
Barker főleg a háttérről és a fejlesztés menetéről számolt be, illetve arról, milyen elfoglalt ember. Ez utóbbi nem is meglepő, tekintve, mennyi mindenhez van tehetsége. Az interjú napján is foglalkozott a Jerichóval, a készülő regényével, intézte filmes ügyeit (készül az új Hellraiser, az első rész újrafeldolgozása az ő forgatókönyvével és a Midnight Meat Train című mozi -trailer itt-, illetve még néhány másik projekt is), a beszélgetés befejeztével pedig ment is festeni. De miről is esett szó? Például arról, hogy a játék még Barker számára is

A Jericho kialakításához inspirációt merített a háborús játékokból is, mert úgy látta, nagyon pontosan, élethűen visszaadták a kort, ahol játszódott a cselekmény. Ekkor azt gondolta, hogy az alaposan kidolgozott világot, azt az érzést, hogy valóban ott vagy a játékban, össze kellene hozni egy természetfölötti, fantasztikus sztorival, környezettel (akár azt is mondhatnánk, Medal of Honor a pokolban). Azt is elmagyarázta, miért ilyen sötétek, brutálisak a horrorművei: van egy olyan Barker is, aki gyerekeknek szóló (például a Thief of Always [Az öröklét tolvaja], ami az USA-ban bekerült az tantervbe is) és olyan könyveket is ír, mint a Korbács (Weaveworld) vagy az Imajica, melyek nagyban eltérnek a Hellraiser-, Kampókéz- (Candyman) és Jericho-vonaltól; így ha visszatér a felnőtteknek szóló világba, akkor igazán szabadjára engedheti a sötét énjét is, mert úgy érzi, szüksége van erre az egyensúlyra.
A játék megtervezése jórészt az egyik házában, Los Angelesben zajlott, ahol körülbelül 700 olajfestménye van, melyek az Abarat című könyvéhez készültek és itt folyt a kreatív munka oroszlánrésze. De nem szavakkal, inkább rajzokkal kommunikáltak, mert Barker is úgy tartja, sokkal többet lehet elmondani egy skiccel, mint ha mondjuk 10 000 szóval körülírná valaki, mit szeretne látni. A fejlesztés menetéről pedig azt tudhattuk meg, hogy Barker úgy áll hozzá a játékkészítéshez, mint egy filmrendező. Ugyanis mindkét médiumban sok kompromisszumot kell kötni, illetve nem csak egy ember ember felel az egészért, mint egy könyv vagy festmény esetében.

Arról azonban már nem volt hajlandó beszélni a Jericho mögött álló kreatív elme, hogy konkrétan mi is lesz az, illetve arról sem, milyen mögöttes mondanivalók lesznek a játékban, kivéve a nyilvánvaló vallási tartalmat és a kormányösszeesküvést. Korábbi műveiben is megfigyelhetőek voltak ilyen dolgok (pl. a Kampókéz a rasszizmusról elmélkedett, míg Az éjszaka szülöttei a kulturális eltörlésről és a kisebbségbe való tartozásról is szólt - a szörnyek mindig kisebbségben vannak, miként Barker is melegként), ezért majd jó lesz erre is figyelni.

A fentieken kívül csak kisebb utalásokat lehet kapni Barkertől, mint például azt, hogy a gyerekek fontos szerepet töltenek be a játékban (és itt nem feltétlenül csak a gyermek keresztesekre gondol). De azt is megtudtuk, hogy az író klausztrofóbiája is szerepet játszik, illetve gyerekkori élménye a Liverpoolban és környékén található második világháborúból megmaradt bombatölcsérekben és a lerombolt házak között töltött órákról. Nagy hatással volt rá, hogy a kövek alatt mások életének rothadó emlékeit fedezte fel; ezt az őt kísértő élményt is próbálta többek között átmenteni a Jerichóba.
Az egyik fejlesztő nyilatkozata szerint a játék 38 pályát tartalmaz és körülbelül 20 óra játékidőt, ami nagyon jól hangzik. A Jericho, ami Barker hosszabb meghatározása szerint olyasmi, mintha egy kommandós John Wayne találkozna Pazuzuval az Ördögűzőből, a hónap végén megjelenik, hogy jó alaposan megborzongasson mindenkit. De mi addig sem pihenünk, és ha még több háttérinformációt vagy egyéb részletet derítünk fel, akkor jelentkezünk.
Clive Barker a mester!
AVE
A játékot nem próbáltam ki.
Igen, de ez őszintén szólva kit izgat?
OFF: Barker meleg???
Az én tippem az hogy a nagy gonosz a Newborn , egy csecsemő lesz és azt kell majd kiiktatnuk, habár az lehet hogy Clive-nek nem elég beteg.
Az év horrorjával van dolgunk emberek.
De rosszat nem igen mondanék róla, gyönyörű (szerintem opimalizált is!), hangulatos, és még az ötletest is mgekockáztatnám, úgy fest némi karakterábrázolásra is lehet azért számítani (én legalkábbis azt teszem
Ettől még biztosan jó csak nem nekem szóval ez nem fikázás volt csak vélemény nyilvánitás