Idén mégsem fog megjelenni az új Hitman -- jelentette be az io Interactive. A tervek szerint december 8-án lett volna a premier, ám ezt a mai napon eltolták 2016 márciusára, a magyarázat pedig nagyon egyszerű: többet kell dolgozniuk a programon ahhoz, hogy kielégítő minőségű legyen a kész termék.
A késésnek két oka van. Az egyik az, hogy a játék sokkal nagyobb méretekkel és összetettséggel büszkélkedik, mint az elődjei -- a párizsi misszió hatszor nagyobb, mint az Absolution Streets of Hope pályája, az NPC-k száma pedig a 300-at is eléri, ráadásul ezek egyéni viselkedéseket mutatnak. A késés okának második tényezője pedig az Early Access-szerű üzleti modell, ami ugye abból áll, hogy a megjelenés után nem pihenő jön, hanem a további tartalmak pumpálása.
Így alakult tehát az, hogy többet kell várni a játékra, de a fejlesztők azt mondták megéri, mert stabilabb lesz a program, és nem mellesleg több tartalommal jelenhet meg, a bővítések pedig gyorsabb tempóban jöhetnek.
Amúgy meg a gameplay után kiderülő komplexitásából adódóan alapból is meglepő volt számomra az a december. Bár a '16-os tavasz meg nagyon durván büntetni fog minket, gamereket, durván be kell majd osztania az idejét az embernek, de legalább majd tuti marad valami az uborkaszezonra is.