- Az AnandTech letesztelte a DirectX 12 egy korai változatát
- Drámai javulást tapasztaltak
- Egy Radeon R9 290X kártyával 400%-ot ugrott a teljesítmény
- Egy GTX 980-nal pedig 150%-ot
Az AnandTech előzetes tesztelései alapján a DirectX 12 nagyon szép teljesítménynövekedést képes hozni. A próbakör során az Oxide Games Star Swarm demóját használták a DirectX 12 egy alfaváltozatával, és arra jutottak, hogy AMD kártyán akár 400%-ot, az Nvidia megoldásán pedig 150%-ot ugrik a teljesítmény, ha DirectX 11-ről DirectX 12-re váltanak -- a GTX 980 26,7 fps helyett 66,8 fps-t produkált, a Radeon R9 290X pedig 8,3 helyett 42,9 fps-t. Ezen felül a CPU teljesítménye és magok kihasználtsága is javult. Részletes eredmények itt.
Természetesen meg kell jegyezni, hogy a tesztelés során egy, kifejezetten az új technológiák kiaknázására kitalált, jelenleg is fejlesztés alatt álló motort használtak, és az API sem végleges, így senki se várja, hogy pontosan ilyen fejlődést kap a nagy megjelenés után, sőt az AnandTech megjegyezte, hogy egészen biztosan nem lesz könnyű vagy gyors az átállás, de az elvitathatatlan, hogy van potenciál abban, amit a DirectX 12 nyújtani tud.
Erről persze lehetne még órákat vitatkozni, de tényleg vegyük figyelembe, hogy ez csak egy előzetes teszt volt.
Maga a DX12 dolog nem hülyeség, vagy rossz dolog, vagy abszolút idétlenség, nincs is egy mindenható dolog, ami miatt ki lehetne jelenteni ilyeneket. Azonban sok körülmény sajnos arra enged következtetni, hogy a fenti videó csupán szenzációhajhászat a készítők részéről. Sok dolog együttese adja a szkepticizmusomat: Ott a Mantle. Nem hozza azt a teljesítményt, mint amit ígértek, vagy amit várnánk tőle. (mennyi is volt a maximális teljesítménytöbblet játék alatt? 10%? 15?) A másik maga a teszt: Ugye nem kell mondanom, hogy egy, a DX12-t promózó videóban pont olyan játékhelyzetet teszteltek, ahol az új hardver hozzáférési módszerek tökéletesen működnek. Persze ez nem baj, csak éppen nem a valóságot ábrázolja. Aztán ott vannak a lentebbi kommentek is, remek dolgokat írtak bennük: Mi indokolja az ennyire alacsony FPS-t esetünkben? Nem látszik az ok, na, az meg NEM kifogás, hogy mi megy a motorháztető alatt. Azt intézze szépen a CPU, ahogy illik.
Kicsit olyan ez számomra, mint amikor az X autógyár kiadja a 2014-es modelljét, és elkezdi bizonygatni, hogy az márpedig 4-szer jobb a 2012-esnél. Igaz, hogy a különbség "csak" tisztességes, de valamilyen oknál fogva az kell az embernek, hogy sok száz százalékokat meg minél nagyobb számokat lássanak, de ettől ez még nem lesz más, mint ami.
Az igazi javulást Gpety kollégával egyetemben (asszem ezt így leírhatom) abban látom (várom), hogy végre elkezdenek ténylegesen optimalizálni a fejlesztők, és ehhez használják ki a DirectX12 lehetőségeit, azaz ne félkész bughalmazokat meg teljesíthetetlen gépigényeket toljanak az orrunk alá.
Aztán majd ha megjelenik a dolog, kiderül, hogy mennyi az annyi.
G.
Maga a DX12 dolog nem hülyeség, vagy rossz dolog, vagy abszolút idétlenség, nincs is egy mindenható dolog, ami miatt ki lehetne jelenteni ilyeneket. Azonban sok körülmény sajnos arra enged következtetni, hogy a fenti videó csupán szenzációhajhászat a készítők részéről. Sok dolog együttese adja a szkepticizmusomat: Ott a Mantle. Nem hozza azt a teljesítményt, mint amit ígértek, vagy amit várnánk tőle. (mennyi is volt a maximális teljesítménytöbblet játék alatt? 10%? 15?) A másik maga a teszt: Ugye nem kell mondanom, hogy egy, a DX12-t promózó videóban pont olyan játékhelyzetet teszteltek, ahol az új hardver hozzáférési módszerek tökéletesen működnek. Persze ez nem baj, csak éppen nem a valóságot ábrázolja. Aztán ott vannak a lentebbi kommentek is, remek dolgokat írtak bennük: Mi indokolja az ennyire alacsony FPS-t esetünkben? Nem látszik az ok, na, az meg NEM kifogás, hogy mi megy a motorháztető alatt. Azt intézze szépen a CPU, ahogy illik.
Kicsit olyan ez számomra, mint amikor az X autógyár kiadja a 2014-es modelljét, és elkezdi bizonygatni, hogy az márpedig 4-szer jobb a 2012-esnél. Igaz, hogy a különbség "csak" tisztességes, de valamilyen oknál fogva az kell az embernek, hogy sok száz százalékokat meg minél nagyobb számokat lássanak, de ettől ez még nem lesz más, mint ami.
Az igazi javulást Gpety kollégával egyetemben (asszem ezt így leírhatom) abban látom (várom), hogy végre elkezdenek ténylegesen optimalizálni a fejlesztők, és ehhez használják ki a DirectX12 lehetőségeit, azaz ne félkész bughalmazokat meg teljesíthetetlen gépigényeket toljanak az orrunk alá.
Aztán majd ha megjelenik a dolog, kiderül, hogy mennyi az annyi.
G.
Majd összeszedem magam és leírom szépen összegezve, hogy miért tartom ezt az anyagot meg a 400%-ot (mégis miért így? Mi a baj a négyes számmal?) hatalmas átvágásnak. (ha kérhetem, közben pedig valaki szóljon hozzá a dolgokhoz valami értelmeset, mert duplapostolni nem akarok, szerkesztés meg nincs. Mint az írógépnél :D)
G.
G.
G.
G.