
Kezdeném egyből a címben szereplő gyűjtői vagy
limitált kiadással (
ki hogy hívja).
Ez két okból is szomorú hír, egyrészt PC-s változat nem készül,
másrészt csak néhány országban lesz elérhető. Akinek van valamilyen
konzolja, elárulom, melyik országból tudja beszerezni. A Playstation
3-as és Xbox 360-as verzió kapható lesz Angliában, a Playstation 3-ra
jön Spanyolországban és a Benelux államokban, illetve az Xbox 360-ra az
USA-ban. Ez utóbbihoz ráadásul még egy "Így készült" DVD is jár a
fémdobozon és a Clive Barker rajzait is tartalmazó művészi képekkel,
tervekkel tömött kis könyvecskén kívül.
A morzsák közül pedig azt lehetett megtudni, hogy ezt a játékot az elsőnek tervezi Barker egy
három részes sorozatban,
és az utolsóval le is lesz zárva a történet. A zenéhez újabb apró
adalék, hogy Krzysztof Penderecki lengyel zeneszerző mellett Ligeti
György is nagy hatással volt az alkotói folyamatra. Néhai honfitársunk
alkotásait többek között a 2001 Űrodüsszeiában (
emlékeztek a monolitokra? - ott is hallhattátok), illetve annak a folytatásában, valamint a Ragyogásban vagy például a Tágra zárt szemek című filmben is hallhattuk.

A szellemformában közlekedő gyermek lovagokról pedig kiderült, hogy
macskák hangját használták fel az üvöltésük, sikoltásuk
megszólaltatására (
a lenti hivatkozott hírben a "Halálosztó" - Death Dealing Gameplay - című videóban hallhatjátok is).
A hozzájuk kapcsolódó zenébe pedig Cris Velasco belevegyítette gyerekek
nevetését és csecsemők sírását is, de egy zenedoboz altatódalából is
csempészett bele néhány dallamot. Elmondása szerint akkor tudta,
hogy tényleg jó úton jár, amikor egy éjszaka, midőn épp sokáig dolgozott,
három körül a barátnője odament hozzá, és azt mondta, a zene miatt
rémálmai vannak.

A különböző korszakok alatt hallható zenék különbözni fognak (
a harcosok viselkedése is másabb lesz),
de azért lesznek közös vonások, és úgy lehet majd érezni, hogy ehhez a világhoz illeszkednek, amit a horror nagymestere alkotott. A zeneszerzőt az alkotói munkában nagyban
segítette, hogy a kiadó odaadott
neki egy X360-as devkitet, amivel a még félkész játékot
végigjátszhatta, így megismerve a történetet pontosan az adott
szituációkhoz igazíthatta a zenéket. Ez pedig azért fontos, mert a
játék kiagyalója szerint a horror 50%-ban a hangról/zenéről szól,
25-25%-ban pedig a látványról és a szituációkról, ezt próbálják a
fejlesztők minél tökéletesebben megvalósítani. Elmondásuk szerint, ha
hasonlítani kellene valamely másik játékhoz, hogy mennyire félelmetes a
Jericho, milyen a hangulat, akkor a BioShockot említenék, mivel itt is
arra törekedtek, hogy állandó feszültségben legyen a játékos, mint egy
horror-thrillerben.

Visszatérve egy kicsit a háttérre, pontosabban Clive Barkerre, a
Korbács és a
Hellraiser szerzője, illetve rendezője elárulta, azért nem
készített eddig játékot a saját könyveiből, filmjeiből, mert ő nagyon
törődik azzal, hogy a rajongók milyen minőséget kapnak kézhez olyan
alkotásból, ami hozzá kötődik. Addig pedig vár, főleg a könyveivel (
külön
kiemelte a Korbácsot és az Abarat-köteteket - előbbi már 20 éves -, talán
ezeken gondolkodik, hogy meg lehetne valósítani virtuális világunkban;
filmek terén szerintem a Hellraiser lenne kézenfekvő, de nem pusztán
akciójáték formájában), amíg a Codemasters vagy esetleg valaki
más készen nem áll a feldolgozásra. A technológia már adott, csak a
vállalkozó szellemű kiadó és egy kellően tehetséges fejlesztőcsapat
kell hozzá. Barkernek ugyanis sokat jelent, hogy egy új médiumban is be
tudja mutatni történeteit.
Végezetül a nemrég közzétett DOW Dosszié után egy új háttéranyagról
kell beszámolnom, mely a római kort mutatja be alaposabban,
természetesen jön a fordítás is holnapra. Sőt, ha összejön a dolog,
akkor talán azt is meg tudom majd oldani, hogy az eredeti környezetben
olvashassátok a magyar szöveget (
még nem kaptam választ, de bizakodó vagyok).
A demó is közelít, talán 1-2 hét múlva megkapjuk, a honlapot meg
figyeljétek, hátha hamarosan megnyílik az egyik még lezárt terület!
A konzolok meg amúgy is CSAK játékra valók, a PC meg nem, a PC-s cuccokat meg úgyis el*asszák valamilyen hülyeséggel. Mert ne mondja senki, hogy nem lehetne sokkal jobban megcsinálni a programokat, de nem teszik, mert nehogymá' a PC-s jobb legyen, nem rontják az üzletüket.
ppsz, Airborne meg Crysis, mint izgalmasabb játékok?
KIT ÉRDEKEL!
Engem az érdekel, hogy sokkal szebb grafikával fogom játszani lévén PC-m van. A konzol meg elbújhat a PC-m mőgé! Tarolunk!!!
AVE
Egyébként meg azért epeömlést kapni, mert a konzolosok plusz 10-20 dollárért kapnak egy pléhdobozt, egy pár oldalas könyvet (ami, nézzünk szembe a ténnyel, a megjelenés előtt két nappal már beszkennelve a neten fog keringeni), és egy félórás videót (amit valószínűleg a magyar játékosok 75%-a nem is ért, lévén angol nyelvű, no és ugye - álszentség-ellenes beszólás 2 - tutira ez is letölthető lesz még a szomszéd nagymama blogjáról is)... Na, az a másik lol...