
No de félre a tréfával, hiszen ez már több, mint játék... Talán nem is hinnétek, de a kínai farmerek bevétele évente több MILLIÁRD jüanra (kínai pénzegység, huszonnyolc forint az árfolyam) rúg! A kínai kormány éppen ezért megelégelte ezt a tevékenységet és hivatalosan, egy kormányrendelettel tiltotta be, azt is hozzátéve a bejelentéshez, hogy "a virtuális pénznemeket ezentúl csak virtuális javakért és szolgáltatásokért lehet majd felhasználni!" .
Egy 2008-as jelentés szerint a World of Warcraft és más játékok aranyfarmereinek 80-85%-a Kínában él. A virtuális feketekereskedelem egészen elképesztő módon koordinált és szakszerű: miután a farmerek "learatták" a megfelelő mennyiségű javakat, az őket alkalmazó cégek specializált internetes honlapokon keresztül, a PayPal fizetőrendszer segítségével adják el azt a játékosoknak. Ráadásul a kínai farmerek tevékenysége nemcsak játékosszempontból, hanem emberileg is felháborító: az említett cégek főnökei rendkívül olcsó munkaerőt dolgoztatnak éhbérért.
A Blizzard persze határozottan tiltja a játékbeli virtuális arany feketekereskedelmét és különféle szoftverek segítségével próbálta korábban is visszaszorítani a kínai farmereket, azonban hogy ezek a kísérletek mennyire eredménytelenek, azt mi sem bizonyítja jobban, minthogy a My MMO Shop aranykereskedelemmel foglalkozó honlapot 10 millió dollárért adták el még idén januárban.
Lassan a szomszéd néni is otthon virtuális mafiát vezet