A második Crimefest alkalmából befutott a PayDay 2 legújabb frissítése, a The Black Market Update, ami mikrotranzakciós rendszert hozott. Ennek keretében véletlenszerűen egy széf pottyan az ölünkbe, ám ezt nem tudjuk kinyit, ahogy minden mást a játékban, ehhez szükségünk van egy speciális fúróra, amit 2,2 euróért vásárolhatunk meg. Ennek birtokában már fel tudjuk nyitni a zárat, és felmarkolhatjuk a benne rejlő javakat, amelyek nem másak, mint fegyverfestések, de nem akármilyen minták. A különböző ritkasági kategóriába tartozó díszítések nem csak azért vannak, hogy gyönyörködhessünk bennük, gyakorlati hasznuk is van, ugyanis módosítanak a fegyver tulajdonságain, pontosabbá és/vagy halálosabbá téve a használatukat.
A The Black Market Update oldalán láthattok pár példát, hogy a fejlesztőknek milyen mintákat sikerült megálmodni, de hamarosan a közösség is beszállhat, tervezik ugyanis, hogy a PayDay 2 Workshopban kézműves festések is piacra kerülhessenek.
A PayDay 2 kapcsán aktuális hír még, hogy a csapat alaposan átszabta a fegyverek viselkedését, kiegyensúlyozva az ezek közötti különbségeket -- erről itt olvashatsz részletesebben. Továbbá a Crimefest 10 napján ingyenesen játszható a PayDay 2, ha pedig megtetszik, akkor akciósan, 5 euró ellenében meg is vásárolhatod.
The following month, in response to worries they might be added in the future, former lead designer David Goldfarb replied that, "No. No. God, I hope not. Never. No."
Magyarra fordítva:
Sok más játékok tartalmaznak hasonló rendszert, de a fejlesztők korábban tagadták, hogy microtranzakciót fog tartalmazni a játék. 2013-ban, a tervező Almir Listo azt írta, hogy "Mi már világossá tettük, hogy a Payday 2 egyáltalán nem fog mikotranzakciót tartalmazni (szégyelld magad, ha másként gondoltad!)"
A következő hónapban, válaszul az aggodalmakra, hogy ki a jövőben tartalmazna, egykori vezető tervezője, David Goldfarb azt válaszolta, hogy "Nem, nem az Istenit, remélem, nem. Soha. Nem"
Hát, ez nem jött össze
Iszonyatosan sikerült elcseszerinteniük a játékot, és ez pont ennek a pénzéhes gondolkozásmódnak volt az eredménye. Már így is túl sok volt a DLC, na most még ezt is hozzá vágták. Lehet mondani hogy ez nem kompetitív játék, de kicseszett lehangoló lesz majd amikor nem haladsz 1-ről a kettőre mert nincs pénzed amit belefeccőlj. Ha a skinek csak díszítések lennének akkor semmi baj nem lenne velük. De így... így aki nem matricázza teli a fegyverét az szopja a *****t. Gratulálok az Overkill csapatának, minden idők egyik legjobb coop játékát kurták el, és rohadtul nem véletlen hogy majd 10-12 ezer ember lelépett a francba.
Az egyetlen dolog, ami segít a helyzeten, hogy a játék nem kompetitív. Ha az lenne, csak a megtömött zsebű kevésbé intelligens társaink játszanának vele.