
Az Obsidian eddigi szereplése a piacon ugyanakkor kissé felemás. A Newerwinter Nights és kiegészítője egyaránt megosztotta a szakmát és a vásárlókat, de összességében azért magas értékeléseket és jó eladásokat produkált, és ugyanez mondható el a KOTOR második részéről is. Hogy mindegyiken érződik a mögötte álló zsenialitás, az tény, de apróbb-nagyobb hibákat azért találni bennük, és a két elődjáték rajongói is bele-belekötöttek ebbe-abba. De mondom: alapvetően remek stúdióról van szó, akiktől minden bizonnyal még ütős kis címeket fogunk kapni.
A srácok készülő projektjeiknek amerikai államok nevét adják (Black Isle örökség, ott elnökök és alelnökök voltak a keresztszülők, a leghíresebb talán a Van Buren, mely a félbehagyott Fallout 3-at fedte [Martin Van Buren az USA 8. elnöke volt]); a KOTOR2 Delaware, az NWN2 Pennsylvania, az expanzió Massachusetts néven futott. Amit korábban tudtunk, hogy van még két melójuk; a Connecticut már korábban lelepleződött, ez az a bizonyos RPG, melyet a SEGA részére hegesztenek az Aliens-licenc alapján, a Gearbox-féle Aliens: Colonal Marines FPS párjaként. Az eleddig titkolt, és sokak által tűkön ülve várt Georgiáról viszont most hullt le a lepel.

A játék harcrendszere hasonló lesz a Mass Effectben látotthoz, de legjobban az Unchartedben megismertre hajaz: valós idejű küzdelem, nagy hangsúllyal a lőfegyvereken és a high-tech kütyükön. Lesz közelharc is, ám ehhez karakterünket fejleszteni kell, azaz alapszinten ez csak végső megoldás lehet, ám ha a tapasztalati pontokat erre költjük, igazi bunyóst faraghatunk hősünkből. Maga az RPG-szisztéma a jól bevált, és ugye a srácok részéről autentikusnak is nevezhető Fallout-recept alapján működik: osztály nélküli, melyben 10 képesség (skill) vár ránk, mindegyikben 10-10 minősítés (rank). A fejlesztés viszont inkább áttételes hatású, mint konkrét, tehát nem mondjuk a pontosságot turbózhatjuk feljebb, hanem azt, barátunk hogyan reagál a szituációkra. És bár a játékmenet akcióközpontú lesz, a tápolással úgy a rohanok előre, és aki megmozdul, lelövöm típusú tankok, mint az inkább a lopakodós, csendben ölős, meglepetésszerűen lecsapó rókák kikeverhetik a maguk stílusát.
Mint minden rendes szerepjátékban, úgy itt is korrekt dialógusrendszert kapunk. A működése a Mass Effect és az Indigo Prophecy megoldásainak elegye lesz: nem lesznek olyan NPC-k, akikhez félóránként vissza kell rohangálni egy-egy újabb mondatért; különféle attitűdű válaszok állnak majd rendelkezésünkre (kedves, nyugodt, nyers, türelmetlen), melyeket a megfelelő arckifejezéshez kapcsolódó gombokkal aktiválhatunk. (A képességek/erők és a fegyverek kiválasztása hasonló lesz a Bioshock irányítási sémájához.)
Ennyi egyelőre amit tudunk, illetve még három fontos információ: a célplatform PC, PS3 és Xbox 360, a kiadó ismét a SEGA, a megjelenés - legalábbis a tervek szerint - 2009 tavasza. Minden más később, kíváncsian várjuk!
(Alant illusztrációként a korábbi Obsidian-játékokból látható egy-egy kép)
A Kotorokkal sokat jáccotam, nagyon teccett. Már csak a Kotor 3 kéne
A Kotorokkal sokat jáccotam, nagyon teccett. Már csak a Kotor 3 kéne