Pár hete kiszivárgott egy .pdf dokumentum, mely a Valve új dolgozóinak járó munkaügyi instrukciókat taglalta. A könyvecske meglehetősen laza képet festett a vállalatról: olvasva úgy tűnhet, hogy a Valve-on belül nincsenek a megszokott értelemben vett menedzserek, és hogy mindenki azon a játékon dolgozik, amelyiken csak akar. Nos, a Portal volt tervezője, Kim Swift szerint ez nem ilyen egyszerű.
"Szerintem is sokkal nagyobb szabadságot nyújt a Valve a dolgozóinak, mint a legtöbb cég. Ugyanakkor nem értek egyet a véleménnyel, mely szerint nincs struktúra a vállalaton belül. Mert bizony van. Ott vannak a menedzserek, az igazgatótanács, és persze maga Gabe Newell. Azoknak a fickóknak ott a csúcson igenis határozott véleményük van róla, hogy merre kéne haladjon a szekér. Kiválaszthatod, hogy melyik projekten szeretnél dolgozni, de a cég hátterében komoly döntések születnek. Úgy vélem, hogy ez normális. Ha tényleg nem volna semmilyen rendszer, összeomlana az egész."
Swift elmondta, hogy azért hagyta el a Valve-ot, mert máshol is ki szerette volna magát próbálni, de ennek ellenére remek kapcsolatot ápol a cég dolgozóival.