Idén nem lesz Need for Speed, a Ghost Games által fejlesztett új etap legkorábban csak 2015-ben kerül majd a boltok polcaira. Ez persze jó, hiszen így a fejlesztőknek nem kell padlógázzal elkészíteniük a játékot, van idő az olyan piszlicsáré dolgokra, mint például a történet. Igen, jól olvastátok, egy Need for Speed-játék, aminél számít a történet.
Legalábbis erre enged következtetni az EA álláshirdetése, amelyben narratívadirektort keresnek a játékhoz. E személy feladata a történet alakulásának ellenőrzése és a magas minőségi szint fenntartása a párbeszédektől a castingon és a karakterek hátterén át egészen az átvezető videók levezényléséig. Plusz a kapcsolattartás a Need for Speed fejlesztői és a külsős írók között.
Hírhez:
Helyes. Gondolom kezdenek rájönni, hogy értelem nélkül egész egyszerűen semmit nem ér egy játék. Pedig megpróbálták letuszkolni a torkunkon a teljesen értelmetlen NFSeket, láthatóan kevesebb, mint több sikerrel. Annak pl semmi értelme, mint a Rivals-ban van, hogy azt a látszatot akarják kelteni, hogy van valami célja, értelme a játéknak, ami miatt játszhat vele az ember, de valójában az ostoba "ugrass 100 métert" szerű célok között elhangzó egy mondatok azért nem igazán merítik ki az értelem fogalmát, mi több, csak eltaszítják maguktól a playert, mivel minden ilyen buta célcsokor teljesítése után egy újabb mondatot hallhat, és egy újabb csokor ostoba "menj szélárnyékban" célt kap. (erre mondják, hogy lazy as hell) Ezért nem fogsz játszani, és nem is fogod jónak érezni a játékot.
De ez még a jobbik fajta volt, a Criterion félék (a brand elpusztítói) még rosszabbak. Hozzáteszem, hogy a Ghost Games az az átnevezett Criterion, csak azzal a névvel már nem merték kiadni a Rivalst.
Na de visszatérve, a harmadik Hot Pursuit, meg a második Most Wanted is egy igazi öklös volt Mike Tysontól. Nekifutásból. De úgy, hogy előtte csúzliból lőtték ki a Tysont.
És adtak neki egy boxert.
Azoknak a játékoknak a világon semmi, de semmi értelmük nem volt a sorozat elpusztításán kívül. Nem értem miért kellett. Ha nem jelentetnek meg részt, akkor is elpusztul a sorozat. De ennyi pénzt arra áldozni, hogy kínok között és megszentségtelenített emlékkel haljon meg a sorozat az már gonoszság.
Hozzá kell tenni, nem csak az volt a bajuk ezeknek hogy sem értelmük, sem történetük nem volt. Nagyon gagyi és rossz játékok voltak. Megbocsájtható? Kinek mi. De azt akarták sugallni ezekkel, hogy ezek a Need For Speed gyökerei. Hogy ez régen ilyen volt. HELL NO.
Ezek nem látták a régieket, az biztos. Az első részt egyáltalán nem, de a High Stakes és a Porsche is abszolút kimaradt. De ha belegondolunk, akkor a 2, a 3 és a 6 is kimaradhatott nekik.
Szerintetek mond nkik az a szó valamit, hogy Tournament?
Aztán az előbb említetek után jöttek a Black Box féle U, U2, MW és Carbon.
Az U rohadt innovatív és jó volt, és kellően bemelegített az U2-re, ami sok embernél a mai napig tartja a csúcsot - hozzá kell tenni megérdemelten. Aztán ez az egész korszak a MW-el tetőzött be. Az minden létező tekintetben egy zseniális és kiforrott játék volt. Mennyi volt a játékidelye? 20-30 óra? 40? Meg is értem, hogy nagyon sokan meg ezt tartják a best NFS of all times résznek.
A Carbon, ami utána jött, nagyon sokan mondják már, hogy erősen a lejtőn volt és hogy nem volt jó.
Szerintem egy nagyon jó és ami nagyon fontos, letehetetlen játék volt. Azt nem lehetett abbahagyni.
De azért fújták le olyan sokan, mert a MW olyan magasra tette a lécet, hogy azt lehetetlen volt akkor már megugrani. (Meg volt még az Undercover, de az finoman fogalmazva is rossz volt - szerintem)
Na de mi volt a közös ezekben a zseniális játékokban? Volt bennük történet. Lehet, hogy nem nyert Oscar díjat egyik sem, de azért jók voltak, és tartalmazták a megfelelő mennyiségű női nemi szerv mellett a kő keményen tenyérbemászó képű madarakat, akik nem egyszer roppant nagy igazságtalanságokat vittek véghez és közben úgy vigyorogtak, hogy nekidobtad a fotelt a monitorodnak.
Szóval volt miért tiporni neki. De nem csak ezért függtünk ezeken a játékokon, hanem az RPG elemek miatt. Ezek tették letehetetlenné őket. Sosem felejtem el, amikor megszereztem azt a varázsbotot..... Whoops, ez nem az a játék...
De volt bennük tuning. És ez az a dolog, ami miatt folyamatosan volt bennünk valami, ami miatt róttuk a köröket és toltuk a játékot. Egyszerűen zseniális volt, ahogy összejött a pénz a random kinézett autóra, majd pár nyögvenyelős verseny után ment bele nitró, turbó, meg egyéb, de akkor még gyárinak nézett ki. Még pár verseny, aztán jöttek a felnik, a spoilerek, matricák... Aztán hamarosan kezdődött előröl egy újabb kinézet autóval a dolog.
De ezt is kivették az NFS játékokból, nem csak a történetet. Miért? Mert lusták. Mert spórolnak. Mert nem jó játékot akarnak készíteni, hanem egy eladható üzleti terméket. És ez egy darabig ment is, mivel ott kint elég erős az ún. brand reckognition. Arról nem is beszélve, hogy egy jól összerakott, kidolgozott játékot, amiben van jó sztori, grafika, tuning és játékélmény és mindez összeklappol, nem lehet megcsinálni 10 hónap alatt.
Minden esetre hiába jött rá más kiadók miatt az EA, hogy inkább érdemes ráhagyni egy (vagy több) évet a dologra, mert az fizetődik ki, már szerintem késő.
Hiába beszélnek sztoriról, majd hiszem ha látom ezek után. Ráadásul ezek ugyan azok a Criterionosok, akik eltemették a sorozatot (meg a Codemasterssel eghyütt az autós játékot, mint stílust is) arra a generációra.
ÉS ha jó is lesz, valamint lesz értelme a játéknak. Akkor valószínű, hogy hiányozni fognak belőle az RPG elemek.
De ha tévedtem, akkor majd visszajövök és belátom, hogy tévedtem.
Versenyjátékba abszolút nem kell történet, de ha mégis muszáj beleerőltetni valamit, az legyen minimális, nagyon minimális. Versenyezni jöttem, nem kisiskolás szintű drámát nézni, amit úgyis csak szkippelek, mert semmit nem ad hozzá az élvezeti értékhez.
Egy amerikai kisvárosban élt egy ember
aki rég letért a kijelölt útról
és belehajtott a város egyetlen egy kocsmájába.
A katasztrófa százak lelkeit vett el, s
hosszú szárazságot hozott a kisvárosra.
Ő nem tehetett mást mint, hogy
egy lopott porsche-val elhagyja a várost.
2 évvel később a sors úgy hozta, hogy
egy új esélyt kap:
MOST 2015ben a Földet sújtó idegen invázió
egyetlen egy reménysugara Ő, aki tudja
hogy a fingban is van élet, megmenthet
mindenkit.
Csak az USA-ból el kell jutnia Tokióba, hogy
utolérjen egy embert aki évek óta a verdájával él,
ez az ember nem más mint: Vin Diesel aki tudja:
hol van az elveszett frigyláda kulcsa.
Azonban e út nagy veszélyekkel van tele,
pláne azért mert a kocsit 10 méternél távolabb
nem hagyhatja el a robbanó karperectől amit rá erősítettek,
na meg a seggében loholó rendőröktől és idegenektől.
Ő. Ez a szerencsétlen pedig aki megmenti a világot nem más mint:
TE.
Az egyetlen kérdés csupán az, hogy:
Készen állsz a hosszú útra?
Hírhez:
Helyes. Gondolom kezdenek rájönni, hogy értelem nélkül egész egyszerűen semmit nem ér egy játék. Pedig megpróbálták letuszkolni a torkunkon a teljesen értelmetlen NFSeket, láthatóan kevesebb, mint több sikerrel. Annak pl semmi értelme, mint a Rivals-ban van, hogy azt a látszatot akarják kelteni, hogy van valami célja, értelme a játéknak, ami miatt játszhat vele az ember, de valójában az ostoba "ugrass 100 métert" szerű célok között elhangzó egy mondatok azért nem igazán merítik ki az értelem fogalmát, mi több, csak eltaszítják maguktól a playert, mivel minden ilyen buta célcsokor teljesítése után egy újabb mondatot hallhat, és egy újabb csokor ostoba "menj szélárnyékban" célt kap. (erre mondják, hogy lazy as hell) Ezért nem fogsz játszani, és nem is fogod jónak érezni a játékot.
De ez még a jobbik fajta volt, a Criterion félék (a brand elpusztítói) még rosszabbak. Hozzáteszem, hogy a Ghost Games az az átnevezett Criterion, csak azzal a névvel már nem merték kiadni a Rivalst.
Na de visszatérve, a harmadik Hot Pursuit, meg a második Most Wanted is egy igazi öklös volt Mike Tysontól. Nekifutásból. De úgy, hogy előtte csúzliból lőtték ki a Tysont.
És adtak neki egy boxert.
Azoknak a játékoknak a világon semmi, de semmi értelmük nem volt a sorozat elpusztításán kívül. Nem értem miért kellett. Ha nem jelentetnek meg részt, akkor is elpusztul a sorozat. De ennyi pénzt arra áldozni, hogy kínok között és megszentségtelenített emlékkel haljon meg a sorozat az már gonoszság.
Hozzá kell tenni, nem csak az volt a bajuk ezeknek hogy sem értelmük, sem történetük nem volt. Nagyon gagyi és rossz játékok voltak. Megbocsájtható? Kinek mi. De azt akarták sugallni ezekkel, hogy ezek a Need For Speed gyökerei. Hogy ez régen ilyen volt. HELL NO.
Ezek nem látták a régieket, az biztos. Az első részt egyáltalán nem, de a High Stakes és a Porsche is abszolút kimaradt. De ha belegondolunk, akkor a 2, a 3 és a 6 is kimaradhatott nekik.
Szerintetek mond nkik az a szó valamit, hogy Tournament?
Aztán az előbb említetek után jöttek a Black Box féle U, U2, MW és Carbon.
Az U rohadt innovatív és jó volt, és kellően bemelegített az U2-re, ami sok embernél a mai napig tartja a csúcsot - hozzá kell tenni megérdemelten. Aztán ez az egész korszak a MW-el tetőzött be. Az minden létező tekintetben egy zseniális és kiforrott játék volt. Mennyi volt a játékidelye? 20-30 óra? 40? Meg is értem, hogy nagyon sokan meg ezt tartják a best NFS of all times résznek.
A Carbon, ami utána jött, nagyon sokan mondják már, hogy erősen a lejtőn volt és hogy nem volt jó.
Szerintem egy nagyon jó és ami nagyon fontos, letehetetlen játék volt. Azt nem lehetett abbahagyni.
De azért fújták le olyan sokan, mert a MW olyan magasra tette a lécet, hogy azt lehetetlen volt akkor már megugrani. (Meg volt még az Undercover, de az finoman fogalmazva is rossz volt - szerintem)
Na de mi volt a közös ezekben a zseniális játékokban? Volt bennük történet. Lehet, hogy nem nyert Oscar díjat egyik sem, de azért jók voltak, és tartalmazták a megfelelő mennyiségű női nemi szerv mellett a kő keményen tenyérbemászó képű madarakat, akik nem egyszer roppant nagy igazságtalanságokat vittek véghez és közben úgy vigyorogtak, hogy nekidobtad a fotelt a monitorodnak.
Szóval volt miért tiporni neki. De nem csak ezért függtünk ezeken a játékokon, hanem az RPG elemek miatt. Ezek tették letehetetlenné őket. Sosem felejtem el, amikor megszereztem azt a varázsbotot..... Whoops, ez nem az a játék...
De volt bennük tuning. És ez az a dolog, ami miatt folyamatosan volt bennünk valami, ami miatt róttuk a köröket és toltuk a játékot. Egyszerűen zseniális volt, ahogy összejött a pénz a random kinézett autóra, majd pár nyögvenyelős verseny után ment bele nitró, turbó, meg egyéb, de akkor még gyárinak nézett ki. Még pár verseny, aztán jöttek a felnik, a spoilerek, matricák... Aztán hamarosan kezdődött előröl egy újabb kinézet autóval a dolog.
De ezt is kivették az NFS játékokból, nem csak a történetet. Miért? Mert lusták. Mert spórolnak. Mert nem jó játékot akarnak készíteni, hanem egy eladható üzleti terméket. És ez egy darabig ment is, mivel ott kint elég erős az ún. brand reckognition. Arról nem is beszélve, hogy egy jól összerakott, kidolgozott játékot, amiben van jó sztori, grafika, tuning és játékélmény és mindez összeklappol, nem lehet megcsinálni 10 hónap alatt.
Minden esetre hiába jött rá más kiadók miatt az EA, hogy inkább érdemes ráhagyni egy (vagy több) évet a dologra, mert az fizetődik ki, már szerintem késő.
Hiába beszélnek sztoriról, majd hiszem ha látom ezek után. Ráadásul ezek ugyan azok a Criterionosok, akik eltemették a sorozatot (meg a Codemasterssel eghyütt az autós játékot, mint stílust is) arra a generációra.
ÉS ha jó is lesz, valamint lesz értelme a játéknak. Akkor valószínű, hogy hiányozni fognak belőle az RPG elemek.
De ha tévedtem, akkor majd visszajövök és belátom, hogy tévedtem.