccok, melyeket csak más városokból, birodalmakból importálhatunk, ehhez útvonalakra és diplomáciára is szükség lesz, lévén csak semleges vagy baráti partner áll szóba velünk, utóbbi persze kedvezőbb feltételekkel. A vásárlás nemcsak amolyan „kifizetem, megjelenik” móka lesz, a kereskedők lassú és veszélyes utakon szállítják a portékákat, így adott esetben nem árt majd melléjük fegyveres kíséret sem.
Nos, egyelőre ennyit sikerült összekaparnom. A hivatalos fórumon most gyűjtik éppen a rajongók kérdéseit, melyeket a Blue Byte-nak továbbítanak, így természetesen figyelni fogom ezt, és amint új információk bukkannak fel, leközlöm csakúgy, mint az új képeket és esetleges videókat is.
Azóta már kijött a Vikings kiegészítő hozzá, csak nagyon halkan észrevétlenül, és nem nálunk
Szóval ez az új cím a reményeink szerint az ezer apró emberke életének menedzseléséről szól, amiről híres és műfajteremtő lett, és nem egy újabb WarCraft3-klón lesz...