Pár napja jött a rajongók számára sokkoló hír, miszerint az immáron Kodzsima Hideo nélkül munkálkodó Konami megcsúfolva a Metal Gear Solid-sorozatot egy kőegyszerű túlélőjátékot csinál a szériából, ami alternatív elgondolásban különböző mutálódott lények kiirtására fog szakosodni. A játékos társadalom egy emberként hördült fel a hír hallatán – amire válaszlépésül meg is próbálta a kiadó lehűteni kedélyeket –, mi pedig szépen utánajártunk, hogy mi vezethetett a korábban sikeres együttműködés felrúgásához és egy ígéretes, valamint egy kevésbé ígéretes projekt bejelentéséhez.
A Metal Gear sikerszériája
A Metal Gear-szériát úgy gondolom, hogy egy valamirevaló játékosnak sem kell bemutatni, hiszen világszerte több mint 30 millió példányt adtak el a sorozat részeiből. Az idő kerekét azonban alaposan vissza kell pörgetnünk a sorozat elrajtolásához, hiszen az első részt még 1987-ben jelentették meg MSX2-re valamint NES-re. Ekkor még mindannyiunk kedvenc guruja, Kodzsima Hideo nem vett részt a munkálatokban, ő csak a Metal Gear 2: Solid Snake fejlesztésébe csatlakozott. Nyolc évet kellett várni arra, hogy 1998-ban megérkezzen az a Metal Gear Solid, ami hatalmas áttörést és sikert hozott Hideónak és vele együtt természetesen a Konaminak.
Ez számtalan folytatást, megálmodott előtörténetet, illetve rengeteg portot eredményezett, amivel hatalmas méretűre duzzadt a Metal Gear-saga. Azonban minden jónak egyszer vége szakadt és így történt ez a Kodzsima-Konami párossal is, akik igaz, hogy 6 millió példányt tudtak eladni a Metal Gear Solid 5: Phantom Painből, de a megjelenésre már menthetetlenül megromlott a viszony közöttük.
Kodzsima és a Konami összerúgta a port
Korábban Obo kolléga nagyszerűen összefoglalta, hogy mi vezetett ahhoz, hogy Kodzsima és a Konami útjai kettéváljanak, amit jobb, ha egy picit elevenítünk. 2015 márciusában már tudni lehetett, hogy valami nem teljesen kóser a Konami háza táján, mivel elég nagy cégszerkezeti változtatásokba kezdtek, aminek eredményeképp a Metal Gear-széria hivatalos oldaláról eltávolították az alábbi, minden rajongó által ismert márkajelzéseket: az "A Hideo Kojima Game"-t és a Kojima Productions nevét. Ami igazán furcsa volt a történetben, hogy egy közös sajtótájékoztató keretében a Konami és Kodzsima is tagadta a híreszteléseket, miszerint bármiféle probléma lenne közöttük és megesküdtek arról, hogy együtt folytatják a munkát. Nos, bármily meglepő, nem így lett.
Egy hónap elteltével a Konami bejelentette, hogy törlik a PlayStation Store-ból a Silent Hills demóját, majd másnap az is kiderült, hogy azért történt mindez, mert a Kodzsimával közösen fejlesztett játékot egyszerűen lelőtték – aminek nem mellesleg az lett az eredménye, hogy 1-2 leleményes játékos eszméletlen nagy árréssel adhatta tovább azt a PlayStation 4-ét, amin helyet foglalt a P.T.
A kiadó azonban tovább borzolta a kedélyeket azzal, hogy a jövőben inkább a mobiljátékok fejlesztésére kíván fókuszálni – amit később korrigáltak –, valamint az is kiderült, hogy embertelen körülmények között foglalkoztatja alkalmazottait, vagyis pontosabban a Kojima Productions munkatársait. A dolgozói gépeken ugyanis nem volt internetkapcsolat, különlegesen gusztustalan módszerként változó email címeket kaptak a dolgozók, hogy ne találhassák meg őket a fejvadászok, illetve, ha a cég szerint valaki nem volt elég értékes, akkor lefokozták mondjuk takarítónak. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy ha valaki az alkalmazottak közül kiírta Facebookra, hogy kilép a cégtől, akkor az ezt a bejegyzést lájkoló munkatársakat áthelyeztek valamilyen másik pozícióba.
Nyilván ilyen körülmények között nagyjából ellehetetlenül a rendes munkavégzés, ezért is örültünk annak, hogy októberben megszabadult a cégtől Kodzsima és eldöntötte, hogy még abban az évben új vizekre evez.
Kodzsima feltámadása
Történt ugyanis, hogy december tájékán bejelentette: megalapította saját stúdióját, a Kojima Productionst, amire a Sony le is csapott, mint éhtyúk a takonyra, és egyből partneri szerződést kötött Hideoékkal. Szerencsére a cégóriás nem szól bele semmibe, csak azt szeretné, hogy a PlayStation továbbra is célplatform legyen a mester fejlesztéseinél. Kodzsima azt már előre leszögezte, hogy olyan játékok fognak kikerülni a kezei közül, amit a gamerek korábban már megszokhattak tőle, és ha lehetséges, akkor ezt a nívót még át is fogják ugorni, hogy minél több örömöt okozhassanak a játékosoknak.
Az idei E3-on le is lepleződött Kodzsima első, saját stúdiós játéka a Death Stranding, amivel kapcsolatban a mester igencsak bizakodó volt. Főszerepben a The Walking Deadből már ismerős Norman Reedus lesz, de egyelőre többet nem lehet tudni a történetről. Azt viszont igen, hogy ebből is játékszéria készül, amihez még vadásszák a megfelelő játékmotort, másrészt a megfelelő munkaerőt is, hiszen maximálisan 100 fős csapatot szeretne létrehozni az öreg Kodzsima. Ráadásul a játék jön PC-re is, úgyhogy szinte senki nem marad ki Hideoék következő kalandjából.
Mindez természetesen azt is jelenti, hogy Kodzsima gondozásában több Metal Gear-játék már jó eséllyel soha nem fog megjelenni, de nem is bánjuk, ha kedvenc kreatív pajtásunk hasonló színvonalú játékokkal örvendezteti meg a nagyérdeműt.
Mi lesz veled, Konami?
Könnyen mondhatnánk azt, hogy a játékipar egyik szégyeneként csúfolja meg legnagyobb fejőstehenét a Konami a frissen bejelentett Metal Gear Survive-val, de úgy gondoljuk, hogy egy esély mindenkinek jár alapon még nem szabad eltemetni a szériát. Bár az előjelek sokak szemöldökét jogosan borzol(hat)ják, mivel csak nyomokban tartalmazhat a rajongók által imádott elemeket az új rész, de a kiadó még bebizonyíthatja, hogy Kodzsima nélkül is képes jó, milliók által szeretett Metal Gear-játékot készíteni.
Viszont, ha abból indulunk ki, hogy ilyen kreatív alkotókból csak nagyon kevés születik és a kiadóról milyen rossz hírek terjengnek, akkor kérdéses lesz, hogy megtalálják-e Kodzsima utódját, és ha rá is akadnak, vajon csatlakozik-e egy olyan céghez, ami korábban megalázta saját, hatalmas bevételeket generáló alkalmazottait.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Jap%C3%A1n_n%C3%A9vad%C3%A1s
A cikkhez meg annyit, hogy ameddig nem láttuk a játékot és nincs róla valamiféle játék bemutatás, addig nem kiabálnám el a dolgot, viszont sosem voltam metal gear fan, így a véleményem kevesebbet nyom itt.
Amúgy a Solid széria tetszett, ez viszont elsőre elég nevetséges próbálkozásnak tűnik... látszik, hogy csak azért írták rá hogy Metal Gear, mert azt remélik ezzel az egy címmel ellehet adni egy kismilliomodik túlélő szimulátort... na de majd meglátjuk
Amúgy a Solid széria tetszett, ez viszont elsőre elég nevetséges próbálkozásnak tűnik... látszik, hogy csak azért írták rá hogy Metal Gear, mert azt remélik ezzel az egy címmel ellehet adni egy kismilliomodik túlélő szimulátort... na de majd meglátjuk
Minek picsogtok? Meg sem jelent még és már jajj ez meg az de rossz lesz...mint egy 10 éves kislány.
Metal Gear Solid
Metal Gear Rising
Most meg Metal Gear Survive...miért ne lehetne új mellékhajtás? Ha új M.T. Solid jönne, azért sírnátok, ha semmi nem jönne, akkor azért.
Mellékesen ha a sorozat pl. Metal Gear Survive-ként kezdte volna és most jönne csak a Metal Gear Solid ág akkor meg amiatt sírnának az emberek, hogy miért lesz más mint az eredeti.
Ha a megszokott dolgoknál maradnak az a baj, ha újítani akarnak az a baj...Kiderül végre, mennyit érnek Kojima nélkül. Majd ha megjelenik és tényleg szar lesz, akkor oké, hagyják inkább és R.I.P Metal Gear, köszönjük az eddigi szép éveket és emlékeket. Mert én pl. a PS1-es Metal Gear Soliddal kezdtem jó sok évvel ezelőtt, és játszottam a legutóbbi résszel is, mégsincs bajom, hogy ez kijön. Mert nem MG SOLID a neve és nem is kötelező megvenni.
R.I.P. Metal Gear 1987-2015
Minek picsogtok? Meg sem jelent még és már jajj ez meg az de rossz lesz...mint egy 10 éves kislány.
Metal Gear Solid
Metal Gear Rising
Most meg Metal Gear Survive...miért ne lehetne új mellékhajtás? Ha új M.T. Solid jönne, azért sírnátok, ha semmi nem jönne, akkor azért.
Mellékesen ha a sorozat pl. Metal Gear Survive-ként kezdte volna és most jönne csak a Metal Gear Solid ág akkor meg amiatt sírnának az emberek, hogy miért lesz más mint az eredeti.
Ha a megszokott dolgoknál maradnak az a baj, ha újítani akarnak az a baj...Kiderül végre, mennyit érnek Kojima nélkül. Majd ha megjelenik és tényleg szar lesz, akkor oké, hagyják inkább és R.I.P Metal Gear, köszönjük az eddigi szép éveket és emlékeket. Mert én pl. a PS1-es Metal Gear Soliddal kezdtem jó sok évvel ezelőtt, és játszottam a legutóbbi résszel is, mégsincs bajom, hogy ez kijön. Mert nem MG SOLID a neve és nem is kötelező megvenni.
R.I.P. Metal Gear 1987-2015
R.I.P. Metal Gear 1987-2015
Egyébként ez a "Metal Gear" Survive pontosan tudja hogy kiket kell megragadnia. Hiszen a 10 éves kölykök nyilván az efféle játékokért rajonganak és belőlük van a legtöbb (sajnos).