Az Assassin’s Creed premierje valószínűleg több szempontból is el lett fuserálva. Egyrészt maga a téma sem feltétlen a legpopulárisabb a játékos körökön kívül, azaz a cím nem fogja eladni az átlagnézőknek. Nekik fel kellett volna kelteni az érdeklődésüket megannyi reklámmal, de úgy tűnik, a Ubisoft és a 20th Century Fox a 125 milliós büdzsé mellé már nem akart túl nagy reklámkampányt.

Aztán persze a karácsonyi premier sem éppen a legegészségesebb, hiszen ilyenkor a mozi nézők inkább a családjaikkal vannak. Nem véletlen számított egészen a The Force Awekensig ez az időszak „halott” időszaknak, és adták inkább ilyenkor a családi mozikat. De idén az, hogy az első hétvégét közvetlen egy karácsonyi hétvége követte, még a Zsivány Egyes számain is meglátszik – bár annak legalább volt egy hete az ünnepekig, nem mellesleg már a nyitóhétvégén összeszedett annyit, mint amennyibe Fassbender filmje került.

És persze végül, de nem utolsó sorban, a kritikusok azonnal ízekre szedték és lehordták a filmet, ami a további bemutatóknak árthat, hiszen az Assassin’s Creednek nem volt világpremierje, több jelentős piacra is csak később jut el. Nálunk december 29-én mutatják be, míg példának okáért az Egyesült Királyságban január 1-jén, Olaszországban január 4-én, Japánban március 3-án kerül a mozikba. A rossz kritika ezeknek a késői premiereknek csak árthat. Az már csak hab a tortán, ha még a film sem jó, bár szerintük nem olyan rossz, mint ahogy azt a kritikák többsége állítja.

Nos, a roppant hosszú felvezetés után tömören a lényeg: az Assassin’s Creed december 21-26 között eleddig mindössze 22,4 millió dollárt hozott az Egyesült Államokban és 14,2 milliót a világ többi pontján, ahol már bemutatták, vagyis világviszonylatban 36,6 milliónál tart. Ugyan a Ubisoft nem várt kasszasikert, de érzésem szerint azért azt elvárták, hogy a film az árát visszahozza. Mert ezekkel a számokkal biza az orgyilkosok krédója bukás és a folytatásokról lemondhatunk. Persze nemzetközi szinten még szépíthet.

assassins-creed-michael-fassbender.jpg